Vi må drite ut andre for å få en bedre hverdag …

Hei kjære lesere 🧡

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

 

Håper at du har det fint å kan nyte dagen din jeg , jeg har fått gjort mye så langt å det er herlig i grunn å kan starte så tidlig med dagen at en har tid til seg selv før alt annet skal starte . Det er noe jeg liker veldig godt å starte dagen min med . Der jeg starter med å være i mitt eget før jeg skal gi andre noe . Det er viktig at en fyller seg selv opp før en skal være for andre .

 

 

Vi går i mot lysere tider å sola snur om en eller 2 dager eksakt jeg må si jeg gleder meg veldig til å kan se lysere dager nå . Etter å ha vært i mørke tiden så lenge så blir det nydelig å kan få bedre vær fremover som skal gi meg også deg mer energi også livskvalitet . Jeg må si jeg gleder meg til å kan se lysere morgen selv om jeg liker den mørke tiden også der vi har masse koselig lys inne som gir det mørke ett nydelig spill nå i jule tiden . Det er vakkert å nydelig å se hvor mange som har pyntet opp med masse ute lys . Det gjør seg veldig noe jeg gleder meg til å se mer av.

 

 

 

Noen få dager igjen til jul må si jeg gleder meg

 

 

Jeg har skrudd ned alle mine forventninger til julen som jeg har i vente nå. Det er en tid for det meste å jeg tenker at ting blir akkurat så hyggelig som jeg eller du måtte ordne det. Det er en tid for det meste å jeg gleder meg litt mer til å kan senke skuldrene mine mer . Slik at jeg har mer å gå på videre i min prosess.

 

Dette kaoset som vi har alle sammen eller de fleste er jo i kaos jeg har valgt meg ut av det fordi jeg orker ikke mas eller det der som alle må være i . Jeg liker mer ro også ha det ryddig også rolig jeg trenger ikke det kaoset der jeg må ha alt til jul . Jeg pyntet til jul i November , det er tidlig men jeg synes det er trivelig å gjøre litt stas av det i mørke tiden så har en jo også mer glede av det enn om jeg skulle ha stresset med å pynte nå på lørdag som mange gjør . Det er nydelig med å være i rute med alt å gaver er på tur til barna mine så det blir spennende å se hvordan de takler de i år. Det er alltid en prøvelse om en treffer de . Håper jeg har gjort dette mer i år. Det er så synlig da en misser så jeg gleder meg litt til å se deres reaksjoner for det er like hyggelig for meg som selve gaven i seg selv. – Det gir meg mer enn hva en får tilbake dette med å gi eller dele med andre .

 

 

 

Siste innspurt til jul så ser en Dagbladet må tilgrise hvordan en som er død var før han døde … dette må jeg si jeg liker ikke Dagbladet sin negative måte å selge inn slik at du også jeg skal kjøpe at vi må lede det. Dette synes jeg var så dumt at jeg måtte kommentere at jeg ikke likte dette. Dette med at vi ytre oss er viktig i enkelte debatter . Dette med å henge ut en som ikke kan forvare seg å vi alle vet er død synes jeg er forkastelig å smakløst . Så kan du mene at dette er viktig samme det, men jeg tror ikke du hadde likt om det hadde blitt skrevet masse stygt om deg etter at du hadde gått bort for godt. Det er smakløst å det gjør vi bare ikke .

Det å kan snakke om andre er en ting men media er blitt så ekle med at de mener at dette er stoff som vi jeg også du måtte trenge for å få en bedre dag. Eller hva tenker du ‘? Ble du mer friskere av å denne infoen at han i Friendes ikke hadde vært så snill før han døde ? verken du eller jeg kjente han personlig selv om vi har sett han på tv .  Synes bare dette med å dekke ulike negative medier har tatt litt for meget av. Det er ikke bra for oss eller andre at vi skal ha denne holdningen bare jeg får lov til å dokumentere dette så vet du det . – De påsto at dette var veldig viktig info å må si jeg synes det bare er mer tris å se at vårt samfunn bikker dit at vi må drite ut andre for at du og jeg skal ha en bedre hverdag. Jo mer negativt en skriver jo mer klikk får en jo . Er det slik at en skriver hvor bra en gjør det så får en jo mer hat eller at en får misunnelse for dette vil jeg ikke lese. Dette ser jeg mer og mer av . Dette med at en ser at andre sliter er bedre enn om vi kunne ha hjulpet de opp mens de enda var moden til å kunne ta i mot hjelp.

 

 

 

Spennende å en liten

 

 

Dette med at jeg har tonet ned julen , er ikke fordi jeg misliker den . Det er primært fordi jeg ikke orker det store maset . Dette med å jage etter alt eller skal ha alt. Det er noe jeg ikke bryr meg om lengre. Før var dette viktig men , i dag betyr det ingen ting . Dette med å være for de en bryr seg om å invitere på middager ungene så er det veldig hyggelig for meg . Det er jul i masse vis for meg å jeg tenker for alle ande så er det å håpe at de har noen å være sammen med. Julen kan være røff for de som sår alene . Det er derfor jeg skal jobbe denne julen som alltid fordi det er alt for mange der ute som ikke har noen som er der for de .

Det er alt for mange som er utstøtt i fra familie – Dette har blitt en ny trend å jeg håper aldri at jeg også mine barn kommer i denne knipen noen gang. De er for gode til å kan kopiere dårlig adferd. De har vokst opp med at de har fått kjenne på kroppen hvordan livet er på det verste . Bli avvist også miste kontakt med familie . Dette lærer oss at vi må være samlet . Jeg har lært at jeg skal være mer takknemlig for de få jeg har rundt meg . Før var det så viktig at jeg hadde mange , nå betyr få mye mer for ,meg en mange . Det er en læring å jeg nyter livet mitt for å være ærlig . Vi må akseptere at vi er kuttet ut , for å kan klare å få ett godt liv selv. Dette er en viktig prosess i alt for veien videre .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg