Vi alle kan slite med en avhengighet 

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

 

Bra håper jeg at du har det i dag solen skinner her i dag å jeg må si jeg er veldig glad for denne weekend kunne lett har vært litt lengre spør du meg . Dette med å nyte dagene med å være i en rett retning der en nyter tiden mellom alt her . Så er det mye som vi kan gjøre for hverandre som gir oss ett ekstra løft . Dette med å bare se andre enn bare deg selv. – Når ringte du en god venn eller bare dro innom på besøk for å se at alt står bra til? alt for sjelden gjør vi dette . Å noen er helt borte i sine egne tanker at de bare ser seg selv også muligens sine egne problemer. Dette med å tagne seg med bare problemer å eventuelt fylle på for å glemme . Da har vi mistet alt fotfeste for å kan si at vi har det veldig bra . Håper det ikke er slikt stilt hos deg.

Vi kan gjøre ett forsøk på å få andre i en annen retning men , det er menneske selv som avgjør hvordan de selv ønsker å måtte leve livet sitt. Det er ikke for alle å skjønne hvorfor de gjør som de gjør. Det er ikke alle heller som forteller oss hva de egentlig sliter med da de inntar litt sterkere stoffer for å lindre smerter. Det kan være så enkelt som de har mye vondt etter en arbeids skade så har ting bare eksaltert til at alt dreier seg om å flykte fra samfunnet å nyte roen med å kun være i det en føler for en frihet til å få være seg selv.

Vi alle kan ha dette i oss om vi ikke begrenser oss til å se hva er det vi faktisk holder på med å gjøre før avhengigheten tar oss .  Det skjer hurtigere enn vi faktisk er klar over å da er det kroppen vår som skriker til en større dose eller å få – Dette med å ta en nynn en får å roe ned har jeg vokst opp med . Da trodde en sikkert at det var helt naturlig . Dette er ett bedøvelse middel som ikke tar bort smerter eller lidelser den kan i noen tilfeller være en god ting men jeg tror i de aller fleste tilfeller så blir dette en stor fiende.

 

Vi alle kan slite med en avhengighet

 

Jeg har en stor avhengighet at jeg er arbeids narkoman det er vel det eneste tittelen med narkoman i seg som er godtatt i samfunnet . Dette er ikke alltid bra for oss som har det vi er ofte veldig kontroll frike i det vi holder på med å har alltid full kontroll. ‘Dette med meg så kan jeg nå kjenne at jeg har jobbet så mye at jeg må legge meg nedpå det er mange år siden jeg har vært så sliten som jeg har vært i den siste tiden . Så jeg har måtte gjøre dette for å bare blunde for så å jobbe videre. Dette med å lære seg til å lytte mer til kroppen hva den forteller oss så er det viktig så en ikke brenner lyset i begge endene.  Dette som er med oss som er arbeids narkoman så jobber vi mer enn alle andre vi har nesten ikke pauser for å klare å komme oss igjen men dette med å aldri ta en pust i bakken har kostet meg dyrt mange ganger – Å derfor er jeg nå i dag mer bevisst på å ta gode pauser som gir meg mer ro i sjela mi. Dette med å ta meg fri timer rundt om på dagen er viktig . Takk og lov for at jeg bestemmer mine egne arbeids dager slik at jeg har mulighet til å gjøre nettopp dette.

 

 

Hva er planer fremover

 

 

Jeg har mye planer som jeg ikke kommer til å fortelle her om i det hele tatt fordi de er 100 % private akkurat nå . Dette med å jobbe målrettet fremover så har jeg en agenda som er at jeg skal klare de mål jeg har satt  meg til nå. Det er alltid mål da det er ny mnd også setter jeg mye mål ved full mnd dette er fordi jeg ønsker å ha mer å strekke meg i mot. Selv om ikke alt kommer i mål med en gang så er det så klart dette som er min vei . – Ser tydelig at når jeg skriver ned mine mål så lykkes jeg med de kontra om jeg ikke gjør det . Så dette er meget effektivt .

Jeg har mye planer for sommeren her hjemme jeg skal kun være her hjemme i år . Orker ikke å reise bort eller å må dra over alt jeg har en hjemme ferie i år også å det gleder jeg meg veldig til. Dette med å jobbe med å utvikle mer her nytt i år er at jeg har plantet mer som jeg skal se om jeg får til å gro mer av her . Dette kommer til å bli veldig spennende må jeg si. Dette med å ha tomat planter, gulrot også reddik med mer så er det noe en må passe på med vanning. Så er det dette med innhøsting av blomster også løvetann også groblad blant annet som jeg skal utvikle i kremer så dette må jeg klare få til i løpet av sommeren . Dette å se om jeg får til å få litt hjelp så jeg kan få mer ut av dette. Det er så mye lettere er en flere . I tillegg skal ande huset bli 100 % ferdig i år, lufte gården skal bli ferdig så er det en del på huset som skal få en oppløfting så jeg må si jeg gleder meg til å se hva lyktes jeg med i vår sommer og høst med mine planer håper jeg klarer å lande i mål må alt som er viktig i alle fall.

 

 

Dette med å starte dagen tidlig nok så får en gjort så mye før en kan sette seg litt ned å skrive en liten blogg mellom å drikke litt kaffe her . Jeg har hatt en nydelig weekend med hyggelig innslag med å være sammen med venner og familie. Det er fint også ikke minst dette jeg har gjort ute for meg selv. Det er så kjekt å få unna gjort mye alene det jeg selv kan gjøre. Det er en periode en kjenner på at dette er en god ting for oss . Jeg fikk rydda mer i butikken min også å endra . Det ble så mye finere jeg liker dette med å endre å legge plass til andre ting . Det gjør seg må jeg si. Mine dager er aldri helt like når jeg lager mat er det ikke sikkert jeg får spist det . Jeg får som oftest en veileder samtale mens jeg holder på å lage meg noe så går maten min ut en liten stund det får så være. Jeg må være i det øyeblikket som kunden vil snakke så derfor drar jeg aldri bort uten å ha jobben med meg . Det har blitt min livsstil for å være ærlig . Jeg kan jobbe hvor som helst så det er ikke noe problem .

 

Kjærlig hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg