Våren er på tur hit må si det …

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ? bra håper jeg må si dagen i dag har vært veldig hyggelig . Så deilig å se ute at snøen har endret seg her mer å vi ser det grønne plenen som vi for en tid siden ikke helt trodde vi skulle få se.

 

 

Tiden går hurtigere enn vi klarer å henge med , jeg føler i alle fall det. Det er en tid for alt merker at jeg gleder meg til å bli mer skitten på fingrene ved å holde på med ute aktiviteter. Det klør for å kunne starte her mer . Det er fint å se at regnet hjelper oss med å få fart på årstidene selv om våren er kommet men ikke akkurat her nord . Det kommer seg som jeg alltid bruker å si. – Jeg mekrer alltid at våren nærmer seg før den er her , fugler , jeg ikke minst må ha litt endring . – i år har det blitt mer endring her inne . Mala om i huset mitt inne så jeg gleder meg til å fortsette i neste etappe jeg bare elsker å være kreativ å gjøre litt endringer. I går fikk en av mine barn noe ifra meg det er hyggelig da de vil ha noe jeg har . Det er godt med endringer for oss alle.

 

 

Selve regjeringen er i endring  nå for tiden

 

 

Jeg ser aldri nyheter lengre , det er nok med å lese overskrifter for det å nære meg med negative ting det orker jeg bare ikke. Selv om jeg får med meg alt at helse ministeren måtte gå av i går det gjorde meg glad fordi dette med å jukse eller ikke tørr å innrømme feil er samme negative feil. En som skal lede Norges største poster som er Helseminister så bør vi ALLE  som en , her i Norge ha tillitt til henne som skulle styre den skuta. Selv om jeg mekra de få debatter der jeg mente at dette er ikke riktig dame til dette vervet så kan hun så klart være dyktig som politikker. Det som jeg reagerte på er at de som blir virkelig tatt for mindre dusk enn denne dama her blir straffet som studenter å hun her orker ikke å neven navnet hennes så er det nesten som de er verna de som sitter ved roret dessverre. Hadde det ikke vært for pressen som har dekket denne saken mye i media så hadde hin nok dessverre fått være . Her ser vi tydelig hvor viktig vi alle andre er for at vi skal ha ett politisk parti som er korrekt derfor så aldri være redde for å melde i fra om en ser eller oppdager feil ved noe som ikke skal være det.

 

 

Vår også ny epoke føler jeg

 

 

Jeg har siden min siste arbeids dag i helse sektoren hele tiden jobbet trofast for å klare å bygge opp min egen bedrift som skal være levende å ikke minst spennende å utforende på samme tid. Jeg lærte masse i pandemien at jeg måtte ha flere ben å stå på for å klare meg . Det var en sunn erfaring i grunn selv om jeg ikke var helt begeistra for å komme i den tøffe tiden selv. Det er min aller kraftigste  lærings kurve i bedriften min å livet mitt . Det har gitt meg mer å leve for å dette med å være takknemlig for det jeg har sette pris på å være meg i mitt lille engasjement . Det er fascinerende å se veksten også veien jeg har gått. Det har vært en reise jeg ikke har ønsket å være foruten selv de verste dagene mine da jeg ikke hadde penger til å kjøpe meg mat. De er jeg veldig glade for i dag. Jeg setter pris på det jeg lærte i denne prosessen .

Ved å alltid være i det trygge å aldri

Gå ut av din konfortsone er ikke bra, vi må våge å gå ut av det vi ikke liker. Selv om det kan by på litt utforinger .  Vi får ingen vekst om vi holder igjen på det vi føler oss trygg i selv om vi ikke trives . Det er alt for mange som er i dårlige forhold , jobb eller har vennskap de ikke liker men de holder på de fordi en tror at en blir venne løs av å kutte ut dårlige relasjoner . Her er jeg uenige om at holder vi på det negative så får vi mer negativt til oss. Det å være i det negative selv om det føles trygt så gå ut av det. Du kommer til å få det så mye bedre ved å lette på trykket å få en annen energi til deg.

 

 

Hvorfor er det så mye lettere å få vekst i godt miljø ?

 

 

Når vi søker oss ut av det som tar energien i fra oss så mekrer vi snarlig at det skjer bedre ting rundt oss. Jeg merker med en gang om jeg ikke kan være sammen med den personen . Som kan ha sterkere eller har en energi som er for negativ for meg . Da mister jeg totalt energi, den karakteren som jeg ikke klarer så mye . Er ikke sikkert at den selv forstår at de er tappende for omverden . – Alle som klager mye , snakker stygt om andre mennekser , sjalue mennekser , negative holdninger er usunt for oss alle sammen å dette bidrar til negativ energi som gir oss som enten jobber i dette , lever i dette eller har venner som er til og fra eller familie . Så er det karakterer som en må være mindre sammen med , eller kutte helt kontakten med. Jeg har kuttet all kontakt med alle som jeg har kjent at disse her strider mot min energi . Så er dette ett valg jeg også tar fordi jeg vil verne meg selv å ikke være giftig for andre. Nå i dag er giftige mennesker kun de jeg kan ha som betalende kunder . Aldri venner for de tapper meg med en gang . – Kunder jeg har som ringe meg på veileder samtaler er de som ofte er ensomme har liten sosial kontakt med andre eller bare trenger meg for å tømme seg.  Da jeg er i disse samtaler er jeg profesjonell men det hender jeg faktisk må snakke til de , fordi de er så kraftig at de selv ser ikke dette. Pussig nok så godtar de alle som en at jeg korrigerer de å de ringer meg alltid igjen . Da jeg er ferdig med de mest  tøffe samtaler må jeg ta en meditasjon for å gi meg en styrke også energi for å klare å rense meg . Dette er nødvendig for oss alle som er i negative omgivelser .

 

 

Ved å jobbe ut det negative i oss så endrer vi oss i møte med andre

 

 

 

Mater vi trollet vårt med bare å høre at vi er ett offer , vi har hatt en dårlig barndom eller vi er mislykket fordi våre foreldre ikke dugde . Vi mater oss hele tiden med dette vi må erkjenne ja slik var det . Jeg ble misbrukt jeg har blitt behandlet slik , jeg har fått en barndom ødelagt men hva har jeg lært ut av dette ?

Hvordan har jeg utviklet meg i etterkant ? hva har jeg klart å endre av negativ adferd selv ?

 

Vi må våge å tenke litt andelenes utenfor boksen . Jeg kan ikke bli sinte fordi mine barn har andre tanker enn jeg selv. De har alle en unik måte å se  verden på. Det jeg prøver å formidle er at vi alle har vår sannhet å vi må gjøre den om til en bedre vei , om vi nærer våre liv med bare det negative vi har opplevd i våre liv så blir vårt liv også det vi sender ut negativt å vi skaper oss selv kun som ett offer for å være en som alle skal synes synd på. Dette med å se ja vi tar denne endringen for å gå i mot flokken der alle er . Selv om de er ikke trygge , vi som går vår egen vei er de tøffeste som bryter med flokk mentalitet å tørr å være oss selv . Det handler om å forme våre liv til en bedre sted å være da må vi selv bidra til at vi får det mye bedre uten at vi skal bidra til vi når  bunnen før vi når toppen .  Vi må se for oss våre drømmer eller gå for det vi nå tror kan være en god ting jeg sier til alle jeg er så glad for alle feil jeg har gjort . Dessverre tok det alt for mange år før jeg anerkjente at jeg lærte mer av å gjøre feil enn å gjøre det riktig aller første gang . Til dere alle som gjør feil ikke tenk negativt det er en lærings kurve i seg selv . Du er verdifull også lykkes du når du skal .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg