Tror jeg må bo i det dårligste nabolaget ever siden….

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Bra håper jeg at du har det , jeg har det fette bra  til tross for hanen enda ikke er på plass her . Det har vært en tørn her men vi er nesten i mål med å få ute huset deres perfekt . Dette med å se hvordan naboer reagerer å så blir jeg sjokka over at de har så liten evne også elendig tålmodighet med noe som ikke er for evig tid at hanen skal gå rundt her .

 

Jeg følte bare for å formidle for dere hvordan ett nabo lag ikke er hyggelig . For jeg kan ikke påstå at jeg har det varmeste nabolaget men jeg trives godt i hagen min da jeg slipper å se mot rød naboen å jeg nyter hva jeg har klart til nå. Dette med å ha så lange fingrer slik at en plutselig ikke klarer å tåle litt støy som ikke er over gromt heller så tenker jeg de har bestemt  seg  for å være fette irriterende overfor meg .

 

 

Jeg har bestemt  meg for å heve meg over alle sammen som har ett slikt lav mål at de må ringe politiet for absolutt alt

 

Eller er det slik at jeg som aldri gjør det skal nå starte med å lete etter feil på alle mine naboer som jeg mener holder på med støy ? det er mange det faktisk de aller fleste som jeg kan skrive under på er støy naboer . Har jeg kontaktet politiet av den grunn nei har aldri falt meg inn . Dette med å lære seg å godta litt er for meg en grunn til at en bosetter seg her en bor. Dette med å ha sauer i nærområdet , hester som også til tider lager mye støy også ikke for å snakke om alle som har hunder i området . De som har katter de driter i alle hager osv. Det er jo også noe jeg kan ta opp med politiet eller er det ikke innenfor ? Eller er det når rød naboen går rundt huset mitt for å skjekke om vi har kastet mye snø på Hannes tomt på vinteren. Da har han lov til å bare ta seg rundt huset mitt i sin Hitler uniform før øvrig så har jeg snakket til han å spurt hvorfor han så går rundt huset mitt en tidlig morgen men var ikke noe kin på å svare meg  , jeg kunne ha ringt politiet  men jeg er ikke skapt slik som trenger å bruke den resursen .

 

 

Dagen i dag ble merkelig å jeg tenker å dette blir ett vende punkt i mitt liv egentlig .

 

Jeg fikk nettopp klarhet i at jeg faktisk hadde kjeftet opp politiet i går da han kom å spurte meg ang hanen . Det er helt utrolig hvordan dette nabolaget mitt er . De er ikke mye til naboer som både ringer Svolvær politi kammer også sender politiet på døra til meg eller jeg var ute å jobbet med ute gården til indiske løpeender også høner. Det er helt utrolig at jeg ikke var klar over at jeg snakket med en politi … jeg trodde aller først at det var en av de ,mange som politiet forteller som har ringt inn å klaget på hanen som i grunn er veldig snill men bare redd for å har forniklet seg mer i det å ikke ta seg hit enn å være den som kommer tilbake.

Jeg hørte han her i nærområde for en stund siden da ble både høna å Indiske løpe ender veldig glade. De ble oppriktig lykkelig å det hadde vært prikken over i en om de hadde fått han hjem. Dette med å være i søkelyset skjønner jeg nå hvordan det føles da en blir oppringt både dag som natt å skal stå gi akt for å ta telefonen . Jeg skal være ærlige jeg sov godt i natt jeg å jeg hørte hanen langt langt unna å det kan jeg ikke gjøre stort med. Det jeg kan gjøre  noe med har jeg faktisk klart å lykkes med pr nå . Huset å gården er nå helt tette så ingen av de kommer seg ut . Det var en fryd  å slippe de ut i dag jeg vet at hanen den kommer til rette jeg har ingen tvil på det.

Jeg har liksom ikke forstått problemet med å melde alt inn til politiet jeg …

 

Tydeligvis så er greia blitt en sak for enkelte naboer at de bare gjør dette for å være vanskelige mot meg å jeg fikk uansett vist politiet i går da , at jeg gjør det jeg sier jeg skal gjøre. Det som forundret meg var at han trodde at hanen var i huset . Det er litt rart med dette hva er det egentlig naboene forteller politiet kan jeg bare undre meg på. Har ingen interesse av å spørre noen av de men jeg tenker dette blir en situasjon jeg aldri kommer til å glemme . Dette med å stramme opp både den ene og den andre er jo meg da . Det er ikke alltid like lett å være den som kommer utenforstående her . Jeg er litt i beredskap å har nå fått så nok av naboer å de som mener jeg ikke gjør det jeg skal jeg gjør alt jeg kan å mer en det.

Jeg har satt i gang nå i dag å få flere til å hjelpe meg med å få jaga eller få hanen mer på banen her så vi kan få fanget den så vi kan få det på G å naboer kan få sove en natt eller to så de får hvile ut stakkars de. Jeg er snart i min periode med jobb 1 år og 10 mnd å klager ikke i det hele tatt. Så jeg vil jo ikke erte på meg flere enn høyst nødvendig om du skjønner .Men jeg må være ærlige dette ble for flaut også alt for dumt å bruke ressurser på en hane som ikke lager mer leven enn hunder , sauer eller en hest for så vit . Dette med å bestemme seg for at nå skal jeg ta deg det er nettopp det som jeg tenker her er det største problemet deres. De må slite med noe som hanen har vekket opp. Det tenker jeg er nydelig da kan de få ting forløst om de velger å jobbe med dette men , jeg tenker de klarer sikkert ikke det. De er i en posisjon akkurat nå at de er sur, aggressiv alt som en hane ikke er de det akkurat nå.  Politiet jeg snakket med i går , spurte meg hvor lang tid tror du det kommer til å ta , tror du det kan ta 3 eller 4 dager. Ja svaer jeg vi skal klare å få han inn til da . Det er i alle fall det jeg jobber for .

 

 

Men tydeligvis så er dette heller ikke godt nok for naboer som jeg har i dette naboskapet . Jeg tenker at om ikke så lenge da jeg får bedre råd så skal jeg ruse bilen min hele tiden . Natt som dag, skal lage masse bråk som jeg skal nyte . Dette kan jo komme til å bli gøy ? eller selvfølgelig skal jeg ikke gjøre det men til og med alle mine barn er rystet over dette nabolaget som de alle 3 har vokst opp i. Hvordan naboer faktisk har håndtert dette å det forteller i grunn mye .

Jeg er så takknemlig til tross for alt nå at jeg har fått fikset en nydelig ute gård til de , som jeg gleder meg veldig til å kan utbedre mer og mer . Dette med å nyte dyra har jeg faktisk ikke fått tida til for det har vært for det meste å lete etter dra å ha politiet her også motta opp kjefting i fra nabo kjerringen . Dette blir ett nabo skap som aldri blir nydelig  men jeg skal gi min hage kjærlighet, vi må vanne det vi ønsker skal vokse her vi er . Det er ikke alltid like lett å være en som er i beredskap hele tiden å jeg mekrer at jeg er nettopp det. Det er ikke ønskelig å jeg merket godt at jeg har syl tynn tålmodighet mot mas eller dette med negative folk .

 

Vi satser på å få hanen hjem i løpet av dagen å det er noe jeg gleder meg veldig til om vi lykkes vet jeg ikke men jeg håper det så klart.

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

4 kommentarer
    1. Haha…. unnskyld at jeg ler. Men dette med hanen og Indiske Løpe-ender og rasende naboer, er nesten for morsom til å være sant. Snu det hele til en positiv og artig opplevelse, Kall in til dugnad, steik vafler, og inviter alle naboer, gamle som unge til en leiteaksjon . Er der unger i nabolaget ha gjerne en liten premie som finnerlønn, Det tenker jeg kan være en god ide’ .

    2. Har hanen kommet til rette?
      Tips: Hvis du har den inne i mørkt hønsehus på natten begynner den ikke å gale før du slipper den ut i lyset 🙂

Siste innlegg