Tanker i fra en ung dame i en voksen kropp❤️

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan er dagen din ? bra håper jeg .

 

Jeg bevilget meg lang sove tid i dag, noe jeg ikke gjør for ofte. Det trengs i blant selv om været er jo bare magisk når jeg sto opp til dette været så tenker jeg jo på alt jeg kunne ha gjort er du likens eller ? Jeg merker så godt hvor godt nå det kommer til å bli med flott vær fremover selv om vi alltid får alle typer vær . Så er jo sol noe som jeg liker meget godt, jeg mekrer at alt er så mye lettere da. Det som har skjult seg her hjemme kommer frem da sola er her , støv bakom det ene hjørnet eller vinduer som burde vært vasket som en ser. Dette er hverdagsproblem som en ikke trenger å bry seg stort med alle dager , nyte fin været hvor en du er akkurat nå å gjøre litt mer av det du ikke burde. Dette med å spise god mat eller bare ha noe godt til kaffen er noe jeg trives godt med å nyte mens jeg ser ut i været å bare tar til meg hvor heldig jeg er som har livet i behold. Hvor takknemlig jeg er fordi jeg har god helse også kan stå opp selv . Disse tingene gjør meg veldig glad egentlig ved å vite alt hva jeg kan selv gjøre uten å be om hjelp . Nå i min alder så er det jo flere som kjemper for livet sitt, en døde som var like gammel som meg . Dette gjør noe med deg som menneske . Det å vite at alder er bare ett tall på et papir, men det som er mer viktig hva gjør du med deg selv også andre, har du barn hva gir de de av lærdom også gode minner ? Dette merker jeg nå at disse tingene blir bare mer viktig for meg en om jeg skal opprettholde vekten min eller om jeg skal slanke meg . Det betyr ingen verdens ting akkurat nå så betyr dette med å ha gode mennesker rundt  meg også at en har mat i skapet mer . Det å kan nyte kaffe å se på sola det gir meg veldig energi til å kunne fortsette livet mitt med mine sprell.

 

Våren er kommet sies det

 

Jeg har fått med meg at klokken skal stilles nå i denne helgen men ja dette er jo digitalt så vi selv styrer jo ikke dette selv lenger . Litt underlig egentlig hvor alt er forandrer bare på noen ti år så er alt digitalt , vi kan jo ikke lenger ha skjønt dette da for 40 år siden at om 40 år så er alt digitalt å vi er på alle sosiale medier , det er liksom her vi markedsfører oss også får inn inn til salg i grøten. Jeg gjør et forsøk å huske tilbake da jeg var lita , hadde vi data da ? jo vi hadde faktisk en data men den va ikke tilkoblet internett det fantes ikke for privat personer. Det var sikkert i store bedrifter men jeg husker dette data rommet der jeg gikk ofte inn å studerte denne dataen , jeg fikk låne den å spille sill på den . Dette ble en helt ny verden for meg jeg likte å sitte der i time vis også spille et orm spill som jeg i dag ikke kunne skjønne at jeg da fattet interesse av dette spillet ? men jeg ser det i dagens samfunn at min tid og nåtiden var bare starten på hva som vi skulle møte i fremtiden . Det å vite at mine fremtidige barnebarn , de vokser opp i denne digitale verden der de har alt altså livet deres er åpent . Dette ble vi som vokste opp skjermet for . Det jeg tenker at vi har egentlig bare endret plattform nå i dag, da jeg ser på tik tok at de aller fleste sitter å har live sendinger uten mening, altså bare tidsfordriv . Dette skjønner jeg ikke poenget av men jeg er nok en sær person selv om jeg er på alle plattformer selv , jeg må være det eller jeg må ikke men jeg er det for å lære meg nye ting også er det en sosial greie blitt jeg er jo nå i dag ikke lenger den som ringer mine venner , jeg er hjemme også gjør mitt. Det å være den som alltid ringte de alle sammen på løpende bånd for å høre hvordan det går med de. Så i dag gjør jeg dette ikke lenger. Det er sikkert en overgang at jeg ikke ringer de slik som før, men jeg mener at dette går begge veier, en kan ikke bare ta også ikke gi tilbake . Dette er i alt ikke sant ? er vi kipe så får en merke dette tilbake det tenker jeg er en good ting , å gjøre så får andre enten ta kontakt eller bare avslutte . Jeg ringer i blant men vi  må kunne gi litt av oss selv begge veier tenker jeg .

 

 

God stemning med avslappende musikk

 

Jeg trives aller best i mitt egent selskap egentlig selv om jeg trives godt med andre også. Det jeg liker er å kunne gjøre akkurat det jeg selv vil. Jeg er en dame som er meget bestemt også vet jeg hva jeg vil ha. Det er ikke lett også vippe meg av pinnen for å si det slik. Jeg har bestemt meg for denne weekend å slappe av  mer jeg vil nyte livet mellom alt så har jeg en plan med å ommøbelere mer her hjemme våren er kommet å da må jeg bare innimellom men ja vi får se hvordan jeg tenker å løse dette nå..

Jeg er så glad for å se solen i stuevinduet mitt nå det er så nydelig at jeg har i grunn ikke ord, altanen er full av snø enda , men det er ikke så rart for det har vært opp i nesten 20 minus i natt også så ja det er ikke vær til å få mindre snø med andre ord. Det er stabilt som en venninne bruker å spør meg om , så sier hun alltid til svar om det ikke har blitt en endring på noe så åhja det er stabilt , jeg elsker denne teorien med å skape sine egne ord som hun også gjør men vi er alle sammen med på å påvirke hverandre så jeg tenker de du er mest med er jo også de du blir mer like ikke sant ? jeg trives i det jeg som gir meg livsglede. Dette med å være i drama eller konflikter det er jeg dårlig på jeg bruker ikke min tid jeg har igjen på konflikter , har levd med dette i over 40 år , så nei takk til å ha dette med meg videre i livet , vi kan ikke få vekst i livet ved å nære dette på negative tanker eller hva vi selv gjør ut av alt. Det vi ikke klarer å være i skal vi bare gå ut av å gjøre det som er best for oss selv.  Nå skal jeg nyte musikken også en herlig kaffe kopp å reflektere mer over livet også være takknemlig for det jeg allerede har .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg