Skal jeg være i en relasjon når jeg blir banka å slått?

God morgen kjære lesere ♥️

Hvordan har du det i dag? Bra håper jeg. I dag våknet jeg av meg selv egentlig. Nydelig å sove litt til en er helt uthvilt.

Dagen i går sitter enda dypt inni meg, jeg jobber som veileder får samtaler, det er aldri de samme som ringer. Selv om jeg nå har fått mange faste kunder som ringer bare for å fortelle meg hvordan det går, å at jeg har gjort en god jobb med de. Takknemlig for at jeg har så mange som jeg har lykkes med å hjelpe.

I natt fikk jeg en av mine faste kunder som ringer meg gråtkvalt. Det å lytte å gi rette råd i dette øyeblikket er en utfordring for meg. Å for den jeg snakket med.
Bare det å forstå at nå hadde mine råd endelig blitt bra å det er mulig for at denne personen skal få ro og fred i livet sitt.

Det gir meg en påkjenning ved at jeg er viktige for mange mennesker der ute. Som trenger min stødige hjelp.

Derfor klarere jeg nå ikke helt å slippe denne situasjonen merke at det er noe som preger meg at verdiene hos oss er ulike hvilken samfunn vi vokser opp i. Å hvilken kultur.

I ulike kulturer er det vanlig at en kvinne blir slått av mannen om hun ikke avlyder mannen ordre.

Det er så sykt at vi som er vokst opp med at vi har mulighet til å ytre oss å våge å si meningen vår. Her i Norge vi har en helt annen verden enn de vi definerer som involverere i ulike kulturer. Så er deres kultur ikke lik vår å da blir det ofte kresj om en dame har en stemme som ikke bør være for meget.
Som i denne situasjonen.

Hvordan klarer du å være sammen med noen som slår dæ år inn og år ut?
Eller være sammen med en som ikke er snille blir jo akkurat det samme? Det er jo psykisk terror på høyt nivå.

Ved å være i denne relasjon så må en hele tiden underkaste sæ å ikke være den karaktern som en er. Om en skal slippe å få slag, mulig en får det uansett bare for at mannen skal ha litt makt.
Den som jeg snakket med i natt skulle få noen i familien til å hente henne ut av dette.

Jeg sa til de den som ringte, skal du ha et verdifullt liv med å ha harmoni må du være i godt miljø. Dette du er i nå finnes ikke godt miljø. Du selv må bestemme dæ for hva som er mest viktig for dæ. For dette blir ikke bedre sier jeg. Da åpner jeg opp så hun ser hvordan det egentlig er. Jeg sier også at fortsetter du å være i dette så ødelegge du for det ufødte barnet ved å påføre det å dæ selv for psykisk terror. Er det verd da? Det ble stille hun gråter, hører så uklart er du pålogget lenge i natt? Jeg svarer blir pålogget en god stund til. Vi snakkes hører jeg gråtkvalt du vi snakkes. Jeg satt igjen med en følelse av at det er mye hjelp i å lytte å være ærlig.

Det er også hjelp ved å la de se selv hvordan det er viktigere enn at jeg skal pushe de i en retning som ikke blir rett før den du skal hjelpe. Jeg jobber hele tiden med at den jeg skal veilede i riktig retning. Er riktig for den som ringer ikke mine mål eller mln retning.

Dette er meget viktig at jeg kan se objektiv på det å lytte å veilede så ser de også dette mer tydelig da jeg setter ord også forklare.

Dagen i dag blir i grunn ikke ulik gårdagen på mange måter. Er jobb, veileder samtaler og veien til lykke som fyller dagene mine.

Hadde vært veldig hyggelig om været hadde vært med Oss i dag, hadde blitt meget takknemlig.

Denne uken er min uke august er min mnd som jeg er født i. Derfor er det alltid godt å nyte dagene. Jeg ser nå jeg begynner å bli i den alderen der jeg kan si at jeg ikke er ung lenger å heller ikke gammel. Føler meg ung men kroppen forteller meg jo at den er i endring. Selv om jeg trener opp til 40 timer pr uke. I alle fall i massasje jobben. Det gir en kropp som er rett formet. Å det å trene mye er i grunn meget godt.

Målet mitt hele tiden er å lykkes med mine mål å gjøre kun det jeg brenner for.

Takknemlig for at jeg har klart å nå mine mål så langt, å større mål skal jeg lykkes med.

Vi må aldri miste trua på fremtiden å oss selv. Mister du trua på dæ selv har du tapt.

Kjærlig hilsen

Elin Weronika

1 kommentar

Siste innlegg