Samfunnet vårt er vi helt blåst for empati også medfølelse for folk ???

Hei kjære lesere ❤️

 

 

 

Hvordan har du det ?

 

Bra håper jeg at du har det , selv om dette ikke gjelder alle så håper jeg at du kan se noe fint i løpet av dagen din selv om en ser i dette tydelige bilde at verden er på god vei til å miste sitt fotfeste på mange arenaer . Dette med å se den siste serien som Tore Strømøy har lagt ut nå på NRK så anbefaler jeg deg å se den om du enda ikke har gjort det. Det gjør vondt både i sjelen min også dette med å se at andre lider fordi samfunnet vårt svikter så veldig .

 

 

Hvorfor kan det ikke svikte for de som jobber på NAV eller de som jobber ved UDI eller Politikere for det er jo de som tross alt lager regler som er ikke til å følge . Det ser en jo så tydelig at NAV også UDI de er 2 organer som du må være sterke for å klare å være i . Dette med å se at Politikere de melker samfunnet for mer penger , uansett så er det fint det som de gjør om de går å stjeler eller det er de kjøper aksjer så får det så å si aldri konsekvenser for deres omdømme eller hva de blir sett på som i ettertid . Fordi det kommer alltid en annen dum politiker som gjør en tappe så glemmer media å spinne på det som de hadde startet på . – Er det ikke slik det er ? Vi glemmer fort bare vært eget kjøleskap er vell fylte eller vi har det nok varmt her hjemme så en kan gå naken om forholdene ligger for det eller om enn ønsker en litt annen bekleding får så være det kan være en liker å gå litt lett kledd så hjemme hos seg selv så er det rimelig å gjøre akkurat hva det måtte passe ang kles antrekk.

 

Når vi går mer i dybden med hva vi selv gjør for å verne for oss selv eller de vi bryr oss om så må vi også være mer med å følge med. Dette med Bamse Gutt slipper jeg ikke så lett, fordi det er så kynisk at en hel kommune , kan avvise ett barn helt til barnet er blitt over 60 år. Dette med at han ble tatt i fra mamma å overført på barnehjem som var av ymse karakter . Der han ble fysisk slått å beta fast så forteller dette meg at det har jo gjort noe med han , dette med å bli beskylt for å ha gjort noe du ikke har gjort bidrar jo til at en ikke har tillitt til samfunnet fordi en har aldri blitt gitt den rette omsorgen .

 

 

Her kommer jo barnevernet kraftig inn at de har sviktet på alle punkter, da de ikke klarte å få gitt han den rette omsorgen eller de fikk heller ikke gitt han den gode lune tryggheten som alle oss fortjener . De fikk tatt han i fra den omsorgs personen som de mente ikke strakk til . – I serien så kommer dette tydelig frem at en nabo mente at han hadde det best ved å bli tatt i fra mamma . Det som naboen ikke var klar over var jo hva han ble påført av traumer i barnevernet sitt kraftige armer som bare tar med de kan også litt til . Både verdighet å stolthet . Det er en stor skam å se at han fikk null oppfølgning å ingen som orket å følge han opp ved skolen da det ble mye mobbing der.

Han blir sett i en klasse der han er for de dumme de som ikke kan noe eller har særdeles behov for hjelp

På denne tiden så var vi som ikke lærte så fort sett på som dumme i øynene på lærer som følte at vi elever har flere eller noen utfordringer så  er det ofte så mye lettere for en lærer å ta de ut å sette de i en klasse for vanskeligstilte slik at en ikke får noen innlæring. Det forundrer meg i grunn at en lærer kan klare å ha stoltheten sin i orden etter å ha gjort en elev til en som ble en taper pga av at lærings forholdene ble ikke fulgt ? Vi ser dette så utrolig tydelig i dagens system at jeg er skremt over hva lærere lærer på studier eller er det bare det at det er noen av de som aldri burde ha blitt lærere som ikke klarer å se de som har en del utfordringer som kun vanskelige ? Når jeg eller du har en del ting vi sliter med så kommer dette ut i ulike ting . Det kan være vi ikke orker å følge med , eller at vi er mer sinte eller vi viser apatisk at vi bare er i oss selv . Ofte de som er ordblinde de er apatiske å regne dem hjemme seg bort fordi  dem ønsker ikke selv å lese fordi de forstår ikke teksten å får de så er dette med å lese ofte ett stort problem . Hvorfor blir de heller ikke kartlagt for hvor ligger problemet henne å starte med å bygge opp selvtilliten for fan ? Neida det kan bli litt for meget med jobb så det orker ikke lærene eller det koster for mye kalorier for ¨å hjelpe en eller flere elever i en periode for så bygge opp deres selvfølelse også selvtilliten at de føler seg verdi fulle å at de ser at dem mestere . Så er det ikke å ta de elever konsekvent ut av en klasse men at de kan ha noen timer der de er alene der de har mest behov for ro også en god trygg lærer som er med å veileder de til å få dette til .

 

 

Da mine barn gikk på skolen så var det

 

 

Akkurat like lite nivå som da Bamse gutt gikk på skolen de så ikke mitt barn som slet på det grunnlaget at de kunne frambringe rett hjelp. Dette å ikke vite om barnet ditt kunne det en hadde i oppgave å gjøre å så se så tydelig at læren til mitt barn ikke var ok med barnet mitt så kjente jeg at dette provoserte dette meg noe så inn i H… så jeg spurte de rett ut hvorfor de egentlig ble lærere ? var det ikke for å lære barn også ungdom å bli kin i faget ? at de ønsket å motivere ? Jeg hadde ett barn som var veldig mye frustrerte bare jeg kom med at vi måtte gjennomføre lekser . Det ble en evig kamp . Så får barnet mitt en lærer som ser ut med det første øyekastet at dette må blir bra. Så blir det i grunn ikke noe som skjer barnet mitt lærer ikke noe å stagnerer . Vi har utallige møter å jeg ble mange ganger så irritert over at de ikke kunne legge ned gode ressurser for å lære i stede for å ikke se mitt barn å vise omsorg å gi de den tiden dem trengte for å lære. – Vi må alltid starte med å bygge tillit for å lære , så ,kommer dette her at ved å ha gode mennekser rundt oss som heier på oss selv om vi gjør de tingene feil bidrar da også til at barnet ikke mister fotfeste selv om de enda ikke er i mål .

 

 

Da jeg kom en gang på ett møte på skolen at hele hæren satt der så kjente jeg at jeg holdte på å eksplodere . Hvorfor bruker de ressurser på å produsere møter med at ingen ting skjer ? følte i grunn at jeg hadde et barn som gjorde noe kriminelt men det var ikke verre en at barnet mitt er ordblind noe som vi fikk undersøkt tidlig men til tross for det så skal vi nesten være ferdig med barneskolen før at hjelpen skal komme inn mer . Tror jeg men da mener de at mitt barn ikke skal ha karakter da det blir tid for ungdomsskole det nektet jeg på . Kommer aldri til å skje sier jeg , så måtte jeg gå med på at de kunne få mitt barn på sinne mestrings kurs . Det sa jeg at dette kommer heller aldri til å skje . Da kokte det i meg at jeg kjente at nei dette går jeg fan med ikke med på. Nå hadde jeg som mamma strevd med å få lærere til å gi passe oppgaver til mitt barn slik at dette skulle gå fint . Hjemme hos meg måtte barnet mitt ventilere å få ut frustrasjon men , ved å slite å ikke får den hjelpen som du trenger så  må frustrasjon ut men jeg så aldri heller på dette som noe jeg fryktet dette var en kontrast over å bli dårlig i vare tatt på skolen så jeg la aldri noen negativ energi i det .

 

Det blir som jeg hadde bestemt

 

 

Mitt barn skal ikke være andeles selv om det barnet er ordblind , lærere skal være såpass kompetente til sine oppgaver at de får de rette ressurser som skal til , det ble ingen sinne mestrings kurs . Det nektet jeg på så kommer ikke på tale , jeg avsluttet møtet meget kjapt da jeg merker deres agenda å ble mitt barns advokat også mamma i tillegg. Du skjønner da er mitt søte yndige vesen ikke så lett å sjarmere da er jeg målbevisst å saklig , sa det rett ut til dere , dere har vist om dette lenge det er slurv i fra dere i fra øverste hold at dere ikke en gang har klart å legge til rette for mitt barn er ikke på min samvittighet det på dere ta på deres egen . Så sa jeg jeg sitter ikke her å lytter til dette tøvet i fra dere , sinne mestrings kurs skal barnet mitt ikke på. Å karakter i fag skal barnet ha i skolen på ungdomskole så det viker jeg ikke for .

 

Vende punktet ble 

 

Ungdomskolen å her får barnet mitt en lærer som med en gang sier klikk med barnet mitt noe jeg ble så takknemlig for . – Her kommer resultater frem også så ser en også at det kommer utvikling for å  se mer og mer resultater . Da barnet mitt kom hjem en dag å spurte om det var ok å ta Tysk som valgfag ? så stilte jeg ett mot spørsmål. Er det noe du liker å lytte til da ? Jeg fikk ett ja med en gang så sier jeg om kroppen din vil å du også vil så si jeg at det gjør du . Det så var så artig da de hadde hatt en prøve så fikk barnet mitt 6 på den så tenk om jeg hadde sagt JA til at mitt barn ikke skulle ha karakter på ungdomskolen ? hvordan hadde bilde da vært ? hadde det blitt at motivasjon var bedre eller dårligere ? det får vi som sagt aldri helt svar på. Det jeg så da barnet mitt kom hjem å viste dette så strålte øynene å var veldig takknemlig . – Jeg sa med en gang Nå ser du hva som bor inne deg , du er meget dyktig å jeg er kjempe stolt over deg .

 Avsluttings vis hadde Bamse gutt hatt meg som mamma så hadde han hatt en annen forutsetning eller en i fra barnehjemmet som så han for det han var å ga han omsorg . Dette med å kjefte mye er ikke bra for utvikling eller noe . Det gir ikke resultater det som gir resultater er å motivere å se hvor er de dyktig henne å legge ressurser der det er nødvendig for å klare å opprettholde en motivasjon hele veien ut i ett felt .  Så med andre ord vi har ikke kommet lengre i dag med barn som har lærings vansker dessverre . Det er vi foreldre som hele tiden må være på å tørre å si ifra . Det er krevende å samtidig provoserende å se hvor lite de egentlig legger i de ressurser å da blir det jo deretter .

 

Nå tikker pengene inn til Bamse Gutt noe jeg er så glad for at endelig skal han få støtte også omsorg i fra alle oss. Dette skulle ha vært i fra starten men , det er godt at det blir nå så sønnen hans kan få ett bedre utgangs punkt en far i hensyn til studier så han ikke får den samme oppveksten å vilkår som far. Dette var jo det Bamse Gutt var redd for å av den grunn flyktet i fra Barnevernet , her har vi også en ETAT som burde ha fått sparken alle som en . – De har ikke moral eller noe i denne etaten , jeg har så mange jobber via Veileder jobben min der jeg må hjelpe de som har blitt sendt inn i den etaten pga av en ussel bekymrings melding som ikke har rot i virkelighet. – Alle som jeg har jobbet med har klart å komme seg ut av kloa men de har masse traumer i etterkant . Frykter hele tiden at det skjer igjen . Null tillit til verken systemet eller noe. Dette er jo en del ting vi alle må tenke over da en ser på BAMASE GUTT, fordi her kommer det tydelig frem at Sykehus har ikke lov til å gi bekymrings melding på dette grunnlaget som ble gjort . – Vi er alle som jobber med mennekser ilagt en taushets plikt jeg skriver heller aldri om noen av de saker jeg jobber for . Det ville være for dumt ,  men jeg er glad for at jeg har den kraften jeg har også er i perioder djevelens advokat så hadde jeg vært det på riktig har jeg vunnet mange saker , jeg lover deg det.

 

 

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg