Rart dette ingen ting blir som en hadde planlagt …

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Jeg håper du har det fint å nyter dagen din jeg , jeg har holdt på ute i hele dag siden jeg sto opp i dag. Vi snakker om nydelig vær . Dette med å se at vi faktisk får slikt værmeldingen sier er jo bare bonus for oss her Nord. Jeg holder på å orde mer her i hagen å ikke minst bare dette å få ordnet til til noen høns jeg skal hente snart . Det må jeg si jeg gleder meg veldig til å få egg selv her å kan kose meg med å stelle litt for de.

 

Dette kommer til å gjøre min dag bedre merker jeg for å ha noen å gjøre noe for er viktig for oss alle. Jeg har i år fått planta litt blomster som jeg skal ha i krem / salver som jeg har fått til å vokse bra, Dette å se at det en selv har produsert her er nydelig . Jeg ser jo at jeg med årene har fått til å klare å produsere mer av det jeg faktisk har hatt lyst til lenge. Det er sunt å få lov til å bli litt skitten på fingrer å føtter når en holder på i hagen .

 

 

Ingen  ting bruker å bli for det en planlegger . Det er bare slik det er …

 

Jeg har jo ikke fortelt hva annet jeg skal få noe jeg holder enda litt hemmelig . Dette med å ordne dette mer til for å ønske mine hemmelige venner velkommen så må jeg endre enda mer her hjemme altså ute i hagen min, det er alltid en del utfordinger men jeg tenker det lar seg løse. Dette med å be noen hjelpe meg akkurat nå er jeg fan ikke så kin på for å være helt ærlig . Dette med å være alene om hvordan jeg skal ha det er så nydelig at jeg er glad for å være singel. Det er alltid fordeler med det meste men da en slipper å lage ett råd for om det er ok om jeg gjør ditt eller datt så er jeg glad for å vite at jeg er hoved rollen i mitt liv så jeg bestemmer selv å det digger jeg så inn i fan så godt . Det er alltid bedre å være to da ting skal gjennomføres men herregud jeg får det til alene bare det tar litt lengre tid.

 

 

Jeg har mala litt i høns huset å nå er det å lage litt vagler til de så de kan få putre å trives så er det å lage en innhegning for de der de kan kose seg også ha det hyggelig . Så her måtte jeg flytte masse blomster

som jeg hadde fått til å gro så bra her , ,men siden jeg tok vekk presenning som jeg hadde lagt for å skulle lage drivhuset mitt så blir det her jeg ordnet med å lage disse bedene for både ringblomst også kamille blomster . Dette å få ting til å se at ting gror gir meg så stor glede for å fortsette mer med det jeg holder på med å være en hobby gartner der en planter litt også litt her å ser hva som gror – dette er en inspirasjon også ikke minst er det terapi for meg . – Jeg merker at jeg kobler ut hele verden å det er noe jeg trenger i blant . Jeg har plantet lavendel også tror jeg det er avokado plante som jeg har fått til . Det gror så mye men jeg skal plante mer her så jeg skal være flinkere til å skrive ned hva jeg faktisk planter å ikke bare legge ett frø å tro at jeg kommer på hva jeg faktisk holdet på med for en to eller 3 mnd siden .

 

 

Jeg skulle egentlig hatt flere timer i døgnet jeg å hatt en her sammen med meg da jeg klekk ut flere …

 

Jeg føler jeg har vært litt lat denne helgen jeg selv om jeg både har mala , ordnet å fiksa her så er det litt tregt ting har vært i sirup for meg merker jeg å jeg liker det fan ikke . Jeg har jo nå kommet inn i 1 år å 10 mnd på rad jobb så jeg merker jo så klart at jeg ikke er 20 år lengre men jeg føler jeg mer frest nå enn da jeg var yngre for å være helt ærlig . Jeg har ikke fått et lavere tempo heller hurtigere nå enn da. Så ja da snakker vi , du skjønner jo så klart da at jeg klarer ikke folk som bremsere meg å jeg kan jo lett bli irritert på meg selv fordi jeg har tatt det litt rolig men , det er nødvending som jeg liker det eller ikke så er det en pust i bakken å det trenger jeg så klart.

 

Jeg skal til en kunde å massere en på ett bo senter i rana , jeg liker å bestemme meg litt for å jobbe daglig dette gjør at jeg holder oppe min egen fart jeg blir ikke lett daff å jeg får gjort det jeg skal gjøre. Dette med å jobbe mye med å gjøre det jeg selv kan gjennomføre selv her er noe jeg gleder meg alltid til . Det er ikke alltid lett for meg å se eller komme på alt med det første men jeg gleder meg så til å få ting mer i system her . Jeg spurte for litt siden noen om de kunne få noe n som kunne hjelpe meg av ulike ting . Det er ikke lett å be andre om en hånd for å få litt hjelp. Det merker jeg veldig godt om dette er venner eller bekjente eller familie . Så er det alltid vanskelig å se at noen kan bidra selv om de sa jeg ene dagen så sa de plutselig nei alle sammen den dagen jeg skulle få hjelp . Dette å se at de som sier nei også ber om å få gave kort eller at jeg kan donere ting til en lokal bedrift her i rana som vil ha noe de kan lodde ut så ble det litt feil for meg å si ja med en gang til det.  Dette med å hjelpe er ikke alle som liker det eller synes det er gøy men det kommer alltid en dag du selv trenger litt hjelp så en ting er bedre så er dette å være litt mer raus mot andre enn bare deg selv .

 

 

Jeg regner med du er spent på min hemmelighet også ? det er nydelig også ha det for hele verden jeg gleder meg veldig selv her å jeg tenker min egne hverdag blir jo endret betraktelig med å få litt dyr her . Vi bor i ett område der det er hest , masse andre dyr så jeg gleder meg til å tilføre mitt område med litt nye dyr i område som jeg gleder meg sykt til å kan få gleden av å bli kjent med her . Dette å glede seg på ting er viktig å en skal holde livet vårt i rett balanse mellom alt så jeg tenker at vi kan lett få ting til som vi ønsker bare vi jobber på litt. Jeg ser nå tydelig at ting blir bedre bare jeg står på å jeg gir ikke opp jeg står på heller litt mer om jeg må . Det er viktig å jobbe mot målet å heller tenke at ting blir til mens vi går . Dette å se for seg alt er ikke alltid like lett å en kan føle at en feiler ved å gjøre en feil. Før var det for meg nederlag å gjøre en feil i dag er jeg glad for alle feil som jeg faktisk gjør . Dette  med å lese seg opp på noe er en ting men  noe må vi erfare fordi kunnskapen ligger i hvordan vi erfarer den sitasjonen så klart, Vi lærer å vi feiler men da vi feiler å vet at det vi gjorde var feil lærte vi å kan rette det opp til en annen gang .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg