Om vi mennesker hadde tatt avstand fra hat å tilført kjærlighet hadde samfunn vårt blitt mye bedre ❤️

Hei kjære lesere ❤️

 

Hva gjør du I kveld? På en 1 søndag I advent,?

Jeg håper du har det fint å hygge deg veldig sammen med noen eller at du er akkurat som jeg å kan nyte tid alene. Æ e så trygg å har det så nydelig i livet mitt å være alene hjemme slik som jeg har vært i dag er vidunderlig nydelig.

 

Nettopp tatt ut rundstykkene som jeg har bakt ifra typo 00 mel ifra butikken min.

Huset mitt dufte nå hjemme bakt å glede meg veldig til å ta en smak om ikke så lenge.  Jeg venter gjest.  Et av mine barn kommer nå i kveld å skal spise sammen med meg . Håper at rundstykkene ble perfekt.  Jeg har kost meg veldig mellom veileder samtale i hele dag siden jeg sto opp . Jeg er så priviligerte. Som kan nyte livet mitt i eget selskap.

Jeg veksler litt mellom hva jeg ser på mellom alt her.  Godt å kan få litt mer info om verden.

 

I går falt det på å se på en dokumentasjon der en som hadde tatt livet av pappaen til han som intervjuet. Det ble meget sterkt å se han som ble frarøvet sin pappa og han som bidro til at en familie far døde ifra sine tre barn.  Ved å se hvordan sønnen hadde klart å fordøye fordommer og hat om til kjærlighet.  Bidro til å gjøre programmet meget sterkt en så jo tydelig at morderen var sterkt preget å til tider var litt usikker.

Synes virker at det var modig å tøfft av sønnen å strekke ut hånden til han som hadde gjort ugjerningen . Etter en soning så har de gjort opp for seg uansett hvor lite enig vi andre måtte mene om dette.  Siden de ikke i utgangspunktet var enig om alt . Så hadde han valgt å ikke stille spørsmål om drapet men alt annet rundt som sønnen hadde lurt på.

Om vi mennesker hadde lagt bort hat og heller fått inn kjærlighet. Så hadde vi hatt mye mer livskvalitet og glede rundt oss.

Uansett hva vi lider under om vi har mistet noen pga av at noen har tatt livet av de eller en har blitt utstøtt ifra mennesker.  Så er det viktig for deg selv å slippe deg selv fri.  Ifra smertene.  Det gjør vi ved å akseptere at det allerede har skjedd.  Ved å bruke energi på det negative så bidrar det ikke noe bra for oss.  Vi stagnere å får ingen vekst å livskvaliteten vår blir ikke bedre ved å gå å ha det vondt.  Gi kjærlighet til alt så får du en mye bedre forhold til alt rundt deg.

Det var imponerende å se at han klarte å føre en nydelig samtale om de viktige ting som er kjærlighet og tilgivelse.  Det ga meg en god følelse etter å ha sett på programmet.  Det å velge våre kamper her i livet. Har jeg også bestemt meg for å ta mindre kamper.  Å tilgi mennesker som ikke har vært snill men ved å gjøre det så slipper vi oss selv fri.

 

Jeg har tilgitt absolutt alle mennesker som har bidratt til mine arr i livet.  Det gjør jo at jeg kan klare å få  et liv i harmoni å kjærlighet.

 

 

Kjærlig hilsen

 

Elin Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg