Når jeg klarte det så lykkes du også ❤️

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

 

Jeg håper det står fint til med deg . Dette med at vi har det bra også er i balanse mellom alt er så klart ingen selvfølge. Dette med å se hvor mange som egentlig sliter, å ikke har det bra gjør meg i grunn veldig trist . Hva er egentlig problemet med at alt for mange ikke har det godt eller hele tiden streber etter å nå  målet også ikke klarer dette. Dette med å leve igjennom fasader , eller barna våre er noen som ikke helt klarer da de ikke er like viktige i deres liv som da våre barn var yngre å trengte oss mer.

 

Vi alle sammen må utenom våre barn , vårt ekteskap eller om du som jeg lever alene å har barn som har flyttet ut så må vi alle sammen se oss selv også finne kruttet opp på nytt igjen å våge å feile på nytt også lære. Dette med å hele tiden må identifisere seg med barna vår eller gjenstander så mener jeg at da lever vi ett kjedelig og lite inspirerende liv  der vi til slutt føler oss som tapere da vi ikke har innpass i deres liv eller alt er som vi hadde det da de bodde hjemme.

 

 

Jeg opplever selv at en kan føle seg alene også ikke inkludert i blant , dette med å være en som ikke alltid blir husket på. Dette med at vi kan føle at ting ikke blir som vi måtte ønske så må jeg hele tiden leve mitt liv igjennom meg selv. Da jeg mener det ikke er ok , så sier jeg ifra til mine barn – Dette er noe de også gjør om de føler seg truffet. Dette med å finne sine egne hobbyer som gir meg også deg en ny energi er utrolig viktig . Vi kan ikke forvente at alt blir servert til oss foreldre på sølvfat selv om vi alltid har forsiktet alt for de opp igjennom oppveksten deres.

 

Vår oppgave som forelder er å lage trygge ansvarsfulle barn som klarer å komme seg opp også frem også helst mye bedre enn meg selv. Da har jeg gjort mitt også ser jeg at den verdien jeg ga de som små er gjeldende hos de alle 3 . Når jeg mottar veileder samtaler så går det så ofte igjen med at foreldre ikke har kontakt med sine barn som før , eller at de er 100 % skviset ut av deres liv . Dette med å ha det i livet sitt er så klart ikke noe hyggelig eller det gir oss veldig spesielt preg over oss selv. Det skjønner jeg godt at dette med å oppleve avvisning i fra dine egne ikke er spesielt hyggelig eller godt, jeg har opplevd det selv i min barndom så jeg har en bred erfaring på hvordan en kan komme seg ut av denne floken .

 

Jeg måtte jobbe opp min selvtillit også min selvfølelse av å forstå at jeg var viktig . Da jeg forteller dette til den jeg snakker med så er det liksom ikke så lett for de å skjønne at her må vi starte prosessen for å få en endring i deres liv. Gjør jeg ikke noe med det som er ett problem for meg så vil jo hele tiden problemet rundt meg være å vil til slutt redusere min livskvalitet. – Jeg under meg også litt på hvorfor enkelte tenker at jeg kan fikse de så lett , ved at jeg gir de råd så er de der ? jeg gir de hjelpe middel for å få en bedre  start men du selv må jobbe ut dine problemer . Det må du like så om du er til en annen terapeut eller om du drar til psykolog .

 

 

Det er så gøy når jeg ser at ting løsner for de jeg hjelper da de selv har funnet tilbake til seg selv også den nye utgaven av seg selv. – Da vi er negative så får vi dystre tanker å det kommer ikke noe godt ut av de. Derfor oppfordre jeg alltid alle sammen med å få ut de negative følelser å jobbe ut de negative det at vi anerkjenner at i dag har jeg det tøft men det er en del av prosessen uten at en skal på nytt igjen klage over seg selv at en ikke er flink her heller .

 

Jeg har mange som jeg klarer å hjelpe det er så utrolig nydelig da tenker jeg at det er så verd at jeg hadde en barndom som ga meg så mye smerter og lidelser .

 

Ved at en ender det mønstret som vi har tilegnet oss så får vi også en endring på sikt vi blir også mye hyggeligere å være rundt å ikke minst dette med å finne gode ting som gjør oss glad, en hobby eller finne en opplevede som gir deg glede . Dette med å være sammen med venner eller de som får opp det beste i oss er viktig å tenke over hvem vi tilbringer tiden vår med. Er det energi tyver som vi må endre i vårt liv eller er det oss selv som er vår største energi tyv `? vi kan aldri helt skylde hele livet på at alt er andre sine feil . Det blir ikke korrekt det derfor må vi heller anerkjenne at den følelsen ga oss nedstemthet som igjen kan ta oss tilbake til da vi første gangen oppleve det . Det som er super viktig er at vi må ikke lage oss selv til en offer i vår situasjon at vi skal hele tiden ha medlidenhet . Det er heller ikke bra for oss selv eller andre. Dette med å bygge oss opp med å anerkjenne at det skjedde i vårt liv , så bygg opp selvtilliten som følger med at vi gir oss selv anerkjennelse på at vi er viktig å ikke minst verdifull – dette med å ikke bry seg mer om hva andre måtte mene om meg tok meg over 40 år å klare å jobbe ut . Dette med å se nå at jeg er så mye sterkere også tryggere på meg selv også leser jeg bilder mye tydeligere enn før. Dette med å godta at det er slik det skal være fordi vi har jo levd slik , det blir feil for meg å høre. Da jeg klart å endre mine negative tanker , også endre min selvfølelse på at jeg er viktig for andre så åpnet en  ny verden opp for meg . Dette med å ha fått høre ett helt liv at jeg var stygg også ikke passet inn var jo selvfølgelig noe jeg trodde var sant . Derfor så blir vi også det vi mottar da vi ikke tar det bort i fra oss selv. Hvordan kan jeg skinne i kjærlighet om jeg ikke har kjærlighet i meg selv ? Da skinner jeg selvfølgelig ikke å har det ikke bra, derfor så konkluderer jeg med at ved å starte med å endre selvfølelsen vår også øke selvtillitens også starte med å anerkjenne at vi er vittig å gi oss selv kjærlighet så er dette en nydelig start i en lang prosess som er i en endring til en bedre hverdag der en får være i harmoni også likevekt som gir oss vekst også bedre liv .

 

Jeg har mine faste ritualer som jeg praktiserer vær dag for å vise at jeg er takknemlig for det jeg har selv da jeg har lite mat så er jeg takknemlig som om kjøleskapet er fult opp – Dette er en kunst men en må jobbe med å være glad for ingen ting for å motta. Vi må være i harmoni mot hva vi søker så vil det vi søker komme til oss . Mirakler skjer om vi velger å ha ett åpent sinn også leve i en god jord .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg