Når du vokser opp med at ….

Hei kjære lesere 🧡

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Bra håper jeg at du har det , jeg nyter formiddagen min her jeg med litt mat også kaffe mellom alt . Dette med å ha for mye på agendaen vær dag er ikke bra for verken helse eller sjela vår . Dette med å ro ned mellom er noe jeg holder på med å bli dyktigere på. Det skal sies at det er ikke så lett for meg å redusere farten min men jeg gjør mitt beste. Selv om jeg ikke har fri i dag heller så er det godt å kunne starte dagen min mykt da, med ett lite blogg innlegg med å være litt fortellende her å samtidig fortelle deg litt hvordan jeg klarer å få ting gjennomført .

 

 

Jeg har alltid enten hatt full fart eller helt rolig , det har ikke vært noen mellom ting i hele mitt liv egentlig . Mamma sa alltid med deg Elin – Weronika så er det enten alt eller ingen ting . Det er så rett det hun sa om meg for det er nettopp det jeg er . Dette med å ikke klare å stoppe eller bare har en liten pause så på igjen . Hvor henter jeg motivasjonen ? Jeg har en plan for hvordan jeg ønsker at huset også hagen skal se ut . Dette med å endre nå er også fordi jeg har bestemt meg for å gjøre en forandring her som jeg over tid egentlig har hatt lyst til men har ikke hatt kapasitet . Det har jeg egentlig ikke nå heler men , jeg har fått flettet inn det sammen med alt annet jeg gjør i løpet av dagen .

 

 

Det er i grunn ikke så mye som skal til før at en ser resultater etter at en har endret her og der. Den yngste sønnen min kom til meg en tur in går å så seg rundt han som ikke ser at ting er forandret så fort så dette tydeligere i dag. Det er nydelig også stolt kunne vise frem til han her hvordan det er på tur til å bli. Det skal bli en drømme hage der jeg kan nyte late dager mellom jobbene mine å den dagen barnebarna kommer . Dette med å være forberedt på det så er det å ordne til endre her også gjøre hagen også huset slik jeg vil ha det.

 

Jeg er født inn i et hjem der jeg ble oppdratt strengt , noe tok jeg med meg av det jeg lærte der noe valgte jeg å legge igjen der . Dette fordi jeg så ikke på det som nødvending for å ha ett godt liv at jeg skulle kopiere det jeg ikke likte. Du lever i en familie men du trenger aldri å ta med deg det som ikke responderer på deg. Ene av mine foreldre hadde tvangs tanker , alt skulle være telle kanter i skap også skuffer osv . Dette var noe jeg definerer som tortur å vokse opp under. Det likte jeg ikke å være den som måtte gjøre ting oppatt igjen selv om det var lagt sammen pent men ikke på den måten som den forelderen gjorde .  Det ble en lærdom at dette skal ingen få oppleve igjen . Det har jeg holt hele tiden .

 

 

Når du har vokst opp med at hus og hjem ikke lengre er ditt hjem lengre alt er borte

 

 

Så er dette noe som selvsagt gjør noe med deg i en alder da du selv skal starte eller stifte hjem at det samme ikke skjer med mine barn . At vi en dag ikke har et hjem som de kan ha det godt i. For meg så har det å kunne bevare huset her hjemme på øverste liste . Det har jeg helt til nå klart. Det er en bragd må jeg si for jeg har bodd her alene uten noen som har stilt opp i 15 år å de årene barna var små så var det tøffe tider men vi hadde det bra . Dette med å se verdien av hva jeg klarte å gjøre ut av de små tingene . Da jeg var barn hadde jeg 33 plasser jeg bodde…

 

 

I dag er jeg på denne reisen alene i livet men det er også fint å kan skape ting alene som jeg lenge har hatt lyst til . Det som kommer av ting er noe en tar med seg som ett stort pluss så ser en hva en sitter igjen med. Dette  med å være alene med alle oppgaver jeg har . Så er det i blant greit , men det kan i perioder være plass til flere i grunn. Dette med at en har blitt vant med å være alene så er det tryggest eller bedre enn å bli såret . Det er nå en jeg har en knapp på som jeg liker så vi får se. Jeg holder meg frem til noe spennende skjer at jeg jobber målrettet som før.

 

 

Jeg holder på å planlegge å få laget meg kles snor av tre også ønsker jeg å ha ett røykeri som jeg skal lage meg . Det er alltid mye skrot av material som en kan få til å lage noe som blir fint til slutt . Poenget er at jeg som holder på også ikke minst jeg liker det jeg gjør så er det noe som gir meg livsglede også mestrings følelse . Dette ved å skape det jeg har lyst på selv er noe jeg liker . Det er bare en ide som kommer i hodet mitt . Så jeg er enkel slik jeg trenger ikke så mye mer en god ide å ha tingene som skal til for å få det gjennomført .

 

Derfor så har jeg nå holdt på å sage mye tre ned her i hagen noen venner av meg har hjulpet meg men , det aller meste  har jeg selv gjort. Alene for å rydde her har vært en stor jobb for å være ærlig men det er artig å se at ting en selv finner ut at en skal fikse så får en det til selv om det tar litt lengre tid alene så kommer det seg . Det er mye bedre i dag enn da jeg startet . Det er så herlig også se hvor lite som skal til for at jeg faktisk lykkes . Selv om det er så alt for mange av dere som ikke liker min suksess så er det noe jeg gleder meg til så er det å nå nye høyder som jeg kan jobbe med mer . Det er ikke rom for meg å ta meg fri enda . Det har det vært alt for tøft i denne pandemi perioden for å være ærlig dette med å fortelle meg du må ta fri eller noe så ber jeg deg vær så snill å hold kjeften din du er ikke i mine sko å en annen ting du aner ikke heller hva det vil si å drive en bedrift. Så da ønsker jeg heller ikke råd fra deg som ikke har kompetanse på det.

 

Jeg må si de få venner som er her ofte å støter meg opp med alle mine trofaste kunder dere er gull. uten dere hadde ikke dette gått. Jeg er evige takknemlig fordi at jeg har dere , å igjen gleder meg alltid til å se dere igjen .

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg