Når du legger dæ tidlig våkner du jo gørr tidlig …

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan har du det i kveld ?

Jo takk jeg har det fint litt trøtt i øyet men takk som spør , jeg kunne ha hatt det være om jeg hadde vært han Sverre, litt ironi må være lov ikke sant , kjært barn har mange navn også vi mennesker definere oss mellom oss med ulike takt og toner alt mellom hvilke landsdel vi kommer fra om det er Nord-Norge eller Sør-Norge , her i Nord Norge så er vi litt mer røff i kjeften men dette betyr egentlig ikke noe annet en kjærlighet selv om det virker kvast . Du må ta det akkurat som du vil men da er det ikkje sikkert det blir som jeg mente det skulle komme sa orgasmen . Det er lov også leke med ord i kvelden å en må våge å  flørte mer med ord også blir livet vårt så mye lettere. Takknemlig for livet er vel ikke noe annet å si da en har det godt på absolutt alle plan. Når vi ser på  nyheter eller nettet så dukkert det hele tiden nå opp brutale ting som skjer, dette er ikke bra å for oss som enda er vår beste alder så ønsker vi ikke å utsette oss for mer en nødvending . I dag hadde det skjedd noe grusomt her på Mo , en dame i førti årene hadde blitt banket opp. Det er dessverre dagligdags i verden men Mo da blir det nært, dette sto i en lokal avis , så politiet vet enda ikke hva som er årsak eller de har ikke gått ut med noe . Jeg liker ikke utviklingen med å se også oppleve negative ting. Det vi kan verne oss for må vi gjøre. Så klart å det er som sagt ikke alt jeg eller du får gjort noe med men det vi får det er det viktig at vi tenker over hvor vi er og hvem vi omgås .

 

Når du legger deg tidlig om kvelden så våkner en normalt gørr tidlig …

Jeg ønsker egentlig å pushe meg lengre oppe men jeg klarer det ikke .. jeg hadde i utgangspunktet mye jeg skulle utrette , men jeg må smått overgi meg da øvete makter taler jeg er klar over at jeg må ta det rolig men det er fan ikke lett… for en arbeidsnarkoman . Det er sikkert ikke lett for de som har andre manier de sliter med , da jeg sliter med å avslutte jobben min.. men ja det blir liksom litt spennende da likkisten blir satt , er det virkelig mørkt da ? eller klarer arbeids narkoman fremdeles å være og eksistere ? Jeg vet å tørr også våger å by litt på meg selv ved å ikke være redd for å være en fritt talende høns . Det er litt deilig også være denne fritt talende hønsen for ja jeg våger å tørr gå mine veier. – Det jeg kunne ha bidratt med siden jeg er så uredd så var dette med å kunne kommet inn på stortinget også utrettet mye der, hva tror du jeg kunne ha tenkt meg å endre ? jo jeg kunne tenkt meg å endre lovverket , å få endret hvordan pasienter har det-  Jeg vil ha endring på hvordan de som er uskyldig dømt for drap eller andre ting Skal få saken gjenopptatt også enorme summer i erstatning . Dette fordi det skal ikke dømmes noen med mindre vi vet. Har bevis osv. Jeg vil ha et samfunn der det ikke er gevinst av å gjøre spenne ben på andre jeg ønsker at samfunnet vårt snart våkner mer opp til å bli et helt samfunn der du og jeg kan være trygge på at hun som melder i fra om voldtekt faktisk er ærlig , den som melder i fra om vold faktisk er ærlig , det er alt for mye mennesker som kommer inn med falske annammelser at jeg har ikke ord, dette må vi få bort i fra systemet, de gutter som blir anmeld for voldtekt å blir frikjent har dette enda i sine papirer, dette vil jeg ha bort. De som aldri har forgrepet seg på noen skal ikke ha et stempel på at den har gjort noe den ikke har gjort , dette er ikke et samfunn vi ønsker å utvikle .. mine tanker går til den som ble begravd , her for litt siden uten å få dommen som han hadde sonet et drap han ikke hadde begått i følge han selv. Dette ønsket han å få gjenopptatt , dessverre døde mannen så dette skjer ikke mens han liger under torva. Dette gjør meg forbannet på et for jævlig dårlig system vi har her i Norge . Mer korrupt enn vi tro eller ønsker at det skal være. Så lenge jeg har det fint så har jo hele verden det fint er jo en holdning som er så altoppslukende at jeg nesten dør av den egoistiske holdningen av at det høytsvevende menneske som ikke skjønner noen verdens ting… ja som du ser og leser så har jeg mye jeg engasjerer meg i , jeg snakker daglig med veileder kunder om ulike problemer , å jeg har jo tv og nettet som en kilde henvisning til at dette stemmer rimelig bra, vi må være med på endre samfunnet vårt ved å ta å være mye mer med i timen , vi kan ikke la et barnevern få holde på slik de også gjør. Det beviser jo de tre barna i fra Trondhjem som ble dømt for å ha drept en 5 års gammel jente å så går det bare noen få år , eller 28 år så vipps de er ute av saken , 21 år er fengsel for lovens strengeste straff ,… hva fikk disse ? ene av disse barna gikk det ikke godt med , havnet i mye trøbbel med stoff osv. Dette er grovt at de ble påført dette pga av at det var så viktig å få tatt noen.. uten å ta den riktige , det ble jo dømt foreldrene også da de ikke fikk lov til å fortsette å ha omsorgen for sine barn , Det er dette som sitter i huden på meg å gjør meg engasjert å det er viktig at vi er det. At vi ikke bare bryr oss om hvordan silikonene i puppene er eller botoks i leppene eller for å virke så jævlig mye deiligere enn vi er i utgangspunktet .  Ja det er viktig med å reflektere rundt oss å ikke bare sitte å nikke åja å ikke reagere , fordi  da godtar du jo elendigheten .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg