Lillejulaften jeg må bare

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Håper at har det bra lille julaften , det er nydelig også kan se at nå er endelig julen snart her . Dette året må ha gått så fort at jeg har liksom ikke helt klart å sett for meg at det har det. Rart på en måte at vi har jule tiden her . Det gir meg veldig godt å kan senke skuldrene mine litt mer mellom alt her .  – Det gir meg er tilbake ved å se hva jeg har fått til her mellom alt. Det er en tid for det meste .

 

 

Lillejulaften før i tiden så var det ett fult stress med å pynte til julen , jeg glemmer ikke alle som var mer sur enn glad da de ikke fant det de mente var der de la det året før. Dette med å lage god mat det ligger mer til meg enn at en må pynte korrekt som da. Jeg pyntet til jul i November jeg . Det gjorde jeg fordi jeg ikke orker stresset å maset . Som jeg ser de alle andre holder på med . Så denne juletiden her er for meg en tid for ettertanke å sette mer pris på hva jeg allerede har . – Jeg orker ikke noe stress med å ha alt , jeg trives i mitt å nyter det jeg klarer å få til å skape. Det er ett sort hus også forvalte men jeg liker å ha det stort rundt meg .

 

Julen alene kan være fin den

 

 

Denne julen så blir jeg alene men jeg skal jobbe med veileder samtaler å ha litt åpent via massasje . – Dette med å ha de jobbene her så gir dette meg en ekstra trykk også kan jeg bestemme om jeg vil jobbe mer i dag eller tar det litt rolig . – Det er en ære for meg å kan få hjelpe de som ringer meg eller de jeg skal massere . Det er fint å kan være for andre å ikke bare være for en selv.

 

 

Selv om jeg kan føle at kroppen er sliten så er det faktisk nydelig å ta kveld da en er så sliten at en sovner med en gang uten at jeg må ligge å vire meg eller spekulere på alle samtaler osv. Jeg har takk og lov ikke det problemet her takk og lov for det. Det må være trist for de som har det problemet at de ligger å vrir seg også har 1000 tanker i hodet sitt for så å aldri klare å få sove . Det er en periode for alt å vi alle kan kjenne på at det er en smerte . Det er fordi vi skal lære i den prosessen vi er i .

 

Julen for mange er ikke fin den er trist fordi de ikke har familie som bryr seg om de, de er alene i verden å har mistet kontakten med familie som bryr seg om de. Det er mange som får dystre taker i denne perioden som gir de en mer redusert livskvalitet . – Det gir meg så mye ved å kunne være for disse karakter som har en sart sjel. Det er ikke alle av oss som forstår hvordan vi skal klare å få ut frustrasjon . Det er heller ikke alle som takler dette med å ha blitt avvist av familie . Det er trist jeg kjenner dette så inderlig vel. Har selv blitt skviset ut av min egen familie så jeg føler jeg har så mye kjærlighet å gi de som har opplevd dette. Så er jeg den rette karakteren for jeg har de erfaringer jeg vet hvordan jeg klarte å komme meg ut av dette.

Jeg liker veldig godt å få være alene uten mye støy i julen jeg . Det gjør meg ikke noe at jeg er alene denne julen jeg har kidsa de skal spise til meg neste uke så det går veldig fint . Det er en tid for alt å en skal ikke være for opptatt med å dyrke misnøye om en ikke har det slik som en vil. – Det er en prosess å jeg er glad for at jeg har fått livet mitt så bra etter alt som en har stått i . Det er en prosess en selv må jobbe ut , det er ingen andre enn du selv som kan hjelpe deg. Dette er det mange som misforstår . De tror at det er terapeuten som gjør jobben din det er nettopp du selv. Du må gjøre eller følge de råd du får . I oppgave i fra terapeuten dette er akkurat slik dette er .

 

 

Lille julaften er det noe som alltid må gjøres

 

 

Det er å lage lutfisk det er bare så nydelig jeg skal lage dette til meg selv i kveld dette er jeg vant med ifra jeg var ett lite barn . Har alltid likt dette å bare liker det så godt. Mye godt tilbehør for å kan glede seg over . Det skal så lite til å lage god mat til seg selv selv om jeg er alene her så må jeg ha litt middag . Det er en fin tid for ¨gi seg selv det en vil gi andre¨

 

Lillejulaften er jo en tid en  husker som barn at en var så spent på om vi hadde fått alle julegaver å nå i år så er det ikke det jeg bryr meg om . Det er kidsa som betyr mer enn alt annet de får i bøtter å spann i år ifra meg . Det er nydelig også kan  være rause mot de i år . Det fortjener de veldig . Håper du også som leser får en nydelig jul også lille julaften . At dagene dine blir fine også ikke bare det men , at en har det godt med seg selv. – Det er noe med dette at en skal være god for seg selv , det er viktig for oss at vi gir oss selv tiden vi vil ha for oss selv som gir oss vekst også likevekt .

 

Alt er gjort etter boken jeg hat tatt opp ribben så den skal jeg krydre også sette til stek på langtids steking til i morgen for meg . Det er det aller beste når ribben ikke er tørr jeg er tørr nok i fra før om jeg ikke skal ha noe alt for tørt i meg. Det er første gang i år jeg skal nyte ribbe så jeg må si jeg gleder meg . La oss håpe at jeg får den like god som sist. Det er i alle fall noe jeg gleder meg til så er det å kan nyte den selv om jeg skal spise alene her så har en jo telefonene å tv så ingen problem for å være helt ærlige med deg.

 

 

Ønsker deg en nydelig lille julaften å nyt dagen din godt . Jeg har flere ting jeg enda ikke er helt ferdig med i dag. så kommer med en oppdatering senere om jeg har lyktes med mine prosjekter . Det er ikke alt som er like lett da en er alene , men jeg lærer underveis. Det er bare slik det er .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg