La heller livet bli din avhengighet

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Bra håper jeg at du har det , jeg sitter ute i solen nå herlig må jeg bare si . Det er godt å få kjenne på at sommeren her i Rana ble så nydelig . Jeg har i grunn ikke helt ord for det men jeg er så takknemlig . Vi er ikke godt vant da det er sommer vær i skuddet . Det her kan jeg like å da er det bare perfekt å få være her hjemme å bare være til .

 

 

Nydelig å kjenne sommer sola i nakken nå da jeg sitter ute å skriver blogg , bare hører naboer som jobber med sitt her i området er nydelig .

 

Det er ikke alltid at vi har hatt like nydelig sommer som dette . Det er så herlig at jeg har ikke ord. Dette kan jeg lett like at vi har fremover i år. Sommer varme er noe jeg virkelig liker godt, det er så godt å bare kan nyte sola her på altan å nyte å bare lytte til dere andre som holder på. Det er noe som gir meg veldig stor glede av å bare være. Jeg jobber hele tiden så jeg trenger slike øyeblikk der jeg kan nyte livet litt jeg også å bare være.

 

 

Jeg merker godt da en ber om …

 

 

Det er alltid spennende å se om en får svar i fra de en spør om en liten hjelp i fra eller om det blir helt stille . Dette med å mase på andre har jeg helt sluttet med. Det skjer ikke mer i mitt liv . Dette med å se at de som er så opptatt av å ha deg i sin sirkel de er heller ikke opptatt med å svare deg da en sender en liten melding om noen kan være til litt hjelp . Uten å fortelle hva jeg trenge hjelp til . Det undrer meg at det er så vanskelig å svare da jeg spør … hmmm jeg under men , jeg får jo en indikasjon på at dette er ikke noe jeg bør bry meg så mye om . Det er litt slik i blant i våre liv at vi ikke alltid blir hørt eller at vi mottar det vi ikke skal, så jeg trekker meg fint tilbake til mitt eget her jeg .

 

 

Fugler som kvitrer kan livet vårt bli bedre en å nyte denne stunden ?

 

Jeg må si jeg nyter ute livet mitt i dag selv om jeg også jobber . Dette med meg jeg jobber 24/7 så det er aldri helt stopp. Det jeg ofte gjør er i grunn at jeg jobber til tidlig morgen så er det noen få timer søvn så er det opp igjen . Dette livet kan jeg ikke helt fortsette med om jeg ønsker å bli gammel også ha det bra, jeg trives med å jobbe som jeg gjør men av og til er det nydelig også ha veileder telefonen av også, da en kan gjøre noe annet uten at den forstyrrer alt jeg holder på med. Det er ikke helt mulig også kan klare å følge med på alt samtidig men jeg forsøker så godt det lar seg gjøre men jeg er ikke den som tillater meg så  mye fritid så i går klarte jeg å gi litt mer slipp. Det er nydelig da jeg smeller til .

 

 

Ved å jobbe på som jeg gjør så blir det resultater av dette …

 

Det er vel ikke de som tjener så mye penger på å ikke jobbe som sitter hjemme eller ferierer som kan skryte av hvor dyktig de har vært i dag. Slik som jeg alltid gjør over for meg selv her . Dette med å se at ting er mye lettere så klarer jeg faktisk mer eller mindre å slappe av . Det handler om å ha stål kontroll for å klare det jeg er i. Det er ikke for å være høy på meg selv men det kreves disiplin for å ha vært i det jeg står i . Dette med å se at der er over 100 tusen som skal betales inn om ikke så lenge så tenker jeg ikke så mye over det , det løser seg som alt annet jeg holder på med.

 

Det tar ikke i fra meg natte søvnen takk for det

Jeg var ikke verdens mester i matte jeg har i grunn aldri likt det så godt , men pluss og minus også deling er ok men det andre kvadrat rota eller brøk ja spar meg sier bare jeg . Da tenker du da kan ikke du holde på med regnskapet ditt selv ? Om du liker å ha kontroll som jeg så gjør du det selv om du ikke er verdens mester i matematikk som jeg når jeg klarer det så klarer du også det . Det som er viktig her er at du selv ønsker å lære å være interessert i jobben din . Det er primært det viktigste av alt. Så ordner det andre seg lett da en gjennomfører alt .

 

 

Jeg lærte meg alt da jeg startet opp bedriften min selv .

 

Jeg satte meg inn i lover og regler , hva jeg kunne trekke fra også hva jeg må betale inn som moms og skatt. Dette med å kan trekke fra på skatten er noe jeg var kjent med i fra før , men nå ble det en mye større skala enn før . Dette med å være den som gjennomfører alt alene føler jeg er en trygghet men , jeg merker at jeg vokser hele tiden på alt jeg er ikke dyktig i alt men jeg kan mye i alt. Dette med å være en våken frøken som mange ikke tror jeg er så tar du fette feil jeg er veldig våken å er ikke lett å hanskes med om du møter meg på en feil side gate. Ikke at jeg gjør deg noe men jeg ser igjennom deg hva du tenker om meg .

 

 

Gode tips for å starte opp for seg selv

 

 

Du må alltid gripe en mulighet som byr seg til deg , som er noe som gir deg god energi. Dette med å starte opp før alt er klart er noe som en bør gjøre . Det er aldri noen som har alt 100 % klart , det viktigste er klart så gjennomfører du planen din.

Jeg kjøpte inn utstyr som jeg måtte ha, signet opp bedriften min , ordnet med kunder som jeg hadde i book til jeg fikk starte opp. Så hadde jeg ett rom her hjemme som ble rommet for massasje rommet. Det ble en del omvending her men det lot seg gjennomføre. I dag driver jeg på samme rommet , forskjellen i dag å da er at jeg kun jobber for meg selv , da jeg  startet opp jobbet jeg også for kommunen å en restaurant i byen som jeg hadde i tillegg til mitt eget, det ble tøffe tak jeg jobbet hele tiden å hadde aldri fri. For ørering jeg har ikke det nå men jeg er ikke like sliten som jeg var da. Nå bestemmer jeg selv mine dager å jeg gjør som sagt alt her å det anbefales jeg har alltid full kontroll å ingen ting er vanskelig da en har vært i denne reisen som jeg har vært i nå på det 6 året. Det er spennende å så verd det jeg lover deg at du kommer til å bli så takknemlig fordi du forsøkte å gjøre dine drømmer til virkelighet som jeg  , aldri lytte til de som hater deg , de som ikke tror på deg fordi det er mange av de. De har ikke annet å gjøre for sånne som oss at de skal spenne ben på oss som vil klare oss av penger vi selv har jobbet for. Dette med å skape dette drømme livet som ikke alltid er perfekt så får du en hverdag som er 1000 ganger bedre enn det var da du kjedet deg i den jobben du ikke trives i men bare er der fordi lønnen er din avhengighet . La heller livet bli din avhengighet, å følge dine drømmer mer viktige enn hva naboer , såkalte venner sier eller de som bare ikke vil deg vel omtaler deg negativt eller de nett trollene som snakker deg ned. De betyr ingen ting så lenge de sier ting kun for å skade deg. De fortjener ikke en plass i ditt sinn derfor alltid flytt fokuset ditt der du ser lykken din. Lykke til , skap deg en nydelig dag.

 

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg