Julen er snart …

Hei kjære lesere 🧡

 

 

Hvordan har du det ?

 

Bra håper jeg at du har det , dette med se se at vi er kommet inn i siste uke før vi får julaften her er jo helt sykt ikke sant ? tiden tar oss akkurat like fort å hurtig som en ikke alltid er like forberedt på akkurat. Det er helt sikkert. Vi har fått mild vær her i Rana nå noe jeg må si jeg er veldig glad for. Selv om det er blitt litt glatt så er det tross alt bedre med mild været enn den tøffe kulden som vi hadde en periode . Da merket en at en hadde med høye krefter da kulden ble så kaldt som vi ikke er helt forberedt på.

 

 

Jeg våknet tidlig i dag

 

Det å starte dagen tidligere er ikke feil , det ga meg mer igjen faktisk . Det er sundt også godt å få være i det vi mener er bra for oss selv. Dagen er så godt å få starte på at en er en del av en prosess som skal bli å klare å komme i mål til slutt . Akkurat nå føler jeg det enda er litt kaotisk rundt meg i denne tiden . Det er ikke alt som har kommet helt på plass. Det en jobber for så er det så klart det jeg mener jeg skal klare . Det er enkelt for meg å si kan mange si men ingen ting er enkelt . Det er krav som en må jobbe med for å klare å komme videre i stede for å gi opp.

 

 

Jeg ser tydelig nå at ting blir litt lettere etter en tid å jeg er på rett vei da en ser at ting blir mer som jeg hadde planlagt . Ikke alltid lett å planlegge alt men det skjer det som skal skje mellom oss . Det er bare det at vi må bare gi slipp for det tøffe . Det er en grunn for at vi kan føle oss mer udatert . Det er at vi ikke føler at vi har klart å komme på plass i det vi hadde drømt om . Det er ingen kritikk for noe at vi ikke alltid har på plass alt , det er noe vi lærer av også blir vi mer dyktig da vi klarer å reise oss opp etter en storm som har vart en periode .

 

 

Julen kommer med skuldre som er lett å senke

 

Jeg må si jeg gleder meg veldig til å kan jobbe mer i julen jeg . Der du sikkert tar deg mer fri så jobber jeg mer . Det er en tid for å være for de som trenger meg å jeg må si jeg gleder meg til å kan være den hjelperen som alle ringer til for å få gode råd eller bare en som lytter. Det er nydelig også vite at jeg har denne tingen å gjøre uten at jeg skulle sitte her helt alene uten noe å gjøre. Det blir bra jeg må si jeg gleder meg veldig til å få ting mer på plass å kan få være for de gode mennesker som jeg må si jeg gleder meg til å kan få lov til å hjelpe.

 

Julen har så mye bra med seg god mat også dette med å lene seg tilbake . Det er en grunn for at jeg gleder meg til julen for å kunne nyte late dager der jeg kan få gjøre akkurat så mye jeg vil å ladde opp litt batterier . Det er noe jeg kan kjenne på at det er noe jeg gleder meg til. – La oss håpe at vi får masse god vær i julen der vi kan ha litt varmere enn ellers å mindre snø så hadde jeg blitt veldig glad. Jeg må si jeg er veldig takknemlig for at det regner bort nå så for alle som måtte glede seg på de snø mengder så er jeg også du uenige men det er helt i orden .

 

 

Jule duften er mye egentlig men for meg er det

 

 

Nystekt ribbe også dette med å nye pinne kjøtt også lutfisk så jeg må si jeg gleder meg veldig til å kan nyte dette i julen også nyttår . Det er en tid for alt som jeg bruker å si jeg bare elsker å nyte god mat. Det å få litt er jo bare helt magisk . Jeg fikk i fra en kunde , ett nydelig selvplukket syltetøy , hun hadde plukket multer å laget ett nydelig multe syltetøy med perfekt sukret . Det var nydelig å må si jeg gleder meg til å kan ta det frem i julen nå å minne meg på henne at hun ville at jeg skulle ha det koselig også godt. Dette med å dele eller gi noen uten forventing til å motta noe tilbake er det en glede for da vet en jo at en får fordi den som gir vil at jeg skal ha det. Dette var en gave med god mening som jeg ble veldig glad for, en herlig fast kunde som setter pris på meg som massør å jeg må si jeg er så takknemlig for de jeg kan klare å hjelpe. Noen klarer jeg ikke å hjelp . Andre får jeg det veldig godt til med å gi en ekstra hånd . Det er fint å se at en er i rett retning for å være ærlig.

 

Jeg skal få laget meg en fin jul her hjemme på tunet mellom alt her. Skal lage meg god mat selv om jeg er alene julaften med mine veileder kunder . Så skal jeg få det veldig hyggelig . Det tviler jeg ikke på. Det er noe med hvordan jeg ser på alt for verdien er der å vi kan noen gang føle at vi mister alt ved å være i det vi er i. Eller vi kan vinne alt for å være på en bedre plass å være . Det gir oss mer til livet vårt enn alt annet . Det er noe jeg også du kan føle på at vi er verden jeg merker at jeg er mer uredd nå . Dette med å feire jul alene er noe jeg ikke frykter i år det er nydelig til å få lov til å bare være i mitt . Det elsker jeg . Jeg klarer ikke mas eller folk som må mene absolutt alt . Det er for krevende for meg for å være ærlig . Det er nydelig å kan diskutere sunt med folk men jeg merker at jeg nå ikke er klar for noen diskusjoner for det blir for meget .  Det er sunt å rense luften i bant å det skal vi alle sammen gjøre. Vi skal tørre å være mer i kroppen vår for å ikke være redd for være oss selv . Det kommer noe godt ut av alt jeg bare må si jeg gleder meg veldig til fremtiden .

 

 

Skap deg en nydelig dag .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg