Jeg personlig synes det er helt sykt at barn …..

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan står det til hos deg ?

 

Bra håper jeg at du har det i ditt liv , jeg tenker at så lenge vi alle har litt gode mål også gjør mye bra så har vi det bedre. Enn om vi bare sitter i sofaen å trykker på fjernkontrollen å ikke bedriver med noe nevneverdig fornuftig . Det er en tanke vekker om du føler deg truffet så er det lov å gjennomføre en endring i ditt liv . Dette med å se litt tv er hyggelig men , om det er alt oppslukende er det ikke bra.

 

 

Dette med å tilegne seg gode vaner er viktig for å ha det godt med seg selv også livet sitt. Dette med at en hele tiden ikke vil endre seg eller bare går i det samme kjedelige – Som om du er en ungdom men er en voksen dame eller mann men , tar ikke ansvar så er det galt av sted . Da trenger en ofte hjelp for å komme seg ut av det. – Tenk den dagen mamma eller din pappa er død , å de ting de gir deg ofte tar slutt. Hva skjer da ? hvordan blir livet ditt da ? De aller fleste de tenker ikke så langt . Dette er ikke fordi de tror foreldre er evigvarende . Nei , det er det ikke men dette med å ta litt ansvar for seg selv er så vanskelig at de har gjort seg avhengig av foreldre helt oppe i voksne alderen .

 

 

Jeg personlig synes det er helt sykt

 

Da jeg hadde normal kontakt med min familie så hadde jeg ikke daglig kontakt med de, en gagn i blant . Det er også dette som er mest vanlig også de sunneste forholdene . Dette med å ha ett avhengighets forhold som daglig også flere ganger på en dag så ender en jo opp til å miste det en har rundt seg. Da en ikke gir energi til andre i sitt liv . Dette tror jeg ikke de som går i denne verden å suller skjønner seg helt på. – Takk og lov for at jeg slipper denne hodepinene jeg . Dette hadde jeg heller ikke orket å tatt del av hele tiden .

 

 

Du må ikke være så steng da

 

 

Nei da jeg er ikke det egentlig jeg bare konstaterer å jeg ser hvor mye sunnere liv de som lever uten å ha avhengishets forhold med foreldre . Dette med å ha gode relasjoner med de er fint det unner jeg alle sammen . Det som jeg mener i dette er at du selv sletter ut deg , i tillegg har du jo til slutt ikke dine egne meninger . Så lenge foreldre er klar og orientert at de ikke har blitt demente eller at de har store plager så har du så godt av å kunne mestre ting selv. – Dette med å pleie foreldre som om de er ett lite barn er jeg heller ikke for , sterkt i mot. Like mye i mot det som da barn i 6 års alderen går med bleie også bruker sutt også sover på samme rom som foreldrene sine å ikke kan spise normalt på ett kjøkkenbord … hjelp sier jeg dette er fri barneoppdragelse . Det andre blir også en fir oppdragelse på foreldre i tillegg. Det er vi barn som må bryte dette , for å ha ett sunt også nært forhold på ett bra nivå.

 

Jeg må si jeg er så takknemlig for

 

Jeg hadde mine faste regler for mine barn , men jeg hadde også min måte å se ting på akkurat som de som opprettholder bleie også sutt frem til de er 6 år å barnevernet blir koblet inn . Her er det faktisk snakk om å endre en fri oppdragelse . Dette med å sette grenser er det mange som er redde for . Her er det tydelig mot de som lar foreldre ta hele hånden eller at barnet får ta hele hånden . Dette med å være venninne med foreldre eller barn er ikke noe vi skal være. Det er rolle modeller vi skal være å lære de at dette er fint også gjøre . – I grunn da de er mest sint på oss da har vi gjort en hælvetes bra jobb . Da har den lærdommen vi lærte de kommet inn under overflaten .

 

Jeg hadde en ste far som var politi

 

 

Han sa alltid hva han fryktet i den verden som vi har nå konturer av en fri barna oppdragelse der barn skal få gjøre akkurat det de selv føler for. Dette så de tydelig konturer av i politiet før han døde . Dette med at jeg å han reflektert masse rundt dette så var jeg klar over at jeg hadde de rette holdninger også ikke mist gjorde det rett overfor mine barn . Dette med å være tydelig mamma også ikke være den som vinglete. Jeg erindrer vi jeg også barna var i en bursdag så var barna litt urolige å det gikk litt over kontroll. Så hevet jeg røsten min litt , å ba de dempe seg kraftig . – Det ble stille som i en ørsters da så jeg i blikket til de andre at her er det kustus på de. Jeg har aldri likt at barn skal rope og skrike da vi er på kafe eller er i bursdager . Dette er noe jeg har med meg i fra mitt liv å jeg har alltid hatt det i meg . Barn skal læres opp til å ha respekt for oss voksne like mye som jeg skal ha respekt for de. Jeg vet jeg krever mye men jeg gir mye til de som er for meg . Det er alltid slik at skal du motta noe så må du alltid gi noe selv .

 

 

Jeg elsker å ha mange ting på agendaen min jeg bare elsker det jeg

 

Jeg har fått gjennomført mer her hjemme dette tar aldri helt ende men jeg digger å få gjennomført mine planer. Dette med å se nå konturer av hvordan det skal bli. Det er alltid noe som endrer seg . Det er det å jeg jobbet i går mange timer med å endre også lage noen nye så plasser for en grønsaks hage så jeg gleder meg veldig til å få sådd mer . Dette er året der jeg endre meg selv mye . Det er nesten som jeg endrer meg i pakt med det jeg gjør her ute også inne i huset mitt. Alt er energi å vi tiltrekker oss alltid hva vi tenker også føler . Det er i blant at en kan kjenne på seg at den energien den trenger jeg ikke mer . Jeg merker det så godt da energier er jeg ferdig med eller at noen er bare på en pause . Vi skal ikke gå i noe som vi ikke liker eller som tar energi . Jeg gjør ikke det å det må ikke du heller gjøre. – Jeg kan heller ikke lyge så jeg må heller være ærlig for ved å lyge så ser du hva jeg egentlig mener uansett. – Det er i grunn veldig fint å ha det slik at jeg ikke kan lyge jeg er så mye friere selv da. Dette med å kutte relasjoner er for meg nydelig jeg elsker å kutte ut det som suger å jeg gjør det til en stadighet.

 

 

Jeg tenker at jeg skal ha det godt å orker ikke å bry tiden min på å ha det kipt eller bare opprettholde noe jeg ikke orker for så å snakke med en annen om det jeg ikke liker . Da er vi der vi tiltrekker oss mer av det vi omtaler . – Dette bør du selv endre fordi om du gjør det selv så mottar du også mer av det du snakker ned. Dette er det ikke alle som skjønner seg på men jeg nevner det å jeg vet at de aller fleste de Himmler med øynene til meg men , da det skjer som jeg hadde speilet så er de ikke så jævlig i hatten sin men da er jeg for lengst i ett nytt prosjekt å har nok glemt bort hva jeg hadde påminnet deg på for ca 100 år siden . Jeg jobber hele tiden å orker ikke å bry meg om bagateller eller tøv . Dette med å spørre meg om hvorfor jeg ikke vil være din venn så teker jeg ikke gjør det , spør heller deg selv hvordan gikk dette egentlig til ? hva ga jeg i den relasjonen hva fikk jeg selv ut av alt ? går jeg ut av en ting er det fordi jeg alltid ga også alltid du tok i fra meg til jeg er helt tom å har null interesse av deg.

 

Hage = utfordringer

 

 

Det er alltid utfordringer her i livet akkurat som en hage har slik kommer livet vårt med til oss. Jeg har nå over tid holt på her alene å jeg vet ikke helt hvordan alt skal bli jeg har bestemt meg for hvor drivhuset skal være. Så har jeg funnet ut hvor jeg skal legge røykeriet henne . Dette med å endre her også forandre til det bedre så har jeg så mye kos med alt . Det er trenging mellom healing for dette med å jobbe i hagen er faktisk selv healing terapi for sjela vår. Dette med å sentrere seg i seg selv her er så herlig jeg merker så godt at ting er så mye lettere nå en det var for litt siden . Det blir bedre ser jeg å nå er det bare å nyte fremtiden mer jeg skal det håper du også får en  nydelig dag.

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg