Jeg misunner de ikke ……

Hei kjære lesere ❤️

 

 

 

Hvordan har du det ?

 

 

 

Håper at du har det fint i dag , jeg har det topp drikker litt kaffe her mellom jobbene mine . Det er litt underlig hvordan vi er i løpet av å fått litt mer sovn enn ellers . Det gjør seg veldig godt å jeg merker at ting blir bare lettere her.  Jeg engasjerer meg ikke så mye sosialt med alt som skjer her i verden . Det forteller ikke at jeg følger med. Det er en ting hva jeg ønsker å legge vekt på. Det er så underlig hvor lite som skal til for at andre måtte mene at vi som ønsker Erna Solberg bort i fra politikken så burde vi ikke få ha stemme rett å har en liten IQ det forteller i grunn mye mener jeg om den som mener at jeg eller du ikke har en god IQ for vi alle må få lov til å mene akkurat det vi måtte ønske . Hegnar i eliten inne for finans mener at Erna Solberg burde gå av ,  pga av at hun er inhabil i disse saker som han Sindre har spinnet de inn i . – Selv om det primært er Sindre som ligger til grunnen for dette kaoset. Så er Erna Solberg ansvarlig for å følge med. Det forteller i grunn de som har laget regler så er dette noe som ligner mer korrupt da Økokrim en gang ikke orker å se videre på saken .

 

 

Dette gjør at jeg er mer betenkelig på staten også ledere som har en posisjon der de kan utøve makten sine på meg også deg som leser. Vi alle som en bør følge mer med å ta avstand i fra slike ting . Det som undrer meg er at Erna Solberg paritet går opp selv om Støre også burde tatt sin hatt å gå så er det så klart andre partier som burde hatt mer vekst enn høyre også arbeider partiet. Det er bare trist å se hvordan dagens politikere forvalter pengene , midler går ut av landet , renter på lån går opp igjen for å trygge norsk økonomi . Som igjen betyr mye mer tøffere for mange som har det tungt i fra før. Dette merker ikke de med mye penger , men de som har mindre mekrer dette sole klart. Så er det disse mat køer for de som ikke har råd til mat, siden alt blir spist opp av faste utgifter .

Er det slik vi ønsker at samfunnet vårt skal bli? det er rart å se at det er slik politikere gnir seg i hendene for denne utviklingen i Norge . Det er trist å det blir eklere da en ser at noen som ikke har noen fot innen for politikken   å gjøre som har sterke meninger om hva du og jeg bør tenke . Det mener jeg er å ta skrittet alt for langt å jeg tenker at hvorfor gjør en det ? er dette for å skremme folk til å måtte mene det samme som alle eller de som påstår at de sitter på svaret ? jeg er ikke for at politikere skal få penger korrupt . Vi andre dødelige vi må betale for det vi karver til oss , grundere må betale moms også skatt også mer avgift om en har ansatte . Det å bygge opp en busness er ikke lett men hvorfor skal det være så simpelt for Erna Solberg også Sindre å motta disse overskuddene så satt hun som leder ? det var 1, 8 mil det er penger som hun burde ha merket tikket inn .

 

 

Jeg misunner de ikke

 

 

De som må lyge for å motta noen millioner ekstra , eller de skrur opp lønnen sin i politiske verv slik som skjedde her i Rana , jeg misunner de ikke de heller . Pengene hadde heller kunne gått til de som er fattig , ikke har nok penger til mat. Eller til de eldre som trenger hjelp i hjemmet eller via omsorgs bolig eller sykehjem plass . Her kunne vi heller ha gitt disse pengene for å gi ett løft til dem som jobber der også beboere. De trenger dette veldig sårt . Alle avdelinger i Rana også omegn trenger all støtte dem kan få så det burde vært forvaltet mye bedre.

 

Etter alle disse rente hoppene så er det mange flere som ikke har penger til mat lenger som før. Det blir spist opp til banker . Bankene tjener penger som aldri før – Dette blir så kvalmt at jeg vil nesten  spy av mindre . Det å høre at flere har fått 8000 kr mer å betale enn før … hvem er det som i grunn tåler dette ??? er det ett slikt samfunn vi ønsker oss at det skal bare bli enda tydeligere på hvem som har penger også hvem som sliter ? Dette er en skam for Norge , de som bestemmer også banker som hver renten . De har mulighet for å gi fan å heve renten selv om den blir satt opp så kan alle bank sjefer over hele linja gå ut samlet å si nå er det nok ! Men det er jo så tydelig at nå skal vi se de som har mye penger å de som ikke har så vil vi ikke bry oss så mye om dere. Det er ett skille som jeg synes er veldig trist å se å observere å håper at dette kan endre seg med tiden vi er i .

 

 

Samfunnet er ikke tjent med å ha det

 

 

Slik som det er pr nå at det er mange som ikke klarer å betale utgiftene sine, nå blir ikke hus solgt som det ble for en tid siden . Dette burde fortelle hva som egentlig skjer. Dette med å se at ting ikke er som det skal gjør meg selv veldig trist da en ser at skjevheter er så store . Det er slike kontraster som en ikke helt forstår. Jeg vet så inderlig vel hvordan livet er å ha lite penger , eller gå med mye tap i bedriften . Eller vokse opp uten mat i heimen , eller vokse opp i en heim der vi hadde alt. Jeg har levd i denne kontrakten enne kanten levede jeg i fattigdom den andre i luksus . Jeg vet så inderlig vel når mamma sa skal vi plystre midd-dagen i dag. kjøleskapet vårt var tomt for mat det fantes heller ikke penger for å få kjøpt mat så det var ofte at en måtte legge seg sulten å håpe at en fikk en bedre dag da en våknet  til en ny dag etter å ha vært på besøk  flere av hennes venner som alltid laget mye god mat. Det gjorde at jeg ikke la meg sulten alle kvelder i uken  . Dette å ha levd dette livet har bidratt til at jeg ser på verdien i alt nå i samfunnet på en helt annen måte. Da jeg har hatt begge skoa mine i 2 verden så vet jeg hvordan det er å leve i overflod også fattigdom, jeg lærte meg mye i de  verden begge to som er viktig erfaring å ha med seg nå videre . Sikkert derfor jeg er så påpasselig med å se andre som jeg er å glemmer litt mer meg slev .

Kjærlig Hilsen

Elin – Weronika

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg