Jeg må tilstå Æ ….Fette takknemlig 🙌❤️

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det ?

 

Bra håper jeg at du har det , jeg må si jeg nyter å kjenne varmen av solen nå. Det å sitte her inne å skrive en blogg mens jeg kjenner sol strålen ene trenger mer igjennom her slik at jeg får energi også merker jeg at kroppen min får mye bedre energi til å kunne klare en mer . Jeg merker nå siden jeg er mer på rett siden økonomisk så er det bedre på alle nivåer , men dette er for oss alle. Det å jobbe med grunder livet er alltid å følge med å være ett eller 7 skritt foran hele tiden . Det kan være strevsomt i blant å hele tiden må død og liv må følge med . Det som er avgjørende for at vi slipper så mye unødvendig tap så er dette med å lytte til også være mer tilstede i øyeblikket. Det å frykte fremtiden min som jeg egentlig gjorde i 2020, da jeg måtte stenge ned bedriften min. Så ser jeg i dag hvor mye jeg har klart å utvikle den i krise . Det er faktisk i nedgangs tider vi finner løsninger for å overleve . Jeg har allerede kjent på en del andre ting som det begynner å klø mer i hendene for å kunne utvikle mer av. Dette skal jeg i år utvikle først som hobby så får vi se om det kan bli mer spannede ut av det. Jeg er så kreativ at jeg merker nå at jeg skal skape mer . Det klør etter å få utvikle også re skape nye ting ut av gamle ting eller av det du definerer som skrot . Jeg jobber målrettet fremover å har mange fine planer .

 

Er det bare jeg som har en spire i meg ?

 

Våren er her også merker jeg dette både på hud og hår, men jeg merker dette med at jeg blir mer kreativ også. Jeg er en kreativ sjel som elsker å skape nye ting ut av gammel lort , som du garantert ikke ser på som noen verdi , jeg har alltid vært den Espen askeladden det kan sikkert være bra, for det kan jeg skape noe ut av,  jeg tok å hentet det andre kastet da jeg var barn . Fordi jeg så enda nøtten i det de ikke ville ha. Det å måtte gjemme dette for den som hadde kastet dette var litt vanskelig jeg ble ferska også ble dette kastet i sinne på nytt igjen av hun som hadde kastet dette. Det var min aller første ste søster. Hun var i grunn grei , men meget bestemt , jeg var jo bestemt på min måte så egentlig gikk vi veldig ok sammen, hun var nok mer bestemt enn jeg .. men jeg hadde henne som forbilde jeg erindre da…. livet lære oss mye også ser en i dag at hvordan vi er i dag er også essensen av vårt opphav , gener også miljø ikke minst . Det er til syvende og sist vi selv som kan endre oss selv til det bedre eller det verre , jeg håper at jeg har blitt til en bedre person enn før , jeg er nok ikke like bastant som jeg var før, jeg var urokkelig om jeg hadde satt den foten ned. I dag så er jeg mye mykere der. Selv om jeg også er bestemt men det er en positiv ting når en bruker dette fornuftig. Det jeg ser er at alle egenskaper som en har er nødvending , for å komme seg mer og lettere frem. Jeg er en seig fan .

 

4 arbeids dager igjen

Jeg har skrevet som sagt at jeg har ikke hatt fri siden 2021, vi er nå i 2023 , så når vi kommer til jul om jeg ikke har klart å bevilge meg fri, så har jeg da jobbet 2 år uten ferie. eller en fridag. Det å være min egen sjef så er dette med å jobbe blitt en livsstil , jeg bruker å spøke med at sjefen min er litt streng. Det er jo alltid slik arbeidsfolk bruker å definere sine sjefer med ikke sant? Jeg jobber i perioder 24/7 så har jeg fått så mange spørsmål ang dette blir du aldri lei? Jeg ønsker å svare på dette i denne bloggen . Jeg hadde som mål da jeg startet opp bedriften min å ha mer fri å ikke måtte jobbe hele tiden . Da jeg startet opp så jeg verden ut i fra en grunder sitt øye på en litt annen måte. Der jeg plutselig fikk mer utgifter via bedriften , pluss mine private. Dette er noe vi skal betale , på løpende bånd , det som er primært viktig for meg i dag er at jeg får betalt mine fakturaer også har mat , dette å kunne leve av jobben min også ha det fint. Disse årene med ned stenging har bydd på mange store problemer i hensyn til at jeg hadde bestilt opp mye varer , som skulle betales , jeg tok også en del risiko prosjekt for å se om dette kunne bringe lykken , noen gikk fint andre gikk til helvete. Dette har kostet meg og bedriften dyrt. De erfaringer som jeg har i kjølevannet av de nedturene jeg har hatt ville jeg faktisk ikke ha unngått .. jeg har lært kraftig på denne reisen . Jeg har tapt over 600 tusen kroner. Det er  mye penger å jobbe inn. Det er mye varer som også bare ble tap fordi kunder uteble . Det var mange kunder som ba meg bestille opp varer som aldri dukket opp. Dette er læring som jeg nå i dag skjønner konsekvensen av fordi jeg har lært i denne prosessen selv om den har vært den tøffeste reisen ever i hele mitt liv. Dette å ha klart å reise meg opp å klare å styre unna konkurs flere ganger er bare hardt arbeid også stahetene min som beviser at alt er faktisk mulig jeg gir aldri opp , vet ikke helt om jeg hadde gitt om om døden hadde kommet , mulig jeg hadde klart å styre unna den også. Hvem vet vi skal ikke spøke med den selv om jeg ofte flørter med døden eller forstå meg rett vil at vi ufarliggjør den slik at da jeg dør så forstår mine barn at Nå er det endelig fred i fra mammas mas , altså jeg sender ingen bekymrings meldinger hvor er du er det liv i deg . Da tenker jeg de savner de meldingene eller de hysteriske mange telefoner i fra alle mine tre telefoner. jaa du leser riktig er jeg velige bekymret så ringe jeg i fra de alle tre i håp å høre en barna stemme som er voksen ikke sant , men for meg blir de alltid lille gullis , lille bror og lillesøster, alltid selv om de er voksne barn nå i dag. Hadde jeg ikke fått låne penger via mine barn , hadde jeg vært konkurs. De var og ble min største redning . Uten dem hadde livet vært veldig trist. Dette er noe jeg setter slik stor pris på at i år skal jeg sette pris ekstra pris på de alle tre . De fortjener dette. Det er også derfor for alle dere som spør meg hvorfor tar du deg ikke fri er du penge grisk … nei jeg er ikke det . Jeg er bare fast bestemt på å komme meg opp til normalen etter nedstemningen og all negativt som har vært med å bidratt til bedriftens redusert inntekter. Når jeg måtte stenge ned , mottok jeg ikke penger i fra staten . Jeg har klart på egenhånd å klare meg økonomisk ved å tilføre meg flere jobber i bedriften min slik at jeg kan ha råd jeg også til å gå på butikken . Jeg glemmer ikke første turen jeg hadde på butikken å hadde råd til det. Det var stort . Dette med å ha hatt så lite å levd egentlig på fattigdom grensen fordi en tilbake betaler gjeld så er det selvfølgelig ikke penger til luksus som cafe besøk eller dette med å spise ute. Det har jeg ikke råd til enda , men jeg gleder meg veldig til å få råd til det. Dette med å sette pris på det jeg har klart å skap det er noe jeg i dag skal være stolt over. Nesten i havn med 100 tusen i utgifter igjen så jeg er takknemlig det går fremover å jeg elsker å se at jeg klarer meg selv uten at jeg må ha hjelp av andre. Denne reisen har vært spesiell og tøff men jeg har klart å vokse mye på denne reisen , veileder jobben hadde aldri blitt til , blant annet og butikken min. Dette med å starte opp med klærne også hadde jeg aldri gjort hadde jeg bare hatt suksess med Gruben Massasje , da jeg startet opp brukte jeg mye tid på å dele ut gratis timer for å få mer kunder. Dette gjør jeg ikke lengre, jeg har hele tiden mye kunder, å jeg har som sagt snart 7 jobber så jeg er veldig kreativ å håper dette kan inspirer deg til å se muligheter også ikke være redd for å satse på det som er noe du drømmer om . La drømmen din vokse seg stor , jeg gleder meg til å høre.

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

0 kommentarer

Siste innlegg