Jeg blir så engasjert …

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan går det ?

 

Bra håper jeg men har du det trist eller vansklig ? så  må du ta å være sammen med andre eller be om hjelp . Det å være alene om en plages er ikke bra, da er det 1000 gang bedre om vi er sammen med andre eller bare lytter til en annen . Det å lufte tanker med en som ikke kjenner deg kan være ok , da en ikke føler at en er andelenes . Jobben min som veileder er nettopp dette med å lytte å høre på andre , hva de har som gjør dagen deres bedre . Jeg merker meg veldig ar barnevernet er ute å ikke gir andre en bra dag. Dette som ikke er ok . Det som er frykt basert , da legen eller skolen ser bare det som er bra også er det hele tiden bra i fra hjemmet. Dette forundrer meg at barnevernet hele tiden bare pga av en bekymrings melding som er falsk ikke klarer å gi slipp også se at i dette hjemmet er det ikke noe å frykte. Tenker at barnevernet er en god ting å ha i samfunnet , men da jeg mottar daglig veileder samtaler i fra mennesker som barnevernet er på tur å ødelegge livskvaliteten å truen på seg selv er det noe galt en plass. Er du ikke enig med meg ? Jeg har aldri likt barnevernet når di driver på ved en slik måte. Å jeg kjenner det koker i meg om du skjønner . Selv om jeg vet at de har livets rett de som jobber i barnevernet men har ikke foreldrene også livets rett ? rett på godt harmonisk liv der vi ikke skal leve i frykt hele tiden . Er det rett at barnevernet bare finner på ting som , vi må sjekke ut hvordan du er med dine barn samspill ? å la dette gå ut over tid. Jeg må si jeg skjønner ikke dette i det hele tatt. Det som hadde vært toppen hadde jo vært om de hadde tatt vare på de som foreldrene dreper eller ste mor eller stefar… pga av vold i hjemmet. De som lar barna ikke få mat , eller ikke ser barna sine det er nok av de. Hvorfor er det slik at enkelte på barnevernet er så pr kåt på å skal lete etter feil som ikke er noen feil å bry seg om. Vi alle mennesker om vi leter lenge nok så finner vi feil hele tiden på oss. I frykt for å gjøre feil så gjør vi alle feil . Det er vitenskapelig bevist det. Jeg håper Norge nå nok en gang får satt i system hva barnevernet får lov også gjøre. Dette makt misbruket som de i dag har er ikke ok, de som gjør overgrep over barna og foreldre burde få lange straffer. Det kommer faktisk en film som jeg skal se , som omhandlet barnevernet hvordan de faktisk blir behandlet . Hva har politiet i dette egentlig også gjøre ? de er like  makt syke de også . Det synes meget godt nå at de er under lupen på oss folk nå barnevernet også blir det nå mer og mer spredd hva som egentlig skjer i denne etaten . Dette er sundt også bra fordi det skal ikke være slik at en falsk bekymrings meling bidrar til at du får barnevernet i livet ditt over lang lang tid bare fordi de ikke har så mye også gjøre. Det er sikkert mye andre saker de kan ta seg av som er langt viktigere . Det som undrer meg er at denne personen som skal i hjemmene til de som er meldt til barnevernet for å se om de har samspill med barnevernet de har jo ikke trua på barnevernet de heller. De glemmer bort at de skal til en som er under ukentlig tilsyn ? hvis dette hadde vært galt av sted så hadde de ikke glemt å ta det tilsynet det tror jeg ikke … denne som gjennomførte tilsynet syntes moren hadde bra samspill med barna sine . Tydeligvis liker ikke barnevernet at de ikke finner feil på denne mammaen , jeg tror det ikke er bare henne som opplever dette i samfunnet vårt. Du må være stek for å ha de rundt deg barnevernet , de er ikke for å hjelpe . Det som også undrer meg veldig er hvorfor de blir så fort uføre trygda… det er jo ingen tung jobb fysisk er det bekymringer for hva de har gjort som tynger de aller mest ? som gjør at deres helse fallerer? Fordi karma henter oss alltid inn om du skjønner .Det er en gang slik er vi ille  mot et annet menneske så får vi igjen uansett. Det slår aldri feil dette er viktig at vi tenker over ved hvordan er vi egentlig . En annen ting som også jeg har undret meg på i disse saker er at denne kvinnen har måtte ha advokat for når barnevernet kom innom så laget de saker som ikke var sanne . Da Advokaten var der så gjorde de ikke noe. Dette er rart at de forandrer hele tiden dette betyr jo som jeg skriver innlendings vis at de jobber ikke for å hjelpe de jobber for å ødelegge . Det er sikkert mange fine folk i barnevernet men disse er ikke det. Jeg mener i dette at vi må våge å pirke i materen her . Vi som ikke har små barn vi må våkne opp å følge med hva skjer rundt oss.

 

 

Jeg blir så engasjert

 

Uansett hvem det gjelder så vil jeg ikke at andre skal oppleve urett i livet sitt det er ikke bra på noen måter. Dette med å bli engasjert som jeg er er fint da følger vi med . Det å hjelpe andre med å byggede opp slik at de ikke går i fra forstand er min oppgave føler jeg . Daglig får jeg telefoner i fra unge og voksne som sliter med barnevernet eller andre ting som bidrar til redusert livskvalitet . Dette med å ikke ha det godt er noe som vi må ha for å kunne få vekst . Hva gjør vi for å endre noe som ikke er bra , våge å stå i stormen som sagt det er viktig . Jeg råder ingen til å flykte i fra barnevernet , men jeg råder de alltid til å bli mer trygg i seg selv. Dette med å endre seg kan vi alle gjøre til det bedre å lære ut av denne situasjonen . Det ser ut som flere klarer seg mye mer og bedre enn da jeg mottok den første samtalen , men ikke alle er like sterke å det å ikke ha mye nettverk kan for mange være vanskelig . Derfor er det så godt å kan være den hjelpende hånden ut til de , jeg liker å være til hjelp for de som trenger det.

 

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg