I grunn er det jo logisk ikke sant ?

Nydelig dag å våkne opp til ❤️

 

Håper du har det fint i dag ? dagen uansett om vi har det tungt eller bra så er det oss selv vi uansett må jobbe med for å være i balanse. Det nytter ikke å være i det negative lenge om vi ønsker å komme oss opp til suksess om du skjønner . Selv om alt dreier seg ikke om å konkurrere e lett at en ikke slapper av mellom alt men livet vårt er mellom alt , altså døden også livet er det vi skal igjennom men alt mellom dette er livet vårt. Dette er viktigere at vi verdsetter de små opplevelser mer som de er større å nyte dagen med lite å tenke at du har stort . Dette med å se livet mer i den prakt som vi ønsker oss enn å jage etter å bli sett eller å få en anerkjennelse det er så klart ikke sikkert at de du mest ønsker gir deg noen anerkjennelse på at du er viktig for de eller at en betyr noe som helst . Dette ser vi i handlinger til andre hvordan de setter pris på oss. Dette med å leve også godta bare for å gjøre det, fordi livet er så vanskelig om vi velger en annen vei. Hvorfor tilbringe ett passe dårlig liv sammen med noen du ikke er glad i eller som du på død og liv må snakke ned ? dette skjønner jeg ikke i det hele tall. Dette med å se andre for hva de er er viktigere enn vi kanskje tenker men vi kan ikke bare leve for oss selv da mister vi andre fordi vi slipper ikke andre hjem til oss. Dette med å lve ett lukket liv der vi kan føle at vi ikke kjenner noen ting . Det må være ett tungt liv tror du ikke ? Ofte så tenker jeg litt ved veileder samtaler som jeg har , vil de dette eller ser de det på en helt annen måte en jeg ? Klart vi alle ser ikke slutt svaret på livet vårt likt , dette er ikke rart vi går i ett mønster å har ofte ulike behov også legger vi oss til vaner som kommer til oss ved de vi er mest sammen med. Det er så rart egentlig å sitte å se på andre mennekser som dag støtt går sammen å henger sammen , de snakker det samme språket å det som er det verste de er nesten like også for de kler seg likt . Dette er ett mønster som vi alle kopierer om vi ikke lytter til vår egen identitet å hva vi selv liker . Ikke alle lever sitt eget liv med å våge å gå slik kledd som de liker fordi jeg eller andre skal påpeke klærne. Dette med å kritisere andre har jeg aldri likt selv om jeg ikke liker dine klær , trenger jeg ikke å informere deg om det, det synes jeg er uhørt . Jeg nevner det aldri om noen spør meg , så sier jeg dette er ikke min smak med du er nydelig i de, for det er akkurat dette som definerer deg . Det å sette andre på en rolle der de får kjenne på følelsen av å bli sett og hørt . Dette er en av bitene i jobben mine . Det kan være vanskelig å klare å nå inn til flere men her om dagen fikk jeg en veileder samtale mitt i natten , dette ga meg en anerkjennelse . Dette ved at jeg hadde sett kunden å gitt gode tilbake meldinger for at den personen fikk til å bli sett. Dette er så vakkert at jeg kjenner jeg blir rørt selv av å lytte til de ord de sier at de føler at å snakke med meg det gir de en indre ro.

 

Hvordan kan du hjelpe så mange mennesker slik du gjør ?

Jeg bruker å si jeg har stort sett opplevd livet på det værste , jeg har blitt misbrukt , avvist , misbrukt psykisk og fysisk , levd i en verden der psykisk terror var min verden . De ande opplevelser som jeg har opplevd er å miste hus og hjem da jeg var barn , har bodd over 40 plasser , så forandring er noe jeg kjenner til. Dette med å kartlegge nye plasser for meg er lett det er ikke her jeg kjenner på en krise det er da jeg blir utstøtt eller mister de jeg har kjær at jeg kan kjenne på en bit i meg som blør altså ett sår som ikke gror. Da jeg blir avvist nå i dag uansett hvem dette måtte være er det akkurat like jævlig som da jeg var ett lite barn , den lille jenta har jeg enda med meg  i dag i livet mitt. Selv om jeg i dag er mamma også har bedrift så er den delen av meg enda sårbar på enen måten men på den andre måten har jeg lært meg i det tøffe å lære meg å sette pris på livet . Jeg har utviklet mine egne metoder som funker veldig godt med å komme seg på start igjen men vet du vi jeg også du vi må ønske det vi setter oss som mål . Vi må ville det også er det faktisk her vi setter en slag plan . Dette med å være negativ eller at jeg skal legge meg i en offer rolle blir ikke rett det heller , jeg vinner ikke noe på dette å jeg kommer heller ikke til å lykkes videre i livet. Dette med å ha opplevd så mye som jeg har opp igjennom årene er viktig kunnskap selv om mye jeg har vært igjennom lett kunne ha vært unngått om jeg hadde valgt en annen familie da jeg kom til verden . Dette med å gå igjennom mye smerter er for noen veldig oppslukende å en ser ikke helt hvordan en kan klare å komme ut av det. Det er ett mønster som henger igjen i oss der vi selv må endre på hva vi selv sender ut også må vi selv endre på hvordan vi ser på alt , vi har også selv feil så ved å dømme så ser jeg alltid på hva gjorde jeg selv i den situasjonen. Kunne det vært gjort andelenes dette for å ikke gjør samme feil igjen , å samtidig kunne gå tilbake til den karakteren som en har gjort feil mot å si unnskyld dette har aldri vært vanskelig for meg å si jeg tok feil eller dette må vi endre på. Det å klare det så når vi langt.  Jeg er takknemlig for livet mitt , takknemlig for alle opplevelser selv de vonde . I de vonde opplevelser så lærte jeg livet på den røffeste måten men også forstår jeg hva smerte gjør med andre selvsagt da jeg har gått igjennom dette selv . Det er en trøst at jeg klarte det men jeg ser jo at mitt liv har nok vært mye tøffere enn mange jeg kjenner .. de har hatt det litt for lett synes jeg . De svever å må ikke streve slik som jeg alltid  har måtte gjøre. Det at jeg har blitt veldig tøff også kan ha en holdning som jeg kan virke veldig arrogant det er ett skjold jeg har tatt på meg , for å overleve . Det er ikke alt jeg ønsker å ta innover meg å jeg vil også leve å ha det godt. Det er enkelte mennesker jeg ikke ønsker å ha kontakt med , men jeg gjør ikke større vesen en at jeg snur meg bort å går i fra situasjonen jeg er ingen drama dronning så har det utmerket godt med meg selv . Aldri dømme noen som kan virke arrogant eller avvisende kan være en grunn til dette . Det er alltid noe som kan være underliggende som ligger i bunnen av en situasjon eller noe som har skjedd. Det å ha traumer i fra oppleveser er noe jeg også har mange av. Det å leve godt med det er ikke så lett å besrive jeg har måtte lære meg selv også bli glad i meg igjen . Jeg hatet alt og alle i mange år , meg selv også. Dette med at jeg gjorde forsøk på å bli ikke mer meg da jeg var yngre , bidro jo til at jeg måtte lære meg mer å bli glad i meg igjen . Dette er ikke lett da vi har lite mennesker som bryr seg objektivt om deg, de aller fleste jeg kjenner som er i min sirkel de skjønner ingen ting for de har ikke opplevd noen ting som er i nærheten av hva jeg har gått igjennom , men livet vårt gir oss det vi skal mestre å dette jeg har gått igjennom i livet har bidratt til at jeg er i dag , en mye sterkere kvinne enn før jeg er modig , jeg er ydmyk jeg må ikke i dag ha rett hele tiden . Det er så nydelig å bare leve også følge vinden . Dette er for meg en verden jeg trives aller best i, late mennesker kjeder meg faktisk men jeg trives i grunn med de fleste men jeg liker aller best å være med de jeg snakker det samme språket med å ikke  må forklare hele tiden alt .

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg