Hvorfor blir utviklingen slik at vi må ødelegger andre for å lykkes selv ?

Hei kjære lesere ❤️

 

I kveld hadde jeg i grunn mye på hjerte …

 

Mo i Rana er en liten plass se i perspektiv rundt om her i landet så er vi ikke så mange enn at vi vet så så si hvem de aller fleste er de som bor her . For ikke så veldig lenge siden i år skjedde det noe brutalt en dame som er ett år yngre enn jeg ble faktisk skadet av andre . Det florerer av rykter hva eller ka som har skjedd med henne – Jeg velger å ikke lytte til de rykter som ikke ønsker andre vell . Det å være på feil tid i livet kan gi oss alle en feil retning i våre liv men er det ansvarlig å skade ett annet menneske av den grunn ? Det å få vite at de brukte skarpe gjenstander i øyene som gjør at dette skader ett menneske til å få ett godt liv videre er jo helt absurd at det finnes mennesker som faktisk vil meg eller deg så ille at de kommer vår vei om de har noe på oss. Det er trist å dette berører meg ved å reflekter over hva andre faktisk klarer å ha hjerte til hva de gjør mot andre. Dette er noe jeg faktisk ikke skjønner at det bor så mye hat i ett annet menneske .. det har jeg aldri skjønt . Det må være tungt å leve med dette hatet i seg ved å må ødelegge ett annet menneske ved å overføre dårlige handlinger på en forsvarsløs person som ikke klarer å forsvare seg. Dette er jo en  grotesk handling som ikke står i stil med  svigermors drøm . Dette må jo være svigermors helvete om det er lov å ta stygge ord i munnen for å forvare denne uretten med ord.

Når hatet er større en kjærligheten er det faktisk ikke hat som hjelper her det er mer kjærlighet for at vi her i Rana kan få ett bedre samfunn . Samme perioden som dette skjedde så var det gissel drama en som ble holdt til fange i sitt eget hus / leilighet i Brennåsen . Jeg hørte dette bare litt i forbi farten å var ikke klar over alvoret her heller . Brennåsen er ett lite område som ikke er annet en hus og leiligheter å jeg kan ikke erindre att vi hadde dette da jeg vokste opp .. at Brennåsen som jeg anser som ett trygt område. Der er heller Båsmo i fra 80 tallet mer beryktet med drap på samvittigheten å jeg erindrer da jeg møter DRAPS mannen da han hadde sluppet fri , jeg hadde da bare hørt om han , Det var en skummel type. Jeg var i byen å tok meg ett glas øl også spilte biljard ,  da han plutselig setter seg at med meg … jeg stiller han ett spørsmål som jeg ikke tenker på er dumt . Jeg sier dette . Hva jobber du med ? han ser meg dypt inn i øynene kom med meg ut så skal jeg vise deg hva jeg jobber med. En jeg brukte å spille billiard sammen med som vi kaldt kiss ,  jeg brukte å si at han var min bestefar , ga meg med en gang ett skarpt blikk at jeg måtte ikke si mer . Så sa blikket sitt i ro å drikk øl . Så blir det minn tur å spille billiard så han kiss passer på ølet mitt. Så da jeg kommer tilbake etter jeg hadde tapt kampen så sier har stille i øret mitt . Du holder deg unna denne mannen som ville ha deg ut , det er en draps mann. Redselen min ble meget ekte å den følelsen av å dra ut å snakke med han under 4 øyne fristet ikke i det hele tatt. etter denne situasjonen så lærte jeg meg en lekse å lese mer situasjonen å lese energien i situasjonen det nonverbale kropps språket er mer viktig en jeg først skjønte. Forvarslet kom faktisk men jeg leste dette ikke . Hadde ikke kis vært der hadde jeg mest sannsynlig blitt med han ut å hva hadde skjedd da? Vi hadde lov i den tiden å røyke inne så det var ikke det han pønsket på. Dette er jo like aktuelt nå i dag som før i tiden at vi leser på det totale bildet vårt å er  mer våken .

 

 

Hva er det med meglere , leger og advokater

 

Det florerer av rykter av at disse gruppene i Rana driver mye med dop . Det er litt underlig at så mange sier akkurat det samme. Den ene megleren vet jeg veldig godt hvem det er , jeg har advart flere med å ha den karen som megler fordi denne karakteren er ikke ærlig . Det kom tydelig frem i dag at han er ikke det, unnviker å svare også er uærlig men det som er mest rart er at de er de som doper seg mer enn de unge . Det som er det aller verste er jo at de som har høye titler får barn på ungdoms skolen til å være langere . Hvorfor rekruttere de små ? Selv om du er avhengig av dette hvorfor tilføre dette må fremtiden vår ? de som skal ta over etter oss en gang ? Dette med å se de som kjørrer med dyre bilde brifer over at de eier så mye er uinteressant. Det som er mest interessant er hvordan de egentlig har det .  Da du er lege , advokat og megler å må dope deg så er det feil en plass. …. er det objektivt noe du plages med siden du tilfører dop eller er det fordi du må ha mer klarhet i å være tilstede i jobben ? jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være klar og orientert da du er dopet ? jeg skjønner heller ikke hvordan du kan være en god advokat om du til stadighet er neddopet ? dette bør ringe en bjelle en vakt bikkje hos folk flest at HALLA nå må vi for helvete reagere på at dette går ikke. I dag fikk jeg vite at han som hadde vært dopet han legen han har mistet lege tittelen … hvorfor risikere jobbene for dop ? Hvile bilde er det dere viser enn så lenge som det går bra men dere klarer en stripe til . Enn hvis ved neste kors vei så er løpet kjørt . Hva skjer da ?  er drømmen om luksus som legges i grus hva skjer da ? er du da på lav nivået da å penger kommer jo ikke av seg selv om ingen vil ha deg i jobb ? Om vi tenker med en hode altså dere menn er i den besetning med ” hoder det ene er litt lite å det andre er litt sort . Ofte så er det faktisk det minste hodet deres som vinner alltid hvorfor det ? er det der begjæret deres ligger ? Dere tar i alle fall de dårligste valget med kuk hodet deres det egner seg aller best til å ha ett godt knull med eller enkelt å greit å tiss litt med … ellers så tenk med det største hode der vettet mest sannsynlig enn plass må være . Om du ikke finner vettet i dag , start i morgen igjen ikke gi opp før du heller ber andre om hjelp til å berge deg . Det kan være lurt . Ellers så havner dere lett i fella der det jeg referer til tragiske hendelse der ingen vil at dere skal fall på. Er vi så dårlig at vi ikke ønsker ande vell så må vi ta en del runder med oss selv. Da har vi seriøst store problemer . Målet mitt med denne bloggen er faktisk å fokuser på at vi alle må ta ett ansvar for hva vi gjør å hjelpe andre om vi ser noe som ikke er helt heldig .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg