Hvordan er det å være grunder å vite om du klarer dæ ?

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Bra håper jeg at du har det  endelig mandag i dag å ny uke igjen må si disse dager de går meget hurtig en klarer nesten ikke helt å snu seg for å gjøre noe så er det en ny uke . Denne uken må jeg si gleder jeg meg veldig til , det er faktisk både mars og april i denne uken , å jeg må si jeg gleder meg veldig til å jobbe ut denne mars mnd , håper jeg klarer de mål jeg har satt meg . Det er ikke bare , bare å være grunder å være den ene som er avgjørende om ting går til helvete . Det å være en som ikke kan ta meg fri da alle andre tar seg fri i tide og utide kan føles urettferdig men livet er ikke alltid rettferdig mot oss alle sammen , kan virke slik at de en ser bare stråler så tror vi at de har det fint men jeg tenker at det er alltid en bakside her også. Det å kjempe er ikke at en er mislykket , mne at en faktisk står på.  Det å tjene penger på ærlig vis er ikke lett men det er også den beste veien da en vet at pengene vi jobber for er rene også har en gjort ærlig jobb for å motta de , de smaker bedre enn om jeg hadde gjort en uærlig jobb som hadde bidratt til mer penger , slikt liker jeg ikke i det hele tatt. Det er ikke meg så jeg jobber på jeg å nyter dette livet selv om jeg må stå på mer en deg.

 

 

Hvordan er det å være grunder å ikke vite om en klarer deg

 

Mange jeg kjenner spør meg stadig vekk om dette spørsmålet fordi jeg vet aldri helt hva jeg har inn så lurer de på hvordan er det å jobbe på denne måten . De aller fleste vil ha trygghet å vite hva de får inn . Det å ha trygghet er veldig fint men det har vi ikke alltid i livet vårt generelt , men om vi ser på jobben som en ressurs der vi vet hva vi har så må vi selge dette inn til kunder, i butikken min så vet jeg som sagt hva jeg har , jeg er en selger som er god til å lese kunder . Å de aller fleste ganger så får jeg solgt produkter til kunder som er her innom. Det er de aller færreste ganger at en kunde ikke kjøper , det er veldig veldig skjelen . Det jeg gjør for å vite hva jeg må ha inn så vet jeg jo mine faste utgifter å mine utgifter privat vet jeg jo , de er på en måte de letteste å vite for de endrer seg veldig sjelden .   Jeg har som sagt nå i dag 5 aktive jobber som jeg jobber med daglig , siden den ene jobben jeg har er satt litt på vent , de gikk konkurs selskapet som jeg er selger for, så får jeg se hvordan denne jobben blir fremover, men jeg planlegger jobbene mine som jeg ønsker vekst i å de jobber som jeg føler jeg er bra på å har klart å komme opp til en ok ting så gjør jeg litt reklame bare for å vise at her er jeg , jeg har sluttet i den ene jobben å dele ut mye gratis , dette gjorde jeg i starten for å generere til mer kunder men jeg jobber på alle dager med den jobben utenom søndag da har jeg jobb på de andre 4 jobber. Jeg kan som sagt ikke være redd for å ikke klare meg men det er alltid en risiko ved å jobbe på denne metoden som jeg holder på nå med å bygge opp bedriften min igjen på en bedre måte. Dette med at jeg har 2 veileder jobber nå bidrar til at Gruben Massasje , trenger jeg ikke lenger å frykte for hvor mye jeg har her av kunder. Det går bra å jeg har opparbeidet meg faste kunder også mottar jeg hele tiden nye kunder, dette har jeg jobbet opp nå på 5 år så vi er nå i år 6 siden oppstart å nå bekymrer jeg meg ikke for om jeg har en dag som starter rolig , nå har jeg jobb telefonen på 24/7 i blant dette for å ta inn mer så kan jeg justere på noe annet. Det å jobbe mye i en periode som grunder er nødvending men jeg gjør dette av fri vilje å jobbe opp mot 120 timers uke alle uker i periode jobber jeg mer , men det er i alle fall det jeg gjør for det meste . Det å være seig som jeg å stå på mye er veldig befriende for meg tror nok at ved at jeg jobber slik på som dette så klarer jeg å holde roen å vet at jeg klarer det. Jeg har veileder samtaler alle dager i mnd, har aldri fri så jeg jobber litt i overkant mye men det er mitt valg også er det blitt min livsstil at jeg bare elsker å jobbe mye , ser barna mine tar etter meg å takk og lov for det.  Jeg er egentlig aldri helt i mål med alt, mye må jeg flytte på av utgifter , men jeg er den som er uredd å det må en være da en er grunder, går fryktløs alene på en mørk vinter vei , der ser du sporene etter en grunder , det er ikke alltid like lett å finne mine siden jeg knapt er ute , jeg er enkelte dager ikke ute å trekker inn luft , så jeg har startet med å åpne altan døra . Det for å få nærvær av luft også lytte til fugler å bakgrunns støy. Det er jo bare lille meg her som styrer på så jeg trenger å få litt annet fokus .  Men om jeg skal klare å svare deg på spørsmålet hva gjør jeg for å klare meg ? jeg er alltid motivert for å klare målet , jeg vet alltid hvor mye jeg skal ha inn av hensyn til mine utgifter, men jeg jobber ikke på mnd inntekter jeg jobber for hva jeg får inn pr uke så deler jeg egentlig opp store summer her om du forstår. Jeg kan jo få inn ganske mye bare i løpet av en god dag . Det er aldri lett å vite men jeg er motivert å jeg ser at når jeg har rett fokus så har jeg bedre energi å ting tiltrekker meg lettere en om jeg stresser av sted her så kommer ting saktere da til meg , jeg er mer takknemlig for nettopp det jeg klarer å mestre. Jeg fokuserer ikke på tap eller lidelser , jeg ser på hva kan jeg få ut av dette. Det tenker jeg er mer viktig en hva sluttsummen er . Dette med å se at tiden er inne for å være mer ute så gleder jeg meg bare mer og mer for å kunne utvikle meg i den jobben som jeg om noen uker bare vet om jeg kan klare å mestre . Dette kommer til å bli en reise utenom de skjelne jeg vet at jeg ofte kan ta dristige valg , det gjør vi grundere ofte , vi er mer modig også våger vi mer vi tørr å være en fri sjel vi som satser som jeg har gjort uten noen i ryggen på meg, det er ikke alle grundere som hadde våget det jeg har klart å prestere . Det vet jeg for mange må ha alt klart eller ha masse penger på bok før de er klar , da kan drømmen din allerede vært tatt ifra deg av andre. Dette med å ikke være redd for alt er en måte vi grundere må lære oss å slippe taket jeg var mer redd i starten for at jeg skulle gå på trynet , men da hadde jeg 5 andre jobber uten om bedriften men i dag har jeg 6 jobber i bedriften så har skjedd en endring her jeg har lagt tiden min også hva jeg er god på en også samme plass, kun til å bygge opp min egen bedrift som en dag skal bli en bonus for mine barn som kan dra nytte av hva mamma en gang gjorde å la ned mye jobb. Det å se tilbake på hva jeg faktisk har klart å hva jeg har igjen til å si nå er jeg i mål det er ingen ting , i min verden er det i ene øyeblikket 100 tusen i utgifter å i neste så er det bare 30 tusen . Det er ikke alltid like lett å vite heller kunde massen hvor mye også beregne men jeg har lært meg mer om hva jeg skal satse mer på å hva jeg ikke skal bruke tiden min mer på . En merker hva som selger å hva som ikke selger for å være ærlig . Det er en lærings prosess. Det som er nydelig er at ingen dager er like men det er heller ingen av oss mennesker som er heller så jeg er åpen for å klare meg å vet at jeg er en knall god grunder som har stått mer på i denne perioden så jeg gir så klart aldri opp ved målstreken jeg .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg