Gleder meg veldig til 👌🙌

Hei kjære lesere❤️

 

Hvordan går det med deg ?

 

Bra håper jeg at du har det i dag, jeg må si jeg er takknemlig også stolt over mine prestasjoner i februar å nå er vi i mars . Dette er ikke helt til å tru at tiden går så fort. Jeg er veldig takknemlig for hva jeg har lyktes med å ikke minst hva en har klart å pushe seg selv mer en noen gang før . Det blir noe annet da en jobber for seg selv også fremtiden. Da står vi mer på. Selv om fritid er også viktig som må til for at vi alle sammen skal kunne klare de mål vi setter oss .Jeg sov litt lengre i dag det gjør seg . Det er noe jeg setter pris på at jeg kan få sove litt lengre å bare være. Nettopp spist en vaffel kake  her det gjorde seg veldig med litt  ny rørt blåbær sammen . Det å lage noe som både er godt også er mettende er ikke alltid like lett men det gir meg mer energi også merker jeg så tydeligere på kroppen min at jeg har det så mye bedre enn for bare noen mnd siden . Det å gjøre en liten endring betyr mye mer enn vi er klar over.

 

Regnskap og tall

 

Jeg skal i dag jobbe med å regne ut tallene for å se hvor vi egentlig ligger bedriften vår, håper også er alltid spent på hvor mye vekst er det egentlig. Dette med at jeg gjør denne prosessen selv er også fordi jeg vil selv ha kontrollen over alt selv om jeg også hadde kunnet gitt denne kontrollen bort men ja , nå har jeg det slik enda en periode så får vi se hvor lenge jeg gjør dette selv. Det blir spennende å se egentlig. Har en følelse på at veileder jobbene mine har økt mer dette er interessant men da vi ser i samfunnet er det egentlig ikke rart. Da en ser hvem som lider så er det de som ikke får hjelp. De ringer ofte til meg også ber om råd. Er mange flere enn vi faktisk er klar over. Det å se hvordan stortinget er over for oss mennesker så blir jeg meget skuffet , de også kommunene er jo ikke gira på å hjelpe samfunnet mer en de gjør – Dette er ikke bra utvikling må jeg si. Jeg tror samfunnet vårt blir bare en større skille mellom alt at det ikke kommer noe bra hjelp i fra samfunnet men det kommer til å øke de som trenger hjelp. Det er et økende problem som er blitt satt på oss mennesker som har et hjerte av godhet som må starte i gang innsamlings aksjoner eller slik. Dette fordi en klarer ikke å se eller vite at noen er uteliggere å har det ikke slik som jeg også du, kan ta en varm dusj når vi måtte ønske det. Dette samfunnet som nå kommer frem så blir vi mer synlig vi som har også de som ikke har noe blir mer syndelig for oss. Fordi vårt skille blir bare mer tydelig. Når vi får til å hjelpe så gir vi noe til dem som virkelig trenger hjelp jeg skal starte en spleis for dem som bor her i Rana som ikke har det så bra å har dårlig kår der de bor i campingvogn uten strøm for eksempel eller at de ikke har sin egen hjem , dette vil jeg hjelpe de med å klare å få noe bedre enn de i dag har. Selv om jeg vet at det er kommunens ansvar for å hjelpe de men de trenger en plass også være der de føler seg trygg. Ikke blir plassert der de ikke føler seg trygg for seg selv. Tror dette skal bli en god løsning håper jeg også kan få kommunen på bananen for å hjelpe de med litt friskt kapital i fra en spleis . Jeg kan ikke bare se på sidelinjen at jeg ikke bidro noe. Selv om jeg ikke har alt i mål med mine ting så er jeg mye bedre rustet enn de jeg skal hjelpe , jeg har det bra .

 

Når en hjelper andre så

 

Er vi med på å gjøre noe som gir oss selv mer livskvalitet ved å være en som tar å åpner opp for å hjelpe andre mennesker . Det skal bli en ære å få se hvor mye vi kan klare å få til å samle inn. Det blir så spennende egentlig men jeg håper vi får inn mye.

 

En merker godt at det er vinterferie for de som jobber i skoleverket også barn .

De må jo være bra privilegert å ha fri alltid da ungene har fri, å være lærer har aldri vært min drøm så jeg misunner de ikke at de har lenger ferie en oss andre , både vinter , påske og sommer og ikke minst lang juleferie. Det er lite interessant det som er interessant er at en merker så godt når det er skole fri da er det mange som velger å reise bort, på hytta eller at de bare gjør hyggelige ting hjemme sammen med sine .  Jeg kan ikke huske sist jeg tok fri i vinterferien å feiret litt . Det høres så rart ut men jeg er den fødte arbeids narkoman som jeg selv vet om utenom min far og tante Helma. Vi sammen er dynamitt. Det er ikke lett å finne fridager for sånne som oss. Selv om jeg også er glad i det gode livet. Det betyr heller ikke at det er galt å ha fri men jeg mener det er ikke synd om verken lærere eller andre hadde litt mer jobb. Det er litt for mye latskap ute blant folk . Det bør vi få en en forandring på. Så tror jeg samfunnet hadde vært mye bedre på alle nivåer. Det å sette krav er en nødvendighet mener jeg ellers blir jo folk alt for lite opptatt med det vi jeg og mange med meg gjør vær dag, vi pusher oss selv litt mer, for å bli mer utholden . Det er det vi gjør da en presser litt grenser dette bør jo andre få til også.. men jeg må være født inn i en verden der jobb og karriere var nummer en og sofa livet var ikke et tema. Tro egentlig mange bør ta seg selv i nakken for jamt over er dere alt for late å samfunnet og dere trenger å komme mer på banen det er jo bra for deg selv og helsa de å ta å gjøre noe med livet ditt.

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg