For meg er det betryggende at jeg har klart

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan går det med deg ?

 

 

Bra håper jeg att du har det å kan kjenne på at det er helg nå snart på døra vår. Selv om jeg selv skal jobbe denne weekend også så har jeg mye jeg gleder meg til å få gjennomført denne weekend å jeg gleder meg til å sove litt lengre eller at jeg er bare oppe litt lengre det er nettopp det som er så herlig at jeg bestemmer selv min tid på jobb så da er jeg meget privilegert for å være ærlige med deg i det.

 

 

I dag tidlig så merket jeg

 

Tydelig at det vi går mot lysere tider samme tid for 3 uker siden så var det mørkt enda. Dette med å se at vi får lysere dager er nydelig jeg gleder meg veldig til det kan jeg si deg. Det er en ære for meg å kan nyte slike dager som dette med kaffe også litt frokost mens jeg skriver her på bloggen min. – Dette har blitt min faste rutine siden jeg startet opp å blogge så jeg må vel bare fortsette med den . Det er i grunn lite krevende i å skrive det er heller mer avslappende å frigjørende å bare se mine fingrer fyker av gåre på tastaturet i en sykt fart.

 

Jeg vet at mange tror jeg har bestemt meg for hva jeg skal skive om men jeg må dessverre skuffe deg . Her kommer bare det jeg skriver av seg selv for å være ærlige. Det er veldig godt å kan være så heldig at jeg må ikke ha manus for å leve å skrive en blogg det hadde vært helt avgjørende for at jeg skal like det jeg holder på med. Jeg har i grun null manus på jobb i det hele tatt. Tar i grunn dagene som de kommer jeg , noen dager starter jeg helt rolig uten ett program med så avslutter jeg veileder samtale før jeg får lagt meg . Det er faktisk ikke alltid jeg får lagt meg da jeg selv vil fordi det er veileder kunder som ønsker å få en samtale med meg .

 

 

For meg så er dette betryggende at jeg har klart

 

 

Helt på engen hånd å bygge opp bedriften min mer og mer for jeg mekrer at ting blir mer som jeg vil å det jeg jobber med er mer i vater av mine egnene planer. Det er slik at ting tar tid for å se resultater . Veileder samtale privat jobben min har vokst noe enormt . Jeg startet den opp i 2022 i oktober så da kan du tenke deg for hvor mye jeg i grunn har klart å jobbe den ut det tar tid å bygge opp en ting men jeg ser nå at dette går så bra fremover at jeg bare elsker dette. Det å kan bestemme meg for farten i jobben min er nydelig å det er nettopp dette jeg jobber for .

 

 

Jeg ser at det å bare begynne som jeg har gjort i alt jeg har startet opp med som jeg har ønsket helt inne i hjerte roten min så har jeg så klart merket at jeg har en god grunder energi i meg som bare har vokst med årene . Det er en gang slik en gang grunder alltid grunder slik er det bare . Vi ser løsninger der du ser mangler . Meget artig å ha dette genet i meg at jeg kan om jeg vil å det jeg ønsker å gjennomføre så blir det til mye bedre om jeg bare våger å gå de 1000 mila alene da .

 

 

Da jeg startet opp med veileder samtaler i 2021, julen så var jeg veldig nervøs for første samtale jeg mottok da jobbet jeg bare via en sentral der jeg bare fikk telefon i fra de som vill snakke med meg . Det var veldig spesielt merke jeg . Det å se hva en faktisk har bygd opp pga av at jeg startet her så har jeg lært mer en jeg hadde våget å tru på. Det er en grunn for at tap skjer eller at vi mister noe . Det er fordi vi enten skal tvinge oss for å se mer eller at vi skal gjøre noe annet .

 

 

Jeg har vært utbrent 5 ganger i mitt liv å alle de gangene så var det en grunn for at jeg ble det. For mye jobb , men også så skjer dette fordi vi primært ikke har det bra i våre liv. Det er en underliggende årsak til alt som skjer . Om det er ryggen eller om det er galle blæra som må dra . Da har vi slitt med noe som må ut , eller som blir skadet. Det å bekymre seg unødig det tar på å tærer på kroppen vår mer en nødvending å om vi redusere med vår bekymring til 50 % så mekrer vi stor endring . Tenk om vi kunne legge bort all bekymring å bare leve å nyte livet ? da hadde livet stått så mye bedre for alle sammen . Mye dårlig helse pga av kun bekymring også stress. Disse faktorene er de som gir oss aller mest livsstilsykdommer som aldri hadde eksistert så mye om vi hadde tatt mye mer rede på oss selv .

 

Er vi så dumme at vi sier til den som stresser eller bekymrer seg så mye at de bør endre adferd så får vi snart tilbake melding på at du vet ikke hvor jævlig jeg har det. Det er alltid noen andre som har det verre en deg bruker jeg å si. For det er akkurat det , om vi alltid konsentrer oss om at vi har det verst alltid . Da blir dette jo vår egen sannhet som vi bare vil skal vokse seg større eller hva ? jeg tenker jo mer vi mater trollet i oss jo mer vokser det unødvendig . Hvorfor stresse så du ikke selv får oppleve en nydelig dag da du blir 70 men dør som en 90 åring i kroppen ikke i aldrer fordi du har levd unødvendig  mye med stress også angst og bekymring som vi selv må justere mer for å ha det bra. Ønsker vi en mer rolig liv så må vi endre hvordan vi selv lever ikke tenke på hvordan andre er mot oss hvordan er vi mot verden å justere hva vi selv vil ha det. Så kommer endringen av seg selv. Da vi endrer oss så justere andre seg etter oss naturligvis fordi vi sender ut en mer rolig energi så er du mer behagelig å være sammen med da du har den rolige energien.

 

 

 

Jeg kan trygt anbefale deg å endre din egen energi jeg har selv gjort dette for å få en mye letere hverdag også har jeg det selv så mye bedre om jeg skulle ha levd med stress også mas. Dette tåler jeg veldig dårlig å jeg lever aller best uten dette i livet mitt . Da ser jeg mer vekst også har jeg det mye bedre med helsen min også alt. Da en jager etter alt så er du ikke fornøyd med noe ting i livet ditt. Jeg elsker mitt nedslitte kjøkken også min nedslitte trapp. Det har vært noen der en gang å fått de ripene som i dag er minner da mine barn også jeg laget de arrene .

Ene døra tok minste sønnen å ødela ble aldri erstatta ny dør nå har jeg heller tøy stykke som min bestemor hadde for å skjule skap det skaper harmoni så er det den sjarmen at de slitte gulv er de som har mest kjærlighet å jeg må si jeg bare elsker å re skape noe av gammelt lort som dere andre mest sannsynlig synes er stygt men for meg så kunne det ikke bry meg mindre for hva du måtte mene om meg eller hva jeg har . Det er jeg som skal like min stil ikke omvendt . Dette er det ofte mange glemmer da de sier , her var det stygt den fargen burde du endre , hvorfor kjøpte du ett slikt stygt skap det siste likte jeg bedre. Kjøper vi for at de som kommer å besøker oss skal like hvordan vi har det eller er det primært for oss selv ? jeg mener det er for deg selv du skal innrede for ikke for de som mener alt mulig som ikke har noen betydning for deg eller meg .

 

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg