Er det opprør vi må gjøre for å lykkes

Hei kjære lesere 💛

 

 

Hvordan har du det ?

 

Håper du har det bra jeg nyter dagen din i dag jeg sitter nå å bare nyter jeg  dagen min her mellom alt , jeg har fått jobbet litt med alle jobbene mine i dag så jeg er så takknemlig fordi jeg har de alle 5 stykker på løpende bånd. Dette med å re skape som jeg holder på her så er det så artig fordi jeg ser nå en annen helhet i huset mitt .Det skal liksom ikke mye til før jeg faktisk får det som jeg hadde tenkt å bare dette med å gjennomføre mer her så kjenner jeg på dette med at jeg gleder meg veldig mye til absolutt alt som skal skje fremover . Dette med å ha hatt det tøft opp igjennom livet som jeg har hatt det gjør at jeg er mer robust men det gjør meg også enda mer sårbar om du skjønner . Dette med å skulle klare alt alene er nå for meg en mestrings følelse jeg er super stolt over meg selv at jeg faktisk klarer alt jeg har satt som agenda .

 

 

Dette er meget nydelig

 

 

Jeg skrev ett blogg innlegg om døds brannen på Mjølan Omsorgsbolig her om dagen, det ble mange som ikke likte dette innlegget men jeg tenker det er nydelig . De skjønner ikke hva som er eller hvordan helse sektoren opererer . Dette med å sette ett spørsmåls tegn over hva jeg hadde våget å skrive er for meg en gåte. Da jeg faktisk holder meg til fakta opplysninger men jeg skjønner at dette kan bli for drøyt for de som er mest opptatt av å ta seg bedre ut en vi andre som er mer på banen å ønsker at alle i samfunnet skal ha det fint . Dette med å så tvil over hva jeg skrev opp til flere ganger så fikk de faktisk mitt innlegg fjernet men på den ene siden så ble det værende . Diskusjonen der kom på løpende bånd . Jeg tenker at dette er nydelig , fordi vi trenger å få belyst hvordan det faktisk står til her i Rana i helse sektoren , dette med å være så pr kåt som de er å formidle at de får en fotball spiller til å jobbe i helse sektoren hva er så tøft med det ? hadde det ikke vært mye bedre om de hadde tatt mer vare på de som jobber i disse forholdene ? det er for meg ubegripelig at de kan bruke spalte plass på noe så tragisk som dette. Enn å bruke tiden mer fornuftig å rydde opp i det som er nødvending med at det er rett kompetanser til de rette postene i rana , i omsorgs tjenester. Dette med å ha de som er god på demente der de trenges eller psykisk lidelser også er det kompetanse på ulike måter som er viktigere en fotball spiller på ingen måte kan klare å få til men selvsagt så er det nydelig at de får hjelp det trenger de men hvorfor rømmer folket i fra helse sektoren ??? når skal kommunen innse at her er det deres feil ? at de ikke legger noe til rette , å igjen her kommer kompetanse også ha de rette folkene . Dette med at jeg skrev primært om Mjølan er at jeg jobber mye der med mine kunder. Derfor jeg har kompetanse på å vite at det faktisk ikke er bra forhold der. Dette med å se hva som er av hjelpe behov også ta dette til etterretning er noe som kommunen faktisk bør ta inn over seg .  Hadde kommunen gitt rett dose penger til alle avdelinger som trengs , så hadde det også vært mye mer attraktivt å jobbe der. Dette med å fra ta avdelinger nattvakter er døden for mange på Mjølan men jeg tenker at det er ikke bare på Mjølan det er  alle plasser det er nødvending dette med at flere har sykdommer som er avgjørende at de har nattvakter som er på huset som kan agere med en gang , det kan ikke de som jobber i hjemme tjenesten de kan ikke få denne belastningen i tillegg de har nok trøkk som det er enn om de skal få mer .  Ringer det på nød signal på Mjølan på natten å natt patruljen er i Ørtfjellet eller Dalselv å da er det liv som går tapt hvem har ansvaret her ? Hvem skal stå for de som dør fordi det ikke er folk som kan ivare ta de da dem trenger den hjelpen som aller mest ? jeg må si jeg er utrolig skuffet over hva jeg ser kommunen klarer å få til å dette er heldigvis nå mer belyst siste ord i denne saken er ikke sagt  jeg satser på at ting blir slik som vi håper på at ting blir som det skal være å at alle avdelinger får natt vakter for det er ønskelig å dette er ett stort behov over hele linjen .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg