Dette med å være lat har ikke vært meg egentlig …

 

 

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har dagen din vært i dag ?

 

Håper dagen din har vært snill med deg, jeg har gjort masse her i dag. Det jeg egentlig skulle gjøre gikk ikke helt etter planen men , det er ikke alltid det gjør det. Jeg skulle passe lille Milo , min lille venn men det blir forhåpentlig vis om ikke alt for lenge. Det er min eldste sønn sin lille nydelige hund. Det er rart med det, de setter spor hos oss som begynner å bli gammel .

Jeg er i grunn så takknemlig for at jeg klarer å gjennomføre så mye her hjemme . Det blir sakte med sikkert i mål med alle mine planer. Det å ikke haste seg av sted alltid er like greit. Det er nydelig å bare gjøre litt mellom her.

Jeg hadde hyggelig besøk av min tremenning det er så hyggelig å tilbringe tid med andre enn bare seg selv. Det å være i ett felleskap så skaper vi en god kjemi mellom oss alle . Det er viktig for selvfølelsen vår også ikke minst dette med å ha tilhørighet . Det å vise stolt frem hva jeg har gjort siden sist hun var her er noe jeg oppriktig likte . Det er mye som gjnenstår men herregud så mye som er gjennomført så jeg er takknemlig for alt jeg har klart å fått til helt alene her mellom kunder også jobbene mine .   Jeg har 4 jobber som jeg jobber daglig med i tillegg til bloggen da blir det 5, jeg holder sakte å utvikle jobb nummer 6. Så har jeg en hobby som er på tur så den trenger pass 2 ganger daglig . Så da blir det 7 hva blir det neste ikke vet jeg i dag . Det som i alle fall er sikkert så lenge jeg lever så jobber jeg mellom alt her.

 

 

Dette med å være lat har ikke vært meg egentlig

 

Late folk kan lett irritere meg , jeg har ofte lyst da til å puffe de fortere frem . Det har alltid vært i meg at det er ikke for meg . Det er i dag litt fascinerende hvor jeg har endret meg . Det er at jeg er ikke like hasta som jeg var før . Det er alltid noe vi klarer å bli bedre til . Jeg har en liten hytte i hagen som skal bli ferdig . Så kom jeg på at jeg kunne jo bygge lett et lite hunde hus til Milo , jeg er ikke noen bygger men , jeg fant en liten ide på nettet så jeg skal teste det ut. Jeg er ikke kjent for å være en som bare gir fan å ser på rot . Jeg begynner å gjennomfører å gjør litt og litt vær dag – Dette med at jeg nå er i periode men fult opp med alt , jeg jobber daglig det er ikke stopp med mindre jeg har besøk som kommer innom her . Utover det så tar jeg meg aldri fri. Alt jeg gjør mellom alt har ett mål mot en jobb eller hva jeg kan gjør med det. Det er gøy også se når jeg tok en gjennomgang her i huset mitt. Det er en stor forandring etter jeg hadde to containere jeg digge rå kaste ting jeg ikke trenger så min eldste sønn sa da jeg sa det. Du er jo glad i å skaffe deg nye ting . Det er sant her om dagen var jeg å hentet fire nye stoler. Herrgud tenkte jeg hvor i fan skal jeg ha de henne. Da kom  ordene fra sønnen i hodet mitt mens jeg lette etter der de skulle stå de ropte jo så kart etter meg . Det rare er at jeg klarer alltid å finne en nydelig plass til alt jeg henter. Så det ble å om møblere her igjen . Det skjer ofte men nå tenker jeg at jeg skal ha det slik jeg har det nå. Det er fascinerende hvordan en innreder påvirker oss på alle plan . Dette med å starte sent med dette er noe som er ett familie problem , eller en nedarvet hobby som det er flere i min familie som har det samme genet som jeg heldigvis .

Jeg er en kreativ sjel , som liker å være mest mulig tilgriset

Det å ha olje eller jord på meg er noe jeg bare digger. Det er ikke noe som er mer behagelig enn det.  Jeg føler meg så fri da jeg henter pusse maskinen å skal stelle til her med nye prosjekter . Dette med å stare med en ting å få det ferdig er noe jeg skal eller har blitt flinkere til. Det er så mange ting jeg ønsker å gjøre å det er ikke alt jeg får til . Bare å gjøre en ting så er det helt okey. I dag fikk jeg smurt inn altanen med olje , det er supert så har jeg fått gjennomført den prosessen . Det er ikke alltid like lett å få alt gjort men , jeg ser jeg er mye mer dedikert nå å det er noe jeg er veldig glad for . Det er litt rart jeg får ting mer gjennomført nå enn jeg gjorde før da tven sto på hele døgnet. Jeg ser ikke tv med mindre det er noe spesielt.

 

 

Blir du aldri lei av å ha ting du må gjøre…

 

Nei, det blir jeg ikke jeg har en jobb som jeg bestemmer selv hvor lenge jeg må eller ønsker å jobbe. Dette med å ta seg litt rolige dager er ok, nesten ikke helt fri det er jeg ikke klar for enda. Da får jeg abstinenser . Det er blitt en livstil for meg å jobbe daglig å jeg trives med det. Hobbyen som jeg skal få i løpet av sommeren den er noe jeg har hatt før i tiden for 18 år siden så jeg gleder meg veldig til det skal gjenskapes. Det er også derfor jeg har endret så mye i hagen min . Jeg mekrer at jeg trives så mye bedre da jeg har ting å gjennomføre her . Jeg skal få ordnet med drivhuset som jeg skal drive frem blomster som jeg skal lage kremer og salver av. Dette med å gjøre noe jeg tror på bli akkurat det samme som de som maler bilder , de har jo truen på sine prosjekt . Jeg holder nå på å skal sanke mer til å lage mer kremer her . Så jeg har mye på agendaen å jeg gleder meg så til å starte mer med prosessen . Ringblomstene er allerede startet å blomstre her . Det er så vemodig å skal sanke de om ikke så lenge . Dette er noe jeg gleder meg så til å få skape en større arbeids plass for meg her .

 

Dette med å ha så mye annet hyggelig i mellom her så blir jeg aldri helt lei . Det er ikke en dag jeg starter der jeg tenker i dag orker jeg ikke å jobbe . Slik har jeg det ikke i min hverdag , jeg nyter dagen med alt som er av gleder. Det å starte med å nyte en sommer dag ute som ,i dag var jo helt innen for . Det er slike dager en vil bare at de skal fortette . Det ser jo heldigvis ut som vi får dette været en god stund til. Det å få holde på ute i flere timer som i dag er noe jeg gløder for .

 

Motivasjon i å kunne hjelpe de som ringer meg , er så kjekt jeg er så glad i den jobben der jeg kan få lov til å bruke mine gode egenskaper ved å se andre .  Jeg har begynt å få mange faste som ringer meg ofte . Dette er en jobb som jeg bare kan utvikle mer og mer . Det er noe jeg setter stor pris på for min del , jeg er glad for å se at jeg faktisk klarer å hjelpe så er dette noe jeg gir meg selv en større livsglede til meg selv ved å se at jeg faktisk er en god hjelper det gir meg en god energi å skjele fred .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg