Det gror det er sommer og sol 🧡


Hei kjære lesere ❤️

 

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Jeg håper at du har det fint , jeg har det utmerket å nyter faktisk sommer varmen som er ankommet rana . Dette er akkurat slik som kunden sa at i år skulle vi få en nydelig sommer. Det er allerede startet nå jeg bare elsker det.

 

Dette med å nyte frokost ute å høre på fugler også bare nyte er livet . Det er magi også bare være . Kan vi ha det bedre ? nei tenker jeg det kan vi ikke . Dette med å nyte sommeren her i Rana er nydelig vi har det så fint her nord å samtidig frodig . Det er det jeg liker aller best med her Nord at vi har det så flott at en har bare 1 time i fra alt her jeg bor . Dette er i grunn det beste med å bo her at vi er nært alt .

 

 

Sommer planer har du det

 

 

Jeg har planer for sommeren å det er å få gjennomført alle mine mål for sommeren / høsten i år. Dette med å ha mange ting på agendaen er ikke så bra tenker noen men jeg tenker det motsatte hvorfor ikke ha en plan med hva en gjør også i alle fall ha en start så ser en hvor langt en faktisk klarer å komme . Det er ikke lett alltid å være alene om alt men det som er det motsatte av alene er flere så en kan alltid spørre andre om hjelp til å få planer til virkelighet. Dette med å se at ting blir bedre er noe jeg liker godt .

 

 

Dette med å være alene i verden uten foreldre er sikkert for mange som er avhengige av sine en uforståelig at en klarer det . Dette med å gjøre seg avhengig av sine foreldre skjønner jeg ikke noe av. Det mener jeg er menings løst . Ikke fordi jeg misunner deg at du har god kontakt med dine foreldre men jeg mener at er du ikke ansvarlig for ditt eget lvi også tar alt for lite egne beslutninger om dine valg og mål at du til slutt har ingen egne meninger. Det er så lett å høre på hvem som er for mye sammen med sine foreldre i ett å alt de kommer til å få ett kjempe problem da de er døde men det ser de ikke nå da alt er så fint rundt de.

Lære å ta seg selvstendig ansvar for oss selv

Vi må lære oss selv til å lytte til hva er det vi ønsker ikke hva andre mener er rette for oss. Jeg har alltid hatt sterke meninger i fra jeg var ett lite barn . Det vil si at jeg alltid uavhengig konsekvenser sa i fra om jeg måtte. Konsekvens kunne være å bli banket eller ett brekt kragebein . Det skjedde at jeg ble banke opp å jeg måtte på sykehuset jeg ble ofte påført andre sine lidelser for at de sikkert skulle få det så mye bedre . En dag trodde jeg at min siste time hadde kommet. Jeg har alltid ropt ut om noen slo meg eller gjorde meg ting jeg ikke likte. Denne gangen så ropte jeg kun en gang , da hadde broren min en syl skarp kniv han fektet rundt meg . Det som ente i var at mamma rev den i fra han å boren min måtte på sykehus i dages  vis blod i hele blokka… han hadde fått ødelagt ringfingeren som gjorde at han ikke lenger hadde den samme følelsen i den som den gode hånden . Jeg fikk da en skyldfølelse av at dette var min skyld den slet jeg med i mange mange år . Hvorfor jeg fikk det var nok fordi jeg hadde påkaller hjelp. Det var jo dagligdags at jeg ble opp banket av han men denne gangen sa intuisjonen min der og da kall på hjelp .

 

 

Det vi ikke dør av det blir vi sterkere av

 

 

Jeg har lært den tøffe leksen i livet mitt av å lære ved å gjennomføre ulke handlinger som jeg ikke alltid har gjennomført før men jeg har mestret de godt.  Jeg er så takknemlig fordi jeg har det godt å ikke minst har lært min lekse i livet der jeg har klart å takle det vonde å gjøre dette om til noe vakkert. Dette med at jeg ble det barnet som alle skulle fortelle at jeg er stygg jeg hadde ikke livets rett eller at jeg ikke passet inn jeg følte meg alltid i veien for deres mål jeg var nok aldri heller med i deres plan heller . Det har gjort meg vondt i mange år. Dette med at jeg ikke har kopiert dette videre til mine barn er noe jeg er så glade for. Jeg hadde jo kunnet blitt verre en de … da hadde jeg vært veldig skadet . Nå er jeg bare litt skadet som ikke synes men det åpner seg opp om du er ett helvete mot meg . Det kan være vanskelig for de som opplever det men jeg advarer aldri noen de skal bare få oppleve det om de ikke behandler meg pent så værsego her har du det du har bedt om . Ta det du har bedt om å kle det inn i deg .

 

 

Ved at vi opplever litt røffe ting i livet vårt så er ikke dette døden selv om det kan være alt oppslukende en periode . Dette med at vi går igjennom dette å lærer eller tar ut det vi lærte av dette så var det mening at det skjedde eller det vi gikk igjennom. Dette med å leve i en tøff oppvekst slik som jeg har gjort . Dette har bidratt til at jeg er uredd , jeg bruker styrken min for å finne mål og mening i livet . Dette med å uredd for endringer er jo fordi jeg har bodd 33 plasser som barn så det er ikke rart med endringer . Dette ga meg en annen styrke som jeg ikke hadde kunnet vært foruten i hensyn til å klare meg i alt jeg gjør . Dette med å være modig , se løsninger for fremtiden min ved at jeg hadde mye smerter i fra min fortid så har jeg ikke brukt dette for å lage meg til ett offer . Åh stakkars meg , nei jeg har fokusert på hva kan jeg gjøre for å få ett bedre liv å utnytte disse reassurerer til en styrke ? Jeg måtte bearbeide all nederlag i livet mitt med kjærlighet til alle som har vært vonde mot meg .  Dette å klare dette uten å kjenne på sinne eller anger er en kunst . Det er ikke alle som har denne styrken i seg men jeg har den i meg . Hvorfor ? jeg kan si deg at for å klare å bo under de forholdene jeg bodde under ble dette skapt i meg . Det var mareritt som du aldri hadde taklet å levd under. Spesielt når du i dag ikke gjør noen ting for å hjelpe deg selv i ditt liv så hadde det vært tøft å blitt kastet inn i mitt liv . Du hadde fått sjokk å ikke hatt kontroll på noen ting . Dette med å bli tatt ifra livets gleder ble jeg som barn / ungdom / voksen altså i over 40 år, dette med å ha klart å mestret dette så nydelig som jeg har er en bragd må jeg si. Det å klare å bygge opp så mye fint rundt meg er noe jeg er så stolt over .

Dette har ikke kommet av seg selv jeg har skapt mitt drømme liv av en grunn fordi jeg vil gjøre om alt det negative i livet mitt om til noe fint . Dette med å hate noen gjør jeg ikke , men jeg trenger ikke å ha noe med de å gjøre. Dette med å få høre i fra kunder hvor lik jeg er min far, også hans sønn. Det er litt underlig på en måte . Dette med å høre hva andre sier så vet jeg at de kommer til å videre bringe dette til de.

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg