Denne verden er det få som tørr reflektere som jeg gjør nå

Hei kjære lesere 🧡

 

 

Hvordan har du det i kveld ?

 

Bra håper jeg at du har det , jeg har det topp må bare være ærlig . Dette med å drive mitt eget er aldri akkurat det samme dag inn og  dag ut. Det er så fascinerende at jeg har ikke ord. På enkelte områder så er jeg så glad for at jeg ikke har noen ansatte fordi en vet aldri hva en ansetter . Selv om alt kan se fint ut så er det ikke alltid det er på den måten. Dette med hvordan det er bygd opp samfunnet så ser det jo i grunn ut pr nå at det er bygd opp at vi alle sammen skal være ulovlig for da blir vi beskyttet om vi sykemelder oss . Eller om vi er i ett rødt parti som har en leder som nettopp er blitt en nøye bevoktet politiker som alle sammen vil mene noe om .

 

Selv denne frøkna her mener noe om han skal jeg være ærlig . Dette med selv å drive min egen bedrift så vet jeg hva ting koster å hva tap innebærer . Dette med å se en leder bare tar ett pr solbriller for så i neste øyeblikk sykemelde seg synes jeg blir for lett. Det er sikkert ikke hyggelig for han å sitte i denne floken men for å være snill så sies det jo at all reklame er god reklame . – Uansett om det er sant det han sier så burde han ha såpass baller at han sto løpet ut å bare erkjente at ja det var slik å bare beklage over for media . Selv om det hadde blitt litt styr så blir det ikke mindre ved at mannen fortsetter å holde seg sykemeldt .

 

 

Det kom selvfølgelig en avis notis

 

På at han fortsatt er sykemeldt , jeg måtte selvfølgelig klare å skrive ned noen ord hva jeg måtte mene om dette . – Jeg er i grunn helt i mot å sykemelde seg uten grunn. Det å stjele solbriller er ett valg jeg eller du tar , blir vil meldt skyldig til ett barnevern eller at vi sliter psykisk føler jeg blir på et annet grunnlag , selv da mamma lå for døden fikk jeg ikke sykmelding å jeg kunne fortelle hun hadde 2 uker igjen å leve.

 

Men hadde jeg stelt en potet eller solbriller jeg også så hadde det vært innafor å få en sykmelding for ett valg jeg selv bevisst selv tar . Jeg har selv vært sykemeldt å vet at de skriver ikke på sykmeldingen åh nå har han stjålet  igjen så nå trenger han en riktig pause i fra virkeligheten . Det er nettopp ikke dette som er reelt , det som er de må gjøre er at de fikserer en diagnose som det feiler deg noe psykisk lidelser , eller  møtt veggen for utmattet må utredes for me er jo også veldig vanlig . Det som er det finnes jo så klart de som feiler noe med de er det ikke alle som ser. De som syter også klager er som oftest de som er mest oppegående å klarer alltid pussig nok til å dra på alle fester de blir invitert i – Synes det er underlig at de aldri klarer å dra bort eller gjøre hyggelige ting på hverdager , men da er det så viktig at en forteller eller dokumenter at en er syk eller dårlig .

 

 

Dessverre så tar de som ikke skal ha oppmerksomheten mer,  enn de som får den aller mest.

 

Da slike som jeg kommenterer så er det ett drama uten side stykke for herregud vi må for all del ikke krenke den som er sykemeldt . Hadde det vært noe veldig alvorlig så er det jo kjempe trist men det er det ikke . Vi ser dette i alle samfunns lag , de sykemelder seg bare de ikke får jobbe der de selv ønsker . Dette er for dårlig at ett system som er meget bra, for de dette er ment for da du er oppriktig syk , da unner jeg selvfølgelig deg en sykemelding det er ikke det jeg mener. Men jeg fordrar ikke å se at folk snylter å at andre bare synes det er ok. Å ikke tørr si i fra . Dette med å se at folk tagger meg i ulike innlegg for å stille meg ulike spørsmål ang hvorfor jeg mener det jeg mener . Det er helt ok , jeg vet at vi alle er ulike i meninger , jeg er heller ingen lege som kan se at de som er sykemeldt er syk eller ikke syk. Det som undrer meg er alt de faktisk klarer å gjøre da de ikke er på jobb. Det under meg derfor så setter jeg spørsmåls tegn ved dette.

 

Fordi det er åpenbart at her snyltes det masse å i Helse sektoren er det mange å i alle andre yrker også , så er det faste mønster der det går igjen at de faste som er ofte borte er sykmeldt på faste tider. Da jeg jobbet i helse sektoren , gikk alltid de faste igjen . Da de ble sykemeldt . En tydeligere venninne av meg , tok tre dagene da vi var unge , fordi hun måtte ha betalt fri da huns skulle vaske rundt. Da var jeg tidlig i 20 årene , jeg er sist i 40 årene nå å er like kritisk til å snylte til seg. Dette kom ikke etter jeg startet opp selv det har jeg hatt i meg i fra jeg var ett barn.

 

Jeg ble opplært til å ha en god moral i hensyn til fravær også ikke tulle det til , fordi det var ingen arbeids givere som likte folk som meg om jeg var en som sykemeldt meg eller ga fan i å dukke opp på jobb. Det å være mer lojal over for en bedrift så vinner vi mer , så øker jo i tillegg bedriften mer omsetning . Det koster å ha folk mye borte i fra jobb , det som i tillegg skjer er jo at du som har dette mønstret du blir jo heller ikke attraktiv på jobb markedet . Dette med å være en som av og til er borte for en grunn er ikke dere jeg snakker om her . Så spar meg for kommentarer . Dette innlegget er kun rettet mot de som snylter på systemet å ingen andre enn det. Kommenter du å er irriter over det jeg skriver så har du ikke oppfattet poenget mitt å da kan vi heller være enig om at vi er 100 % uenig å det er 100 % ok, jeg forandrer ikke min mening fordi at du skal endre deg mot meg . Jeg skriver dette innlegget fordi jeg ønsker at folk skal vise bedriften også være mer ærlig som om bedriften er deres egen bedrift. Fordi vær gang du meder deg syk så koster du bedriften penger, det er tap. Dette er  fokus for alle sammen , ikke vær så ensporet at du ikke tørr innrømme at du kanskje er for  mye borte. Da en drar på ferie , til Sverige eller er i Norge på ferie å er sykmeldt er det ok? jeg sier nei men de som er det sier jo selv ja . Det er mange av dere som har gjort det å har skjulte grupper på fb der dere ikke våger å legge ut alt som alle ser hva dere holder på med. Hva er greien her egentlig ? vi alle sammen vi får greie på til slutt at du var på den turen å da er jo veien kjapp til å melde deg om en eller flere begynner å se seg lei på dette . Det jeg mener med dette innlegget er at de som snylter skal få det vanskeligere ved å få en sykemelding , det bør bli karens dager for de som ofte er sykmeldt – Her er det fokus på de som snylter ikke dere som er syk av en årsak .

Kjærlig Hilsen

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg