Denne helgen gikk så hurtig hva skjer?

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Det er søndag å avslutning på denne weekend , jeg må si jeg har fått utrolig mye ut av denne helgen jeg . Dette med å gjøre det jeg liker også  får ting gjennomført etter min plan . Dette med å gjøre ting i mitt tempo er noe jeg liker så godt å få gjort . Det er ikke alltid like lett å få til eller bare hente opp energi men jeg må si jeg gleder meg alltid til helg da en kan nyte også bare være.

 

 

Det regner i dag noe som i grunn er veldig flott

 

Regnet er viktig for alt egentlig , dette med å slippe å vanne blomster og hage urte hagen med ulike mat nyttige planter så blir det så spennende å se hva har jeg klart å få til å høste i år. Salat det er jo bare så nydelig det er kommet mye å jeg må si jeg gleder meg veldig til å se de andre hva som kommer opp eller ikke . Jeg har plantet litt urter også reddik . Ikke så mye men dette bare å se hva en selv kan bruke hagen sin til for å plante litt her så kommer jeg til neste år til å gjøre mye mer enn i år. Det har vært veldig gøy også bare dette da en ser hva en faktisk får til så er dette veldig hyggelig.

 

 

Jeg jobber i dag også med mine ulike jobber

 

Når jeg kommer til august så nærmer jeg meg 1 år å 9 mnd jobb på rad uten å ta meg fri. Dette med å se at jeg klarer alltid det jeg bestemmer meg for . Dette med å snu negativ inntekt. Det er jo så klart artig men , krevende å ha denne rollen som jeg har . Det er mye som skal ut via bedriften å det er noe jeg alltid på være 100 % presis på dette som skatten og Moms så jeg må si jeg er glad jeg klarer meg veldig og mer en det jeg kunne håpe på.

 

Dette med å se at tiden går så fort , det begynner allerede å bli mørkere på kvelden . Det merket jeg i natt det er første gang i sommer at jeg ser at det faktisk er det. Det skal ikke mer til en at vi nærmere oss august så er det mørkere så ja det blir fint det også med å kunne nyte sene kvelder her med masse lys som hjelper oss med å ha mer lys der vi ser hva en holder på med. Det er en fin tid det også.

 

 

Forhånds dømmer eller forhånds stempel

 

Det er lett også falle i den klemma at en forhånds dømmer eller gir andre ett stempel på hva vi måtte mene om de. Jeg hadde en bestefar som var alkoholiker, det ga meg en tid som jeg ikke fikk lov til å bli kjent med han . Mamma nektet oss å dra dit alene . Dette gjorde vi i smug fordi han var alltid hyggelig mot oss barn selv om han hadde drukket. Det e ikke alle som klarer å slutte å drikke . Det er bare slik det er . Dette med at en skulle nekte oss kontakt med han gjorde at jeg ble veldig lite kjent med han . Husker ikke hans verdier eller hva han sto opp for . Eneste at han var veldig glad i sukker også te, utenom øl . Jeg erindrer at jeg så at han ikke hadde ribben på den ene siden av brystet . Det var fordi de hadde operert bort en lunge . Han hadde tuberkulose da mamma var liten så det bidro til at han måtte ligge lenge på sykehus. Dette vet jeg i alle fall om han , han var en utrolig kreativ mann som var rørlegger . Skulle ha hatt mannen hos meg i dag for da hadde det vært så mye lettere alt . Dette , med å få ting gjort med en lett hånd så vet jeg at han var utrolig dyktig. Det jeg ser i mine barn er jo at de er lik han på mange måter. Dyktig , kreativ også ikke minst alle tre i industri jobb med 2 som er i bil arena der de enten retter opp biler eller at de lakkerer en bil . De har det i seg alle sammen .

 

Dette med å forhånds dømme andre er så lett å havne i den fellen . Der en bare bestemmer oss for hvordan eller hva vi mener om de å dømmer de for hva vi mener ikke for hva de selv har gjort eller klart . Det sier jo utrolig mye om de enn det forteller oss andre om oss selv. Dette er noe vi alle kan havne i samme fellen å det er ikke noe en skal gjøre. Dette med å dømme i dag en person så kan jeg neste gang være en som blir dømt i det folket ikke liker . Så jeg velger å være passiv her også ha mine meninger for meg selv på det som er fordømmende . Dette med å mene ting er sundt men det er ikke alle som tåler at jeg eller du har våre meninger men , det må vi bare kutte ut å være sammen med eller diskutere med. De har ikke den verdien jeg liker men jeg må bare godta de for det de er skapt inn til i denne verden .

 

I dag skal jeg en tur til

 

 

Min gamle arbeids plass da blir jeg veldig obs på hvordan ting er jeg liker ikke å se at pasienter lider eller se at personalt ikke gir de den omsorgen som de så åpenbart trenger . Det er aldri lett å være pårørende eller pasient . Dette med å ta turen innom er så fint på en måte å samtidig er dette å se hvordan har de det. Jeg har en tremenning som er pasient der så jeg skal på besøk. Dette med å se hvordan de blir ivare tatt er jo også dette som jeg bryr meg veldig om.

Vi må ha hjerte vårt med oss i det vi gjør uansett om det er i min jobb eller det er i din jobb. Det er aldri lett å være 100 % klar for alt men vi kan i blant føle at vi feiler men det gjør vi stort sett ikke om vi velger å tru på oss selv mer enn vi gjør til daglig . Dette med å lytte mer til oss selv for hva er det i grunn som gir oss mer tilbake ? Jeg tenker på dette i alt jeg holder på med. Det er viktig for oss at vi kan reflektere over for hva som i grunn er viktig eller hva som ikke er det. Det er det jeg gir min næring til . Da har jeg det godt med meg selv også inne i meg . Da får jeg også vekst å suksess.

Kjærlig Hilsen

Elin – Weronika

0 kommentarer

Siste innlegg