Da var det gjort ❤️

Hei kjære lesere ❤️

 

Hvordan har du det i dag ?

Bra håper jeg at du har det jeg har over noen dager gått også tenkt på disse 10 som ikke har det bra her i rana. Det er garantert flere men jeg tar nå utgangspunktet i disse så får vi heller hjelpe de som kommer frem for jeg tror vi har flere en de som har kommet opp. Nå er i alle fall spleisen satt i gang å jeg håper det blir en del inn på den . Skal promotere den her via bloggen men jeg må gjøre det i tillegg på andre sosiale medier , for disse mennesker de må få en annen hverdag enn de har pr i dag. Det å gjøre dette i stede for å skrive om det er en god følelse allerede . Selv om jeg selv ikke har det så fett så er det nydelig også hjelpe de som har det mye mer vanskelig enn jeg har det..

 

Det å gjøre gode handlinger kommer alltid til å bli husket

 

Jeg har alltid hatt hjerte for de som trenger oss mer en vi faktisk forstår. Det å hjelpe er en gave vi alle har i oss om vi ønsker å ta det ut . Det å se at andre ikke har det bra er ikke noe jeg klarer å se på. Vi får satse på at det kommer inn masse penger nå slik at de får en bra start. Det gleder meg veldig.

 

Ved å gjøre endringer får vi endringer også

 

Vi kan føle at vi ikke er fornøyd med oss selv eller det vi står i men da må vi gjøre noe med oss selv for å få det bedre for oss selv. Det kan være vanskelig om vi ikke ser hva vi gjør feil. Det vi kan gjøre er å tenke litt mer over hva ønsker vi egentlig ? hvordan vil vi fremstå ?  Jeg vet at jeg hater når mennesker utnytter systemer vi har her , men jeg synses det er fint at vi har de som hjelper de som trenger dette. Jeg som klarer å jobbe også har det jeg trenger har jo så klart ikke behov for å få økonomisk dra hjelp . Det som kan provosere meg veldig når folk med godt hode ikke har evnen for å lytte på hva andre sier. Det er sykt irriterende men jeg vet at de ser dette på en helt annen måte. Jeg har som sagt ikke hatt fri siden i 2021, da jeg får høre AT noen er sliten som ikke en gang jobber like mye som meg , da undrer jeg , men jeg skjønner jo også at jeg er vel ikke som de aller fleste men det er heller ikke poenget mitt at vi må alle være like. Det er provoserende da noen kan melke systemet for penger, å være lat men har mye de kan bidra med men har ikke ork for å gjøre en innsats det er her jeg blir forbannet. Jeg vet hvor mye jeg selv jobber også står på at de som forteller meg at de er sliten de vet ikke hva sliten faktisk er, før de har fått pushet seg litt mer , enn de gjør pr. nå. Det er viktig for å klare å gjøre en endring å starte i det små.

 

Jeg fremstår nok som den som pirker i materen litt …

Mer enn noen tørr eller våger for andre, jeg mener faktisk at du må ikke bare sitte på gjerdet å se på at du forfaller eller stagnerer, ved å se hva du selv kan bidra med i stede for å gi opp mens du er på vei på noe som kan bli bra men vi vet ikke før vi har gått de 100 skrittene til målet. Jeg ser tydelig at jeg må ha flere ben også stå på i bedriften min for å ikke få kjenne på frykten for å ikke ha nok penger inn. Det å ha 6 jobber nå er viktig for meg også bedriftens eksistens , det samme blir det hos deg som jobber en plass der du ikke har nok jobb da bør du ha en jobb til for å klare deg økonomisk . Det er alt for mange som hviler her til de plutselig ikke har noe å leve for da våkner de plutselig opp. Hvorfor ikke ta ting med rota å start der du får vite at der er det  mye ledig jobb? ikke gi opp uansett fordi om det er mørkt en plass betyr ikke at den neste plassen er mørk . Vi må våge å stå i det som er litt tøft men så snart du eller jeg gir opp så har vi tapt igjen , vi trenger variasjon med tap og suksess dette fordi når du taper så er det noe du gjør feil. Da er det noen faktorer som bør gjøres for å få endringer. Er det jeg som må endre meg eller er det kunnskap jeg trenger for å lykkes neste gang? Om vi bare gjør det som vi tror er rett så går vi ikke inn i problemet om det er noe som hele tiden gjentar seg . Dette er viktig poeng om en ting skjer ofte eller er gjentakende så er det lurt å lære av situasjonen i stede for å bare gå videre også ikke reflektere over dette. Vi lærer hele tiden å det er det aller viktigste i møte med alt vi skal gjøre . Jeg vet at for mange kan jeg virke litt pirkete og streng , noen føler jeg er mamma for de eller bestemor om du vil. Jeg er oppdratt meget strengt å ikke klart også legge bort det jeg lærte om viktige momenter som vi må ha i oss om vi skal lykkes .

https://spleis.no/project/311494 her er linken til spleisen jeg har starta i dag, måtte det komme inn mengder av penger så vi sammen skal hjelpe de som trenger det mest av alle . Veldig hyggelig om du deler innlegget her slik at alle får se spleisen , hadde vært veldig hyggelig .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg