By påske kan også være et godt alternativ

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan har du det i dag ?

 

Bra håper jeg at du har det, jeg må si jeg nyter dagen godt jeg . Påske er i grunn hyggelig men selv om jeg kan føle at ting blir litt overdrevet så er det koselig også ha samen komster det trenger vi sammen . Det å gi litt tid for andre er noe jeg liker veldig godt . Dagen i går ble tilbringet sammen med mine barn , eller 2 av de da den eldste var på jobb . Disse stunder sammen gir oss alle en good feeling sammen å dette med å knytte mer tid sammen er godt for felleskapet oss i mellom. Det gjør seg for å være ærlig . Det er alltid hyggelig .

 

By påske er også vidunderlig

 

 

Hvordan vi tar det eller hvordan vi gjør det som avgjør hva vi opplever som bra eller dårlig . Dette er i grunn vi som selv bestemmer oss for hvor mye vi legger i det som er bra eller dårlig . Jeg er glad i å være sammen med mine også er det veldig hyggelig også ha ro rundt alt. Det gir meg veldig god energi. Dagen i går ble en nydelig dag der vi var i Sverige, vi var her hjemme også laget middag sammen , dro i en kjapp bursdag til en venninne av meg, dro videre også øvelse kjørte mer også klarte jeg å klemme inn en veileder samtale med en kunde. Dette er jo livet mitt som sagt i fart.. det å få unna gjort mye her hjemme er det som er på agendaen her i dag. Jeg har et stort hus som jeg holder på å få ting i system på. Så ønsker jeg å få bort litt . Jeg gleder meg veldig til altanen kommer frem så jeg kan sitte der å nyte solen . Det er bare så uendelig mye snø enda men jeg så tydelig i går vår tegn her at vi ser snøen tiner mer og mer også gresset mange plasser kommer mer og mer frem . Yes det kommer til å bli en sann glede.

 

 

Agendaen er det mye som må være på der eller ?

 

Egentlig ikke mer en jeg orker , jeg liker ikke å ha for tett program . Dette med at jeg har redusert litt arbeids dager ikke tatt meg fri men redusere er jo helt uvant for meg . Det føles jo egentlig at jeg har tatt ferie da jeg ikke jobber like mye som før , jeg jobbet lett 120 timers uker. Nå tror jeg at jeg har klart å redusere ned til mot 90 timer … jeg har jo nå nesten en arbeids uke fri hehhe herlig skjønner ikke hva dere som klager dere er sliten hva er det egentlig dere blir sliten av ? å ikke gjøre noe ? jeg vet jeg nå pirker i en materie som ikke dere liker. Det er ikke så nøye hva dere liker men dere må jo faktisk våge å reflektere over bruken av ordet sliten hva er det egentlig du gjør som gjør det slik ? Det er et godt poeng synes jeg , ellers er det bare å kjøre på å leve .

Godt med alt som er gjort ikke sant?

 

Jeg elsker å være i rute med det jeg skal gjøre i jobbene mine. Det å ha skatten enda hengende over meg så er det noe jeg faktisk skal jobbe med nå disse dager slik at jeg kan se om hvor jeg faktisk er økonomisk . Jeg liker egentlig også være ferdig i rute så jeg er oppdratt til å være den dedikerte grunder karakteren som alltid lærer alt hun trenger å kunne . Det er så nydelig å være foreldre løs også vite at jeg har alt i meg som jeg trenger til å gjennomføre de neste stegene mine på denne jorden her . Vi er alle sammen kommet hit for å gjøre en oppgave alle sammen , vi er ikke her for å være lat eller at vi ikke skal være en hjelper. Det jeg har skjønt er jo at min oppgave er jo å hjelpe andre , å være en veiviser, sikkert derfor jeg måtte blir behandlet litt skadet , alså bli misbrukt , avvist , overkjørt , en barndom som ble totalt ødelagt som du som har levd i sus og dus ikke aner hva er å leve i en verden du ikke har tålt å taklet men jeg som bodde i dette marerittet jeg ble tvunget eller opplært til hva en ikke gjør mot andre mennesker , jeg åpent opp mine evner i denne perioden med å føle når ting ikke var som det skulle eller da mennesker er på tur til å  misbruke meg igjen jeg bare vet det .. Ved å i dag reflektere over livet å ser i dag kunnskapen som jeg sitter med pga av hva jeg gikk igjennom så er det ingen studier eller noen som kunne ha lært meg hvordan du tar deg ut av et problem bedre enn å ha vært så heldig å fått denne barndomen som jeg . Jeg vet så inderlig vell hva som er godt også hva som er dårlig er. DETTE er ikke noe en dikter opp men vi alle går igjennom vårt å jeg skulle takle denne reisen å samtidig følge opp mine barn slik at deres reise fremover blir mye bedre enn min . Jeg har gjort jobben min meget godt , bestått vil jeg si for å bi 100 % hel etter å ha blitt så traumatisert som jeg har gjennomgått så er jeg jo både psykolog og lege i bunnen da jeg ser selv utveier som ingen av disse karaterer som jeg hadde vært til opp igjennom årene . Da har jeg den beste vei selv . Det å være selv lært lege er dumt at du ikke har fått lov til å være det tenker jeg hadde blitt en fette god lege også , ingen sykemeldinger men en kur for å redusere negative tanker som er skadelig for sinnet ditt . Jeg vet de aller fleste ikke skjønner at jeg nå i dag liker min situasjon hva har du gjort ? jeg måtte akseptere alt de hadde gjort mot meg alle sammen . Det går ikke å gå videre i livet med hat i livet ditt . Du må sende kjærlighet til de som har gjort deg ille , selv de som voldtok deg eller mishandlet deg så er vi nødt til å akseptere denne gaven vi opplevde her som mange ikke opplever som en gave men det er nettopp det er , alt vi opplever må vi selv reparere også alt vi opplever er i grunn planlagt før vi lærte å gå. Dette livet vårt er en berg og dalbane men følger vi litt mer med i timen så kan livet fort bli en gøy plass å være om vi bare lytter litt også lager stien vår bedre i stedet for å være livredde for å endre på noe .. vi har selv kontrollen i vårt eget liv fortsette med å ha det i stedet for å unngå å ha den selv hvorfor ? ta livet ditt tilbake også få kontrollen over hva som er Ok også hva som ikke er ok ikke sant ? Jeg kunne ikke ha fått et bedre liv etter at jeg kuttet ut alle som har vært vonde mot meg . Det var en ære å klappe de på kjeften en etter en . Det å stå alene nesten gjorde meg ingen ting . Hvorfor beholde de som har lurt deg eller ikke vært snill ? nei takk jeg beholder de ikke jeg trenger de heller ikke . Det er noe vi alle må tenke  mer over . Livet kan fort få en brå sving til høyre å da går det galt . Lev godt også sterkt jeg gjør det alltid så dør jeg i morgen har jeg hatt en nydelig dag i dag ikke fortvile om det skjer. Derfor jeg er litt gal å ønsker du skal minnes våre gode tid sammen .

 

Kjærlig Hilsen

 

 

Elin – Weronika

0 kommentarer

Siste innlegg