Balanse mellom alt hva er det i grunnen ?

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan står det til hos deg ?

 

 

Håper at du har det fint jeg , å  nyter dagen din . Kan ikke bli dårlige dager, er jo bare vi selv som kan skape den bedre. Dette med å være mer leken å ikke være redd for å gjøre feil er det jeg skal fortsette med . Jeg tenker jo mer redd jeg er for å mislykkes så gjør jeg jo det dårligere enn om jeg hadde hatt truen på at jeg skulle gjøre mitt aller beste.

 

 

Dette med oss mennesker vi har lett for å bli redd for å miste oss selv i å møte oss selv igjen .

 

Dette med å våge å være oss selv slik som vi er skapt å ikke bære på frykten så gir det oss mer vekst en om vi bærer frykten så kommer det jo mer tragedier for oss. Kan ikke bli verre men da blir det akkurat slik som vi måtte be om her i livet vårt.

 

Jeg tenker slik at vi må våge å synes å være den solstrålen som vi er å ikke være redd for å ta de valgene som blir rett for oss. Jeg tenker at livet er nå å jeg også du må våge å skinne mer . Dette med å være redd for hva alle måtte mene om meg eller deg det er en avslutning på alt. Da møter vi døden men , før den så skal vi leve . Jeg sa til en kompis kom på kaffe , han svare han måtte se . Så tenkte jeg med mitt sinn han kommer ikke med det første. Så sier jeg håper du kommer i min begravelse da . Så får jeg til svar kjapt er den nærliggende ? ikke som jeg vet enda … men håper ikke det for jeg har så fette mye jeg vil utrette. Så kom det opp ett hjerte .

Mennesker er til for å være for hverandre

Noen skal endre noe skal bort også noe skal vi lære mer av. Dette med å tiltrekke oss like energier som gir oss mer energi så er det mye mer positivt enn  å være sammen med noen som bare irriterer oss. Jeg tenker en sunn holdning er å ha friske samtaler der vi kan avslutte med at vi er uenige med hverandre men samtidig ha smilet rundt kjeften å kan le av det. Jeg liker diskusjoner der jeg kan reflektere for og i mot. Har jeg ikke noe negativt med. Dette med å tåle at andre har rett mer enn meg er ikke en svakhet men det er en styrke . Jeg trenger ikke å ha rett alltid men ,  jeg liker å lære. Dette , med å se deg også være i bedre flyt så er vi sammen om å vokse . Det er noe som er fascinerende med oss mennesker at vi bare aldri blir mett av hverandre noen av disse karakterer er bare herlige å jeg digger den energien å skal vi være sammen så tiltrekkes vi det er jeg hellig overbevist på .

Vekst kommer etter tap

Vi lærer hele tiden i alt vi holder på med å jeg mekrer at den rapp kjeften min passer perfekt inn i alt jeg holder på med. Om det er i alle mine 4 ulike jobber så er jeg på rett sted til rett tid. Dette å hjelpe de som ønsker å ta livet sitt er ikke alltid lett. Jeg er en karakter som ønsker å hjelpe alle sammen som ikke har det godt i livet sitt.

Jeg har en slik kunde som ønsker å få veiledning av meg men hun er ikke klar for å motta hjelp i fra meg . Dette med da de er så syke at de ikke ser sitt eget beste så er det bedre at de får den hjelpen som andre skal hjelpe de med. Dette er en prosess for meg også for jeg vet hvordan livet er å vet hvordan jeg selv tok meg ut av det tøffe å såre at jeg har kunnskapen å hjelpe men , det er ikke alle vi klarer å hjelpe da de er fast låst .

 

I denne jobben så lærer jeg å sette grenser for meg selv men , jeg lærer også å møte deg som trenger hjelp å begrense hva jeg kan gjøre. Dette å se eller merke at den kunden ikke er klar for hjelpen gjør at jeg må være tydelig også si at den kunden er ikke min pr nå. Dette med å være streng eller si i fra er ikke noe negativt det er nødvendig for at de skal våkne opp.

 

For disse karakterer de er utfordrende for meg jeg er en sjel som bare vil hjelpe deg ut av dine problemer . Jeg vet så inderlig godt hvordan det å være alene eller ikke ha det godt i livet å vil ikke at andre skal lide mer enn nødvendig . Det jeg skal lære er å sette grenser for meg selv også hvem jeg ikke kan hjelpe . Det er min læring pr nå å dette med å tørre å sette ord på det er noe jeg tenker er fint . Det er ikke skummelt eller noe som er farlig heller tvert i mot det gir oss mer styrke også karakter .

 

Balanse mellom alt hva er det i grunnen

 

Jeg er en kvinne med mine begrensinger der jeg ikke er like mye på farten som jeg var før jeg er klar for å møte meg selv i en ny versjon der jeg våger å være mer meg selv. Dette å leve ett begrenset liv er ikke for meg det skjønner jeg utrolig godt . Jeg må ha latter også livsglede for å ha det hyggelig . Jeg kom på en tur jeg hadde til Trondhjem i 2006 mange år siden da jeg kjørte feil i Trondhjem vi skulle finne ett hotell å jeg fant det ikke jeg hadde politiet på samtale i bilen , en jeg kjenner i Trondhjem å jeg spør han hvor er jeg så sier han jeg vet jo ikke … da hadde jeg sagt gate navn osv plutselig så fløyter bilen som kjører fremfor meg å  rister på hode til meg . Jeg har takk og lov sikkerhets belte på meg , så trykker jeg ned vinduet heldigvis ikke manuell den går ned av seg selv å jeg er ute av vinduet å ber mannen reise til helvete brølte med jeg kunne . En venninne av meg som satt på holdte heldigvis kjeften atte så lenge hun klarte . Å Politiet i telefonen lurte på går det bra med deg .. du ser det fremfor deg at jeg nesten hopper ut av blien min det er faktisk sikkerhets betle som holder meg igjen . Jeg har aldri i livet sett en mann bli så fette redd å jeg kunne være forbannet … venninna mi klarte til slutt ikke å holde seg så hun begynte å le rolig . Dette ble etter vært en artig historie som en har i minne boken . Det er viktig at en våger å tørr glad jeg ikke er like hissig i dag så jeg hadde skjønt det å godt at jeg fikk det ut . Nå i dag så stråler jeg å det er fint .

 

 

Kjærlig Hilsen

Elin – Weronika

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg