Æ var så fette dum …

 

Hei kjære lesere ❤️

 

 

Hvordan går det med deg nå i ettermiddag ?

 

Bra håper jeg at du har det i ettermiddag, jeg koser meg veldig her jobbet i hele dag men litt rolig mellom alt her. Det er slike dager som dette jeg setter stor pris på der jeg kan nyte litt mellom alt om du skjønner. Jeg er en som en bortskjemt barn i blant vil ha absolutt alt som verden kan gi meg , å vet du jeg har aldri noen gang fått absolutt alt . Det er i grunn veldig bra, takknemlig for at jeg fikk mer nei en ja , det har lært ,meg til å klare de prestasjoner fremover som jeg står ovenfor . Dette livet er bare å nyte egentlig mer av for en har jo dager som det ikke er pauser i mellom alt så jeg trives godt med hva jeg er i akkurat nå. Jeg får tid til å se hva som skjer i verden ikke sant det er til verdens hode bry og min livsglede . -jeg blir litt bekymret da jeg registrerer hvor eldlending rettssystem som vi har her i Norge, det er til å gremmes over , i dag så jeg via nyheter at en som har sittet inne for et drap han selv mener han ikke hadde begått men ble dømt for sittet inne i 21 år, å mens han venter på at saken skal tas opp så dør han .. kjempe greier at Norge tar alt så på alvor ? jeg er så utrolig oppgitt også er det de tre barna som ble tatt , da de var 4 år , 5 år og 6 år for at de skulle ha medvirket med et drap på en venninne på 5 år, de er nå renvasket for drapet men de fikk livet i 28 år ødelagt hvor er Politiet og hvor er rettsvesenet ? hva er egentlig agendaen med å bare dømme uskyldige personer , jeg tror det kommer flere saker frem i media om ikke så lenge for det er så gro treskt hvordan baneheia saken og Birgitte Tengs saken har vært håndtert. i retten og via mennesker som er den verste dømmende i denne verden .

 

Æ var så fette dum

 

Som kommenterte på en sak der fetterne var omtalt så skrev jeg min sympati der , så kom det en krone idiot , som lurte på hvilke grunnlag jeg hadde for å skrive at jeg holde med fetteren , jeg skrev tilbake mannen har blitt frikjent å det er ikke noen spor etter at han hadde gjort det sier / skriver jeg . Dette er akkurat det samme som jeg kaster ild på et bål som bare hadde ulmet , her tar det fyr , i kommentar feltet , jeg har egentlig lyst til å bli utidig men velger å ikke gjøre det , men så plutselig blir det varmt for han som hadde tagget meg i uendelig mange innlegg. Så spør han meg bor du i jungelen ? hmmm tenker jeg ser mer ut han bor i jungelen men om jeg skriver det så blir jeg nok anmeldt for at jeg krenker han han var ikke i fra Norge , men var ikke hvit som jeg men en annen hud farge  som beviser at at vi er ikke i fra samme land men det var ikke noe som jeg tenkte på da jeg ytret meg over for Fetteren som jeg skrev tydelig i det jeg brydde meg om hvordan han hadde blitt behandlet . Dette forteller jo egentlig hvor følsomt det egentlig er men jeg ser objektivt på dette og det mener jeg vi alle må gjøre, vi kan ikke legge oss opp i alt men jeg vil bare fremheve her at jeg mener de som er uskyldig dømt ikke skal ha i ettertid straffes av oss som ikke er dommere eller vet så bør vi stole på at de har blitt rett dømt men vet du vi kan faktisk nå ikke stole på at alle som er bak lukkede dører er de skyldige , hvorfor det ? fordi det er alt for mange som sitter og har sonet for det de ikke har gjort , politiet har gjort slett jobb og samtidig dommere har ikke gjort rett de heller , dette kommer frem i Birgitte Tengs saken , her er det tydelig ikke rett mann til den som ble først siktet, her kommer det tydelig frem at politiet hadde gjort et overgrep på fetteren ved å få han til å til stå kjapt for å ha en uten å gå i dybden å se , hadde det ikke vært for Bjørn Olav Jahr, som både er journalist og skrev boken på bakgrunn av hva han fikk ut av alt under veis i hele saken , det var  noe som ikke stemte. Hadde det ikke vært for hun i politiet som gikk i mot sine egne , hun var politi sekreter slik at hun hadde info om mye , i tillegg så var hun i retten da fetteren hadde rettsaken å skrev ned alt slik at hun hadde alt nedskrevet, i tillegg så viste hun hva som foregikk på kamre. Det forteller i etterkant at den som var i søkelyset ikke ble vurdert siden de hadde fått en tilståelse i fra fetter , men den tilståelsen var ikke ekte, men herregud vi alle hadde sagt at vi hadde gjort det under det presset som fetteren ble satt på. Dette er så grovt at jeg har ikke ord, det er korrupt at politiet får lov til å holde på slik . Det er en ting at de skal finne en som har gjort det, men det er ikke ok slik som det har blitt gjort. Det er nærmere 300 saker som er til under behandling på folk som mener de ikke har begått det de har blitt straffet for . Jeg tror vi dette året kommer til å få se mye hvor elendig systemet virkelig er , jeg oppfordrer alle til å tenke litt mer om før du dømmer selv om rykter sier en ting så er det ikke sikkert at rykte stemmer.  Vi må ikke få eller skape et samfunn der vi aldri kan se at politiet eller retten hadde tatt feil , er det virkelig rett at du og jeg skal dømme mennesker som aldri har gjort dette ? jeg mener det er ikke rett av oss å dømme mennesker for noe de ikke har gjort, dette provoserer meg så inn i helvete når jeg ser uskyldige mennesker må lide og de som er død som enda ikke har blitt renvasket , eller har fått prøvd det ut .. er bare trist . Når mennesker har sonet en dom så har de gjort opp for seg, men om de har sonet en dom de ikke har gjort å enda så mener folket at de skal dømmes da er det noe som er galt er du ikke enig med meg i det ? Selv om vi kan føle at det er rett å dømme folk så er det å klare å gi slipp viktig , men tydeligvis har fetteren enda mange som ikke klarer å gi slipp på at han skulle ha gjort det , å drept sitt søskenbarn , men ingen bevis i saken eneste at han skulle ha løyet om når han kom hjem , men jeg tror mange hadde sagt mye de ikke var klar over da de hadde blitt satt i avhør i dages vis som fetteren , det var grotesk å se hvordan han ble behandlet. De tre barna som ble beskylt for å skulle ha drept en 5 års gammel venninne, i akebakken . Der mistet politiet mange gode bevis bare fordi de hadde bestemt seg for at det måtte være de tre guttene som hadde gjort denne ugjerningen, hva skjedde med dem , de ble tatt i fra sine hjem å plassert i fosterhjem . Hvorfor det ??? de har klart seg på ulike måter i livet , men alle tre har fått spor etter denne behandlingen også bare ha dette stemplet at de hadde gjort dette .. politiet som var med på dømme disse guttene bør bli straffet , og dommere bør også straffes for å kunne klare også gi disse guttene denne dommen . Barnevevene som tok å omplasserte barna bør også straffes her ble foreldrene frarøvet barna sine . Mange mennesker her som fikk ødelagt livet sitt , på bakgrunn av feil dom , tenk å leve med noe du blir fortalt at du har gjort , også blir det ,at det inn slik at du tror det selv .. hvordan er hjerte til mennesker for tiden ? er det låst inne i et kjøleskap eller fryst ned ? det kan ikke verre med disse menneskene på jobb . Det går jeg ikke med på. Da er det feile menneskers på feil hylle i livet , som aldri kan få jobbe med mennesker igjen . Selv om vi alle begår feil i livet så er disse feilene som blir begått her så store at de er ødeleggende for et helt liv er det noen som fortjener å få smake samme medisin så er det så klart alle som har vært med å medvirke til disse skjebner , jeg er skuffet over å se hvilket elendig system vi har til å fange opp da det blir begått feil, her snakker vi om 28 år før ting blir tatt tak i å en går ut med at de er frikjent i fra det som er en dom . Det å se for seg å måtte ha levd dette livet der jeg hadde en dom hengende over meg at jeg hadde tatt liv av en venninne må ha vært helt jævlig jeg tror ikke jeg hadde klart å fått et godt liv jeg heller, mulig jeg hadde flyktet i en annen verden for å trenge å flykte i fra det som gjør livet vanskelig, men siden jeg ikke har opplevd dette så er jeg ikke den rette til å si hva som kunne ha skjedd men om vi tar utgangspunkt i at jeg hadde blitt en som kom ut på kjøret å tok dop for å lindre smerter så hadde det ikke vært unaturlig . Hvorfor ble barna tatt ut av god hjem ? mulig de kunne ha fått en bedre utgangpunkt om de hadde fått være i det trygge ? dette er mest sannsynlig rett for vi vet alle sammen at vi har det ikke bra der vi ikke er trygg og har gode relasjoner. Jeg vet absolutt alt om dette selv da jeg bare ble kastet hit og dit i min egen barndom så kan si at det er ikke noe godt utgangspunkt, skulle jeg ha hatt en beskyldning på at jeg hadde tatt et liv også , tror jeg nok livet mitt også hadde vært kraftig redusert.  Jeg håper av hele mitt hjerte at alle sammen som nå får erstatninger pga av dette , de tre barna som i dag er voksne de skal ha så mye penger som vi aldri før har sett. Foreldrene burde også få for tort og svie siden de ble frarøvet å være mamma og pappa. Helt sykt at samfunnet vårt er så jevning råttent at det er bedre å ødelegge mange familier i stede for å lete til du finner den rette som har gjort ugjerningen samtidig bør det ble en straff for politi , rettssystem og barnevern som er med på å bidra til ødelagte familier da det i ettertid kommer frem at alt er løgn og bedrageri . Dette er så lavmål at jeg har fan ikke ord, tenker vi må få en ny lov som gjør en endring i hvordan politiet og rettsvesenet får lov og jobbe også barnevernet i tillegg.   Jeg må avslutte nå dette engasjere meg så inn i satan , men glad for å se at de tre barna som i dag er voksne er frifunnet , å håper de får fingen ut av ræva de som jobber med å åpne gamle saker, før det brenner mer . Ha en fin kveld ifra en engasjert blogger .

 

Kjærlig Hilsen

 

Elin – Weronika

 

0 kommentarer

Siste innlegg