Lille lørdag !

Hei dere !

 

 

Deilig å komme halvveis ut i uka , snart helg å tenk 3 søndag i advent litt rart at tiden går så fort unna men jeg må si vi lever en hektisk hverdag så  godt at ting går unna , selv om enkelte dager hadde en håpet at en kunne ha skrudd tiden litt stille.

Bare det å nye morgenen å ungdommen selv tar seg til skolen , er litt godt det å være litt mer fristilt en jeg var for noen år siden kjenner jeg på i dag er mer å mer befriende. Det er tid for alt sies det bare det å ha det godt sammen med de så har vi tiden godt sammen alle vi . 

Dagene nå frem mot jul så stresser vi ikke , vi koser oss å gjør i grunn minst mulig å bruker tiden på hverandre , jeg er en anti stresser før jul jeg orker ikke å mase frem mot jule striden det skal være en stund vi alle her hjemme skal nye også kos oss sammen . Før var det huske lister over må gjøre mål hele tiden denne mnd, i år har jeg ikke skrevet noen lister, vi lager kun det vi vil også spiser , vi kjøper ikke over mye heller også tror jeg vi er like lykkelig nå i dag som da. Jeg merker vært fall jeg er mye mer roligere en før , jeg orker ikke å høre på andre sitt mas heller . Det er litt slik at en melder seg mer ut å jeg tror faktisk vi som klarer å melde oss helt ut av den karusellen vi har det faktisk mye bedre en de som stresser også blir julen ikke slik som de hadde tenkt eller planlagt .

Du har sikkert en del ting du må bake til jul før du kan si at nå er det jul , jeg har også det samme i min familie jeg har vokset opp med mamma også pappa også har jeg vokst opp med bonus familie , som har tilført meg flere tradisjoner som jeg har tatt til meg . Det å ta til seg ulike tradisjoner er for oss alle helt vanlig , om det er ifra familie eller om det er i fra bekjente eller venner , samme det tradisjoner er det som som også skaper oss , gjør oss til en som må ha dette ferdig til jul , først da ringer julen hjem til oss alle i den husstanden .

Det å ha pyntet hele huset ferdig til 1 Søndag i advent er noe jeg alltid kommer til å gjøre , nettopp fordi jeg ork ikke stress også er det som er ferdig så godt å ha unnagjort. Så kan en kose seg også nyte besøk av venner også bekjente også ha gode stunder sammen med familien også mine nærmeste . Det er kvalitetstid på det sterkeste , jeg ser oppriktig frem til å nyte julen spise all god mat som vi skal ha, selv om jeg må innrømme så synes jeg det er vel mye hysteri ute blant folk , derfor ønsker jeg å lære mine barn at julen kommer også trenger vi ikke stresse oss til den , vi kan heller kose oss på veien til julen , la denne tiden bli magisk at vi gir andre vår tid, vår familie våre venner også det vi ønsker å gjennomføre.

Dette året så må jeg si synes at alt for mange av venner også bekjente alltid har så dårlig tid, en merker det godt da en spør de om en kaffe tid at mange ikke ser seg tid til å ta denne. Det blir ofte slik at en begynner også vurdere er vi bare bekjente nå ? Eller er det fordi enkelte lever et så hektisk liv at de ikke ser seg tid til noe … ofte så under en veldig på det , nå er det slik at en slutter å spør de som alltid ikke ser seg tid på timeplanen , for å kunne avse litt tid . Det forteller meg mer en ord, så får heller det så være .

Venner passerer også kommer nye bekjentskaper til oss, det er også slik det gjør da vi lukker en dør vi åpner opp for nye utfordringer også muligheter. Dette året har tatt meg inn i en verden jeg ikke ante fantes der jeg nå ser havet av muligheter fremover for meg mer en jeg hadde gjort for mange år siden . Glad jeg har lukket en del dører i livet mitt i år, å flere dører blir  nok også lukket fremover også, vi må våge å drømme , vi må våge også satse .

Veien til målet skal være gøy å reise i , en skal tilføre livet masse gleder på veien , erfaringer en må hele tiden tilføre seg det er viktig å ha med seg på veien til suksess . 

Ha en magisk dag dere !

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg