Våger å være den feilvaren som jeg er , nemlig !

Hei dere !

 

Tenk vi er kommet oss i Desember , allså jule måneden , det å ha huset så si helt ferdig pynta er deilig å befriende. Slipper all jule stresset som mange påfører seg selv. Enda mens jeg jobbet ved meyergården Hotell , så hadde jeg en gjest som kom i resturangen  å var så glad for at alt stresset var over, julen for meg var ikke enda begynt enda , men adventa hadde ringt inn , da hadde hun fått jule stemning i hele huset. Etter da så kopierte jeg henne , fordi det var så genialt å være ferdig med alt , også kunne jeg å kidsa kose oss med alt vi hadde lyst til å gjøre. 

Første søndag i advent , ute er det jule lys over alt , magisk tid vi også går i møte . I dag har jeg jobbet med å promotere meg mer på Gruben Massasje , jeg har vært på en hyggelig cafe tur sammen med en tremenning av meg , veldig hyggelig stund sammen med henne, magisk å samtidig godt å bruke tiden på vår familie , ser alt for lite til de alle sammen , alltid så sier vi til hverandre nå må vi møtes snart igjen , så tar det alltid lang tid . Ser selv at jeg kan ikke avtale så mye i lang tid i forkant , jeg må heller se om jeg har ledig tid i mitt eget .

Bare det å møte på så mye flotte folk , det å tilbringe tiden godt å få gi min tid til andre, møte på gamle kjente som en ikke har snakket med på alt for lenge, å samtidig kunne love at neste gang så skal vi få oss en kaffe sammen . Det å gi tiden vår til andre en bare en selv er viktig . Julen minner meg hele tiden på hva jeg mistet for 5 år siden , det å hele tiden fokusere på det en hele tiden har lært av mamma, det å erindre de flotte stundene . Det å hele tiden få vite hva hun betydde for så mange er for meg så fantastisk . Det beviser at jeg er heldig som hadde en slik flott mamma, som lærte meg å minne hva som er viktig her i livet , ha tid til de rundt deg også være snill også grei. Det har jeg hele tiden lært mine barn , det å være raus mot de en bryr seg om . Det er så klart ikke alltid like lett å være over alt , bare det å ta en enkel telefon er å bare taste et nummer så er vi sammen , tiden vi gir trenger så klart ikke å være så lenge , bare at vi gir hverandre en bekreftelse at vi alle er viktig for hverandre .

Denne uken er jeg stolt over at jeg klarte å være flere plasser , gi min tid til andre en kun meg selv , selv om jeg føler at jeg er mest i mitt eget så ønsker jeg ikke å bli en selv opptatt jævel som bare ser meg selv , selv om en kan føle seg i blandt tygd å utspyttet å føle at en ikke rekker over alt , en ikke henger med så fortvil ikke det er alltid noen som har rutiner på alt, jeg fikk i dag høre en god historie nemlig om gode rutiner, en som hele tiden presiserer at rutiner er viktig , en annen som presiserer  at den personen gjør ingen ting . Så snart den som ikke gjør noe , vasker vindu å presiserer at det skal gjøres så , gjør nettopp den med de faste rutiner det samme , bare det at personen får andre til å gjøre oppdraget for seg . 

Jeg satte den som påstår aldri gjør noe , men som for meg har gode rutiner , til å ha det litt gøy bakom kulissene å arr litt hyss det er så klart litt gøy da en ser at andre biter på agnet så snart. Det som er vi får det ikke mer hyggeligere en vi selv gjør livet vårt til. Det å lev et tørt liv er i grunn kjedelig om en ikke vet hva en skal le av, jeg må si jeg har et liv der det smått er vanskelig å stoppe å le , men det er jo litt galt den veien også, som i dag da jeg å min tremenning var på by tur sammen ,  så knakk jeg i hop flere ganger, ikke lett for en som ikke alltid klarer å styre dette selv , men heldigvis har jeg arvet både sunn fornuft også ordforråd til både min mor også min far, så godt sammensveiset så er jeg de begge 2  som en kamelon, pappa siger frem da jeg skal holde roen , mamma siger frem da jeg ikke klarer å hold meg , så ja godt at jeg har de begge som sliter i meg , de gjør meg levende også ser jeg at ved å være et menneske som våger å være den feilvaren som jeg er, våger å trå litt feil , så har jeg det så sykt mye bedre en de som på død å liv kamuflerer livet sitt for omverden . 

Det jeg har hele tiden jobbet for er å nå mine drømmer som kan hjelpe meg til å være helt selvstendig  , jeg ser jeg er på god vei .  Det å jobbe hele tiden med å kjøre konkurranser som skal gi Gruben Massasje en større løft er viktig , jeg har på dette året lært masse ved at jeg jobber målrettet , har lært av de feil jeg har gjort, pluss buker konsekvent facebook til å promotere bedriften slik at vi når mer ut til flere potensielle kunder. De som ikke er på sosiale medier , de kommer til slutt til å dø ut, det er slik at skal vi holde oss levende så må vi også fortelle publikum at vi faktisk finnes .

Det å se hvor mange som nettopp ønsket å kom på en behandling til meg , gjorde at jeg tok å trakk ut enda flere en jeg hadde først skrevet , det å nå ut til mer kunder er viktig også ser jeg at neste uke den kommer til å gå sykt fort , bare det å vite at jeg har en 30 timers jobb for meg bare i massasje biten , så kommer all annen jobb i tillegg, bare det å ikke alltid vite helt om en får mer eller ikke så er denne jobben så syk interessant at jeg vet at ved å opprettholde denne flotte stigningen av kunde strøm da de som kommer blir fornøyd også får en god behandling så kommer de så klart igjen . også vil de så klart fortelle andre at de er fornøyd med den jobben en gjør. Det gir meg en enorm glede å vite at jeg har gledet 44 personer med å vinne , bare det å være litt raus nå før jul er noe jeg liker veldig godt. 

Det du gir får du også tilbake , så jeg kommer til å fortsette i denne gata fordi det å være flink omhandler også at en er flink til å gjøre grunnarbeidet , svare kundene fort å presist gjør nettopp at jeg nå gleder meg sykt til neste ukes styrke prøve , mange dager med masse kunder men jeg gleder meg enormt masse.  

Skap deg en flott søndag – Gjør dagen din magisk å bidra til at de rundt deg også kjenner på den gode energien – 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg