Gjør dagen til de rundt deg mer behagelig , når du er i deres nærvær !

Hei dere.

 

Det har blitt en vane nå at jeg våkner opp lenge før fuglene våkner , men er godt å få dagen med seg er det.

Dagen i går var fin på alle måter , det å ha nok å gjøre er det som opprettholder oss alle sammen friske , så lenge vi alle har sunne vaner. 

Bare det å våkne lenge før klokken har tenkt å ringe er noe som mulig er et alders problem som kommer med at en begynner å dreg på årene ? Det betyr ikke noe ,  det skal være forskjell på  meg å de i 20 årene og motsatt . 

Livet kan fort bli for alvorlig om vi bare konsentrer oss om det som bare handler om alvorlige ting , en må hele tiden fylle dagene våre med gode opplevelser som bidrar til at vi både øker vårt egen lykke , samt at andre ser ved å leve slik så har en det godt . Det handler ikke om å eie alt , det handler om å disponere tiden sin rett. Det å være på rett plass til rett tid. Bidrar også til at vi tiltrekker oss det vi fokuserer på . Ingen ting er en tilfeldighet , alt vi ikke klarer å fikse eller knekke koden på , så er det nettopp ment at en ikke skal være på den hyllen i livet enda. 

Vi er snar å konkludere om vi ikke får ting til å skje med en gang , vi haster av sted å ikke alt vi trenger å bry oss med . Fordi for mye energi tilførsel på ting som en ikke kan fiks eller mennesker en ikke skal være sammen med, så la vær å bruk tiden din på det.

Før var en snar med å skulle ordne opp i alt , nå er det ikke noe jeg verken gidder å bruke tiden min lengre på , tid for meg nå er mer viktig hvem jeg bruker den på , fordi jeg ønsker ikke å bruke den på mennesker som kun er ute etter intriger i livet sitt . Det å være mer bevist på valg en tar er også noe en blir mer flinkere av etter som årene går.

Gårdagen fikk jeg også bekreftet mer at Gruben Massasje er satt mer og mer på kartet , så gøy å bli oppringt å få bookinger på innboks  på facebook , det betyr mer for meg en jeg faktisk klarer å  ta inn over meg , bare det å se hva som er på tur til å skje , en får de som har plager på ulike måter som vil kom innom meg for å få hjelp fordi de har hørt om mange som har blitt mye bedre etter at de har vært til meg, det er noe jeg setter så pris på at ingen som virkelig vet hva dette gjør med meg . Den lykkefølelsen jeg har i meg nå , hadde jeg ikke våget å håpe på da jeg startet opp bedriften i fjor, det tar en 2 til 3 år før en er ca der en vil være med beintøff jobb – Vil påstå at jeg jobber rett, ved at jeg hele tiden står på aldri tar meg fri , å holder butikken alltid åpen for nye også gamle kunder.  Synes det er viktig at en holder åpent slik at en ikke stenger for kundene. så kan jeg heller ta fri da jeg har rolige dager . Det er mer gledelig en å si nei til en kunde .

Det å ha mange ønsker også planer så skal en alltid jobbe opp en ting først , jeg er kjent med så snart jeg får meg en hobby så blir det mer alvorlig av det til slutt. Er ikke god på å holde noe på hobby nivå men det er ikke alt vi skal være flinke til , jeg er mer flink til å øke omfanget å få ting til å bli større av det jeg holder på med, så lenge jeg har interessen for fagfeltet jeg jobber med. Det å hele tiden være rett balansert å få nok tilfredsstillese ved å mestre så er det noe som alltid har lagt latent i meg , kjenner da jeg lykkes med å booke ny tid til en kunde får solgt mer produkter, eller gjør en god jobb i servitør jobben , så er en mer glad også tilfreds . Det er så klart feilene vi lærer av,  men en må hele tiden fokusere på å bli bedre , se nye metoder for å lykkes . Ser i salgs jobbene mine , så må jeg nettopp finne nye metoder for å nå ut til mer kunder , slik at jeg får økt omsetningen det er ikke alltid like lett men en må hele tiden holde fokuset oppe at en våger å en lykkes til slutt. 

En må hele tiden ha trua på at en lykkes så gjør vi nettopp det også , selv om en ofte kan føle at ting går litt sent , så må vi heller være mer takknemlig fordi vi har det i grunn veldig bra, da vi ser rundt oss , å hvordan mange i grunn har det både psykisk også sosialt , den psykiske helsen er fallerende , vi har mange som lider som vi ikke helt vet hvem er, kan like godt være din venninne som en du bare ikke gidder å feste blikket ditt på , fordi han eller hun ikke går i de rette tøyet som en liker eller noe som tiltaler oss.

Det kan også like godt være den som ser velstående ut , men er ikke det innvendig , den psykiske helsen vår er til mange mennesker skakk kjørt , fordi de drukner seg i avhengighet vaner , som de ikke selv klarer å karre seg ut av , det blir som en uendelig spiral som du går deg vill i , disse menneskene de har det ikke godt på noen måter , ofte så vet ikke du eller jeg om de lider, fordi fall høyden for å fortelle omverden hvordan ting står til er en større skade for disse menneskene enn å få det bedre med seg selv å få skikk på helsen sin . Derfor vær mer tilstede for de rundt deg , ring en venn eller noen i familien for å høre at de har det bra . Når gjorde du det sist ? Ikke vent på å få telefon ta du selv skrittet å bry deg om dine . Ofte så må en være den som viser omsorg , det kan være nok for at en får tillit å andre føler seg inkludert. Ikke mer som skal til for at andre skal føle seg verdsatt , bare det å høre at noen bryr seg om deg , å at en er viktig for andre er de tingene som betyr mer en verdier . Det handler om å bygge opp mennesker ikke rive de ned , en må begynne i det små å heller fokusere på det som en kan hjelpe . – Vær en god venn !

 

Skap deg en fin Tirsdag, – Gjør noe godt for andre i dag – 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg