En sta jævel !

Hei !

 

En nydelig dag, det å våken opp til godt å kjenn at en er helt eller nesten uthvilt ikke alltid en får nok hvile da en har hele tiden har masse å gjøre mellom ulike jobber. Det er ikke alltid lett å se når en må begrense seg i jobb eller da en må jobbe mer . Det å hele tiden påse at en må ha nok penger inn kan ofte by på utfordringer . Det er noe jeg ser på som gøy når jeg lykkes å da en ser at en må jobbe mer kan dette selvfølgelig by på ulike utfordringer men så langt så har jeg klart meg utmerket ved at jeg er en sta jævel næmlig !

Det å jobbe målrettet ha planer ha mange planer som en ønsker å iverksette er noe en grunder hele tiden jobber med , jeg er en karakter der jeg hele tiden er under utvikling . Ved at jeg er strengt oppdratt hjemme fra , betyr også at jeg er ikke redd for å klipe i hard å tunge jobber , heller mye tung jobb en bare pusling som å bare være en selskaps dame det ligger så klart ikke for meg . Det å hele tiden utvikle seg å se at en mestrer de mål å ambisjoner som en har satt seg , så ser en også at en seirer mer en om en bare hadde gjort det trygge , å det tradisjonelle som å ha en 9 til 16 jobb. Det å bestemme min egen arbeidstid selv så kjenn jeg på en frihets følelse som ingen sikkert forstår helt hvorfor jeg synes det er befriende å ikke vite hva jeg tjener i løpet av en mnd men det som også er greia , jeg liker å leve et liv der jeg må kjempe litt for tilværelsen det å hele tiden vite at jeg er ett hakk over , i stede for å være flere hakk under så vet en hele tiden at en klarer det en må å litt til.

Det som er greia en må hele tiden jobb i et miljø som en trives i , da kan en jobbe dag også natt uten å være sliten , litt rart tenker enkelte sikkert men det er ikke rart i det hele tatt. Er vi i miljø som en ikke har det 100 % bra i så preger det oss veldig . det å kjenne utmattelse kommer snikende dette er symptomer da en er i dårlig miljø , vi brenner oss ut å blir til slutt energi løse å samtidig så blir vi også mer sårbare . Vi jobber på autopilot til slutt , vi blir roboter men er mennesker … litt rart å tenke på men det er sant. Fokus på hvordan kollegaene har det på jobb er viktig, er du en hyggelig kollega som inkluderer dine arbeids kollegaer slik at de føler seg godt ivaretatt ? Tror mange her kan si at de ikke gjør det , godt nok . Dessverre så har en sett å følt dette på kroppen flere plasser som en har jobbet , sikkert derfor at målet med å klare meg 100% av mitt eget så sterkt i mitt sinn . Det å jobbe i noe annet en bare mitt ser jeg på som et pluss , fordi jeg ivaretar det å være en ansatt å lærer meg nye ting , ser ting i fra et annet perspektiv en bare mitt. Det å se at mange ikke inkluderer alle nye ansatte her og der , er for meg bare trist . Har lært opp mange innen for servitør faget også andre arbeids plasser å det å ivareta ansatte er viktig . 

Det å hele tiden ha trua på at en skal lykkes med mine mål , så er det også nettopp det som skal til før at en lykkes , en må ikke haste av sted selv om det ofte hadde vært smart . En må modnes på veien så det er nettopp det som er greia framover .

Det å ha mange ideer , ønsker for framtiden , ønsker for meg å ungdommen som nå i grunn er så store men allikavel så vil en hele tiden gjøre noe for de selvfølgelig … de vil jo alltid være mine små gull selv om de nå i dag er store å har nådd meg så klart igjen . Litt rart men også godt å se at podene er voksen men også litt dumt at den perioden i livet der de satt på fanget er borte er litt trist at den tiden har passert. Det å minnes de stundene så må en hele tiden erindre at livet er her å nu, en kan ikke utsette alt som livet gir oss , vi må hele tiden lytte til livet hva som er bra for oss. Ikke bare gi gass å ikke ha et mål , derfor så gi det du selv ønsker litt tid, la det modnes å utvikles . Jeg bruker alltid magefølelsen min om jeg skal , skal ikke alltid så stemmer den alltid. Det hender jeg lar ting gå over en periode for å se om det er et mønster som går igjen , er det et mønster som jeg ikke liker , så tar jeg en ny kurs endring . 

Jeg er en karakter som aldri lar meg dirigere av mennesker som ikke vil kommunisere med meg , eller ikke vil samarbeide godt, jeg er ikke kjent for å være vanskelig men å jobbe i et regime der en føler seg tråkket på er heller ikke ok .. noen ganger er det fordi en ikke kommuniserer godt nok begge veier , men en må la tiden vise om det er slik eller sånn . Det å la alt modnes så ser en om det blir rett eller om det blir feil. 

Uansett så sett jeg utrolig pris på min frihet , min egen tid også bare det å eie den selv , det er noe som er mer magisk en alt annet. Det å bestemme meg om jeg skal skrive på bokprosjektet mitt eller om jeg skal innvitere venner på besøk er genialt. Det å være for seg selv også er noe en må bli flinkere til å sette av tid på timeplanen . Liker det innmari godt å være i mitt eget å bare glede meg på kunder som skal komme til avtalt tid , jeg er priviligert ved at jeg kjører ut varer til kunder også har jeg det som plommen i egget .

Ha en magisk dag !

0 kommentarer

Siste innlegg