Om vi vil det vi Sinker !!

Hei !

 

En ny flott morgen å våkne opp til , da en legg seg tidlig så våkner en tidlig men godt å få morgen med seg er det.

 

Dagens agenda er ikke så meget , litt kunder også  skal vi gjøre litt forefallende her hjemme , er godt å ikke ha at spikret fast at det skal en gjøre , men ta ting mer på sparket er viktig at en ikke hele tiden må låse seg fast å avtale ting i lang tid å så blir det ikke noe av… Kjenn du til det ? Det er vel et velkjent fenomen at mye som en planlegger over lengre tid det koker ut til intet , noen ganger så er det bare greit å andre gange så er det dumt .

 

Vi Gjøre noe med det vi selv sinker , om vi vil det vi Sinker så må vi gi Gass før vi lever nå å livet renner ut om vi ikke tilfører livet mening også godt innhold.

Det å sende gode meldinger til de en har kjære er noe jeg ofte gjør , en må vise at en bryr seg , å det er så godt da en ser at de en bryr seg om har fått den også lest å samtidig bekrefter at det de leste det var noe de likte.

Da er en med på å tilføre andre en bedre dag, ved å spre gleder , spre hverdags gleder ikke bare helge gleder . Det er så godt å kan være en hverdags glede , du da det er helg tar du på deg helge klærne , helge praten også helge stemningen ? La alt som er bare i helgene bli kvardagen , lev nå lev sterkt å vis verden at du har det godt .

 

Vi kan vente med godsakene til helga , men helgestemningen kan vi ta året rundt, fordi det betyr mer å ha det hele tiden enn å spare den til bare noen dager , kanskje så kjenner du noen som endrer humøret sitt fordi det er fredag det er helg , ender humøret vårt heller da det er kvardag også de dagene vi har alle mest av, å da er det så lett å ha det godt hele uken , å ikke hele tiden må vente til fredagen før en kan kose seg, det kan du fint gjøre selv på en Tirsdag, yes !

 

 

 

Jeg må si det er godt å kan nyte morgen alene , å bare være kjenner du deg litt igjen , ikke at jeg ikke kan prate med noen andre da jeg våkner om mårran men det er behagelig å kjenne på stillheten …å bare være i mitt eget sinn .

 

Det er rett å slett avslapping også avstressende å skrive bekymrings løst på tastaturet, ved å bare la fingrene gå av seg selv , nesten som ordene bare kommer ut av meg men jeg ser det ikke før  jeg skriver det ned. Merkelig hvordan det er blitt med meg , jeg er blitt en karakter som liker å gjemme meg litt bort ,være litt andelenes stikke meg mer ut også være den som ikke lenger trenger å  rope at jeg er her , jeg liker ikke lenger å rope ut til verden men det å skrive å formiddel har blitt den nye metoden min for å nå fram med hva jeg mener og lignende.

Det er litt rart med oss mennesker , vi utvikler oss i alle situasjoner også lærer vi hele tiden , det å lære noe nytt har alltid vært noe jeg har digget en må hele tiden utvikle seg for å holde seg , også må en forandre seg også , vi kan ikke hele livet tviholde på en egenskap hele livet , vi må fornye oss . Det betyr ikke at vi skal forandre oss selv , men vi må ha litt mer tilførsel av nye gode metoder for å lykkes , ved at vi henger med ande mennesker så tilegner vi oss naturlig nye metoder å se livet på så enkelt kan det gjøres å knytte mer bånd mellom mennesker så lærer vi av andre. Så varier hvem du henger med , fordi du blir slik som de du er mye sammen med , om du vil eller ikke …

 

 

 

Ved at vi er mer åpen for livet så åpner nye dører seg for oss , ved at vi ikke stenger oss inne .

Jeg ser selv at jeg har lukket bra mange dører i år , men jeg har lukket opp mange nye dører også , så det er alltid en vinn vinn situasjon at en stenger noen å åpner noen nye , en trenger ofte en pause eller helt stopp i noen relasjoner , det er livet vi kan ikke gå oppi alt som er altoppslukende vi må hele tiden se hva som er best for oss selv. Det er jo også det våre venner også gjør , de driter jo mest i oss så lenge de selv har det bra, det er jo også slik vi er , en må selv ha det bra før at en kan hjelpe andre.

 

 

Det gjorde jeg her en uke da jeg skulle på nattskift, da lærte jeg at jeg må være mer årvåken å følge med i timen, jeg hadde da bare tatt en , men burde ha tatt to dager , en lært der i den situasjon at en må følge mer med. En venninne av meg sa  til meg , skjønner ikke hvordan du får til å gjøre alt også huske på da du har ting som skal være ferdig til et  klokkeslett . Det er som en annen klok venninne av meg sa , da du er på jobb også du jobber med ting som interesserer deg , så husker du alt , ingen som skjønner at du greier det men du gjør det men gi deg noe du ikke bryr deg om, du vet ikke om du har lest om mandarin eller en bukse ? ser u det er ikke helt borte vettu .   Jeg elsker samtaler med innhold , som er skapt for å kan bygge opp til en god refleksjon .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg