Håpet må alltid være ….

Hei !

 

En ny flott dag er startet, vi får dagen akkurat som vi selv ønsker at den skal bli både i form av gleder også andre ting som skal være .

Deilig å kjenn at  en har våknet opp til en dag som ser  veldig flott ut , selv om været ikke er helt likt som i går, men en bestemmer selv om en vil ta det positivt eller negativt, en må bare være laddet opp til litt variasjon .

Dagene de kommer med ulike ting som gjør å bidrar til at du og jeg vi  reagerer på de opplevelser , ikke alle reagerer likt , men vi reagerer uansett. I går så jeg igjennom Facebook en av mine venner hadde delt en trist hendelse , som sto i Rana Blad, at en 9 – 10 åring hadde fått hjelp av nødetatene pga druknings ulykke .

En av mine sønner var i det området så etter at jeg hadde lest igjennom Rana Blad innlegget ringte jeg min sønn med en gang , han kunne fortelle meg at han og noen kompiser hadde blitt bedt om å hjelpe å finne denne jenta, de var på tur å dra der i fra da de ble spurt om de kunne være så snile å hjelpe  ene kompisen til min sønn som fant jenta … Det å lese også få høre noe så traumatisk gjør så avgjort mye med oss , som medmenneske .

Bare det å vite at  jentungen hadde lagt under vann i ca 10 min uten å få tilført oksygen gjorde masse med mitt mamma hjerte, med en gang så startet mine følelser i sving , jeg kjente på den tristheten også bare det å være i uvisshet så sterkt .

Det at slike ting skal skje i 2018 er for meg veldig trist , dette burde ha vært unngått med at det hadde vært mer oppmerket hvor dypt det er i elva også at det kan være stritt også på grunn av at elva er sterk .

Ikke alle som vet dette , det er noe vi bør ta innover oss …

Bare det å ikke vite , bare sitte eller må vente gir meg en slik forståelse for de berørte , sønnen min fortalte at de andre barna hadde allerede skyldfølelse etter at de hadde fått mer fokus en stakkas stund ? som resulterte i at de ikke hadde øyene på den jenta som en enda ikke vet hvordan det gikk med… Håpet mitt er at det skal gå bra, jeg håper over alt at hun berger seg også kan kom tilbake til livet som hun var , fordi det fortjener den jenta så klart noe annet er bare trist , selv om å berge livet er stort så er det best at hun får livet som det var. La oss bare håpe at det går bra .

Jeg er sikkert litt rar men jeg blir berørt da andre opplever slike opplevelser, det er akkurat som det er jeg som opplever det den følelsen jeg hadde i går var som det var mitt barn som hadde forårsaket men det er også sikkert fordi  jeg er et følelse menneske som bryr meg om andre å ikke bare meg selv.

 

 

Ved at en er flinkere til å ha godt samhold med venner også de en bryr seg om så er en også med på å hjelpe andre som trenger en hånd eller en samtale . Det å vise at vi bryr oss er mer viktig en vi faktisk forstår , men en ser det ikke alltid først før en trenger hjelp selv ofte , men da er det mange ganger for sent.

Da er det ingen venner som orke å lytte om en selv har stengt døra , selv om både vennskap eller så har vært godt i mange år , så kan det også vaskes ut .Ved at en ikke pleier forholdet på en fin måte.

 

 

Det er akkurat slik jeg lever ,  det er også det som betyr mest for meg ikke de store tingene som mange fokuserer på , ikke at alt må være sterilt også  se så jævli bra ut hele tiden , fordi det betyr ikke alt , det som betyr aller mest er at du har folk rundt deg også at en har det godt med seg selv.

Ikke at jeg må hele tiden skryte hva jeg har , fordi gjenstander er kun symboler men det forteller oss ikke hva som bor i oss .

Det er i møte med mennesker gode relasjoner skapes, det er i møte med mennesker en også opplever om en ikke vil ha mer kontakt med andre.

Det er ikke ofte jeg er ute på byen men i helga så var jeg en tur ute, sammen med en god venninne . Jeg var edru liker best å være det, å ha kontroll så jeg kan dra hjem da det passer meg selv.

Da en kommer i kontakt med andre , så er det lett at alkoholen dessverre tar overhånd , enkelte de ser seg ikke selv , men de ser kun hva som er bra med seg selv. De opplever oss andre som vi er sure å snerpete også nervøse , måtte til slutt si til vedkommende at jeg er ikke nervøs i det hele tatt, ikke er jeg sur heller men om du ikke stopper i tide så får du meg forbannet. Så yes det ble endelig fred å få .

En god kompis i fra gamledager duket heldigvis opp , å berget meg med å  prate til meg er ikke alltid lett å være edru i alle sammenhenger men det er også ofte det beste.

Alkohol den tar i fra oss mange viktige også gode stunder, den tar i fra oss det som er bra fordi mange må drikke seg opp før de tør prate med andre. Det er veldig syn fordi det er godt å ha hodet klart . Det er uansett gøy å møte nye mennesker å ikke helt gro fast bare her hjemme , en trenger å se andre også møte gamle kjente , så helgens utflukt ga mer smak selv om en alltid møter på tøv sekker .

Jeg kjørte hjem en kompis , han kunne fortelle at han som kaldt meg sur også nervøs hadde hatt en flott dame som ikke så lekt med han , det skjønner jeg meget godt, fordi den måten en holder på er ikke helt den rettemåten for å kunne få seg en ny dame på. Han sa til de før vi dro det er ikke rart du ikke får deg noen , fordi du tar ikke rede på deg selv ? likte den jeg fordi det er sant , vi kan være stygg mot oss selv , da blir vi heller ikke fin mot andre, det kommer sterkere fram da alkoholen er innabords .

Så det å være seg selv også by på de kvaliteter vi har er godt, gode samtaler er bedre en å favoriserer dyre gjenstander .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig . 

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg