Det er vi som til Slutt seirer takknemlig !

Hei !

 

En fantastisk dag , sommeren kom litt forsinket men den kom til gjengjeld  godt , det er meldt mase flott vær her Nord så yes det er godt å kjenn på sommer varmen også bare få lov til å nyte dagene godt .

 

Det å kjenn på gleden å livet er noe som alltid er for oss mennesker , enkelte ganger så kan vi undre oss på hvorfor ting skjer ? Å hvorfor akkurat nå ?

De mennesker som plutselig kommer nær oss eller vi mister kontakten med er det en grunn eller har det bare lagt i kortene hele tiden men vi skulle modnes også skulle de modnes eller skal en bare ha det litt gøy før det smeller på godt også på det som er vondt.

Hva som er vondt for meg behøver ikke du å bry deg med , eller mene at det er ikke nødvendig å reagere slik . Derfor så er det viktig at vi alle fokuserer mer på hva betyr de jeg har rundt meg ? Er verdiene som vi har rundt oss verd mer en gode relasjoner venner eller familie  ?

 

Jeg har selv kuttet en brøte med folk pga av dårlige handlinger mot meg , jeg er helle ikke nådig med å kutte , tenker jeg skal ikke slite med helsa pga av at jeg skal bruke en hel dag på å irritere meg over enkelte da er de ikke lenger i min eksistens , men dette kommer ikke alltid mens alle er døde ? som er den ene årsaken til at vi skal dele ? det er jo da delings nøkkelen ikke blir gjort rettferdig at samhold også ikke er bra, selv om en er alle sammen i livet så er ikke alltid alt som det skal være.

Enkelte klarer aldri å slutt å mase etter å få , få , få  men må si jeg er mer takknemlig for det jeg selv har bygd opp en å stadig vekk hente til min far det ene å det andre. Synes en gang så må vi barn se oss mett på å hele tiden skal hente , vi må lære å fikse alt vi har til oss selv , via egne midler også lære å håndtere å leve alene , selv om våre foreldre er enda i livet , da de er borte å vi gjør oss totalt avhengig , da er det noen som ikke klarer å leve det livet de har opprettholdt mens tanken enda var full. En meget viktig Refleksjon tanke som mange burde reflektere over.

 

Dessverre så er det mange familier som blir oppløst da en  mister en som er nær , dette kun pga av hovenhet også at de fleste skal gribbe til seg alt , det å ikke kan være ærlig å si ting før en skal lese om det i en avis eller på Facebook er før dumt da en kan gjøre ting enklere da en formidler det på en finn å reflektert måte. Da får en liksom en annen tillit til de det gjelder , men da en opplever å lese om ting i media eller på Facebook så er også tilliten ikke som den en gang var også vaskes et godt vennskap også bort om det ikke går å prate om , å formidle i forkant før ting skal skje er det aller beste , de færreste som gjør det , i tanke på at ting ikke blir oppdaget , å da det er gjort kan en ikke gjøre noe med det, det lukter så svidd rundt slike oppdrag å jeg føler med alle som en som har blitt bedratt , å ført bak lyset . Selv har jeg opplevd å lest i avis også sett på Facebook ulike ting som ikke har vært like heldig , sikkert derfor en også holder en vis avstand i fra noe , det er slik med oss mennesker vi tar bort det vi ikke vil ha rundt oss.

 

Jeg tror i kampens hete så skjønner ikke de som har stått for støyen hvorfor andre reagerer, jeg bruker å si sett deg ned å se huset ditt dra, verdier går til spille , miste mestepart av arv ikke få informasjon om noe før du selv leser at ting er ståri avisa ..?..så snakker vi da ! Først da kan det hende det går inn en stakkars stund …ikke helt sikkert fordi egoet til slike mennesker er alt for høyt dessverre , de ser seg ikke mett på det de har kapret til seg.

Utallige ganger så blir jeg kontaktet for at de en har kuttet helt ut vil ha kontakt , de skjønner ikke at jeg ikke vil mer ? synn før de de må ofte oppleve en stengt dør , det er slik med mennesker som er bedre hvitere de må oppleve at de mister det de alltid forventet de hadde , nemlig god kontakt , jeg hadde flust med søsken før , men nå er jeg så å si enebarn men ok det før all del , bedre å være alene enn å krige med andre.

Du en får det så mye bedre i livet også etter at en kutter , en må heller skape de verdier en vil ha selv , også det som betyr mest opp i alt er at helsen er bra også at en har det godt med mennesker rundt oss.

Verdier er en kortvarig trøst , det som betyr er å skape gode minner , det er alltid godt å erindre de gode øyeblikkene sammen alle skal vi dø en dag , derfor så må vi alltid min oss på ikke bli så egoistisk at vi selv sitter alene , vær et godt  menneske en god rollefigur en som bryr seg også en som vil andre godt. vi må lære å tørr å snakk med våre , vi må være ærlig fordi vi blir hentet inn om vi ikke er det, det er alltid en lov som hjelper oss om vi vil eller ikke , heter Karma å en trenger ikke å øse ut hat det ødelegger kun oss selv , men en må bearbeide det tapet , den sorgen som en har fått pga av det som har skjedd.

Det kan alltid ta lang tid å bearbeide en sorg , et tap også et stort svik , kommer også ann på om hvordan en fikk til å kommunisere om en kom fram til noe , en må selv hjelpe seg selv , godta også må en tilgi at dette skjedde . Vi ødelegger kun oss selv hele tiden med å mate oss med negative handlinger eller det som har skjedd opp å opp igjen , men i starten er det slik for oss alle vi må få det ut også må vi prate om det, det er noe alle må respektere . Den største hjelpen jeg hadde før å klare å se et bilde av mennesker se de eller høre andre prate om de å virke” begeistret som før i tiden ”  måtte jeg lese bøker for å omprogrammere meg selv til å få de destruktive tankene bort i fra meg, fordi en opparbeider seg et sterkt sinne om en lar det vær i oss å det er unødig å kjenn på en smerte kvar dag en å kun hygge seg , det sinnet jeg opparbeidet meg var ikke godt for meg selv eller min helse , så ved at jeg leste utallige bøker som hjalp meg til å se andre ting også hjalp meg også til å fokusere på det som betyr noe , så var det befriende , jeg vil ikke være sammen med de det gjelder , men det bryr meg ikke noe lenger om jeg ser bilder eller noe annet ? men jeg vil aldri ha kontakt med de igjen , det er en meget god følelse .

Tror i dag er det de som ikke har det så godt , men prisen en må betale for hvordan vi er også hvordan vi selv er mot andre .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg