Litt forandring er bare sundt !

Hei !

 

Endelig fredag å helg ,  deilig å kan nyte helgen her hjemme etter at en har fått gjort alt bra etter å ha fått jobbet  litt i mitt eget i dag , pluss har fått kjørt ut masse varer , å sendt varer til en kunde . Det å få kjenne på denne livstilen at en er på tur å bevege seg nærmere målet ved at en jobber seg sakte med sikkert mot det målet som en har satt seg , slik at en kan se resultater av det en jobber mot ? ikke alltid lett å finne energien å den rette holdningen for å være like motivert , da kunder er på ferie også er i ferie modus. En vil heller ikke mase men en må våge å gi folk et tilbud så får de heller ta valget selv.

 

i dette flotte sommer været er det også deilig å bare ladde opp batteriene å kos seg ute i varmen tenk at været skulle bli så varmt også godt. En må bli flinkere til å nyte de stunder som er, ikke bare haste av sted. Jeg å yngste sønn jobbet litt sammen i dag med å levere ut varer til kunder , så kjekt å få god hjelp i fra han , det å samarbeide oss her hjemme betyr enormt.

En jobber for det meste alene om alt, det å ha flere å reflektere med å diskutere mål også framdrift er viktig , en trenger noen som kakker en litt her bak i nakken å  ber meg gi mer gass, bare det å engasjere flere å ha satt mer planer for hva en vil å hva en ikke ser for seg  er viktig.

Det å ha mange baller i luften er noe jeg alltid har , jeg har mye jeg enda har på vent, men det skal bli en realitet, en har mange ganger ikke tid til alt en vil , men livet er nå å det har vi tid til å nyte .

 

Jeg er snar med å hiv meg med på noe nytt også ofte vil en så gjerne men ikke alltid en får til å se for seg  like godt hvordan alt blir, jeg har den største drømmen at jeg skal bygge opp min egen karriere høyere en den er i dag. Det er målet å det skal jeg klare . En skal aldri være redd får å sett seg hårete mål , heller det en å sitte hjemme i sofaen å bare klage på hvordan andre lever livet sitt. En må satse det er for sent å vente til en våger , eller tørr en må ofte bare hiv seg ut i det som en ikke alltid vet hvor vi kommer henne .

Det å se at utviklingen ved at en våger mer er større en den kunne ha vært om vi ikke var mer modig , det å ta andre valg er ikke dumt , en må heller støtte opp venner også bekjente mer for å våge ta andre kule valg også leve livet sitt som de objektivt selv ønsker . Vi lever i dag , i morgen kan det være slutt.

Da blir det å ha gode stunder med venner , familie mer viktig en å bruke tid å meldinger som ikke er av betydning , en er blitt for gammel for å bruke livet sitt på klagemur for de ukjente som en ikke kjenne også bli på deres nivå , det en ser nå i dag er at en har fått en helt annen verdi ved at en lytter mer , en observerer mer også beundrer jeg folk som er ærlig , modig , tørr å ta andre valg enn jeg også beundrer jeg de som følger drømmen sin , å starter med å gå skole for å tilegne seg mer kunnskap for å utvikle seg mer ,ikke alle som er å samme nivå hele livet å takk gud for det. Hadde vært en meget kjedelig verden vi lever i om jeg å du hadde hatt helt likt måte å leve på , men å beundre andre det er noe vi må alle sammen bli flinkere til å gjøre. Fordi en må tenke at slik vi er mot andre er også den måten andre ser oss på – Verd å huske på fordi ofte så er det så lett å fortelle andre hvordan de hele tiden skal være , tenk heller mer på hvordan du selv lever livet ditt å se hvordan du er mot de rundt deg. Er du så mye bedre en de andre ? En må ikke kritisere andre om en selv har feil , fordi en må oftere gå inn i seg selv til hvorfor ting oppstår , er det noe jeg hadde kunnet gjort ande ledes eller er det best å trekke seg unna ?

 

 

 

Jeg har jobbet i mange år innen for salgs jobber , noe jeg alltid har digget rått, det å knekke nye koder for å nå ut til nye kunder også få flere kollegaer det må jeg si er en ny utfordring som jeg skal utvikle mer .Det å lære masse nye knep for å bli flinkere til å selge, flinkere til å rekruttere  selv om jeg har jobbet med salgs jobber i over 20 år så lærer en stadig vekk mye ved at en bytter beite , en må henge med de som digger det samme som deg , ellers så stagnerer vi dette er i alt som gjelder jobb eller karriere , skal vi nå dit vi vil så må vi også utvida kretsen vår både innafor temaet eller det er kunder , en kan ikke bare hele tiden henge med de samme , fordi vi stagnerer om de vi har jobbet med ikke er på samme nivå som oss selv  eller de ikke har de samme mål som vi har. Vi  må jobbe i takt om vi ikke ønsker å stå alene , fordi det er tøft å kjedelig å jobbe ut noe helt alene med å ha den samme spiriten . 

Litt forandring er bare sundt , fordi vi lærer av hverandre også utvikler vi oss mer ved å bli kjent med andre også kjenn med oss selv at vi har det mye bedre , ingen som er å topp hele tiden men poenget mitt her er at en må ikke vase alene med en ide eller jobb , eller ha en salgsjobb som jeg har å bare henge alene vi behøver et godt nettverk å bygge videre på slik at en lykkes .

Vi er ofte redd for å såre andre ved å hele tiden være fordi andre jobbet sammen med oss, men vi kan ikke hele tiden tenke på alle andre vi m også se oss selv oppi alt, å utvikle oss uavhengig av andre.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg