Nattens Dronning !

 

Hei !

 

Deilig dag å kom hjem til , etter et flott nattskift . Selv om en ikke var helt forbedret på å gå å natt i går kveld så var det herlig å være nattens dronning atter igjen. Det å møte flotte kollegaer er alltid hyggelig . Det å ha en god stemming det betyr så enormt masse , at latteren sitter løs at en bare har det helt perfekt sammen .

 

Det å få lov til å være så heldig å kan jobbe å være til hjelp for andre som trenger både hjelp også omsorg så er det godt å kan yte det lille ekstra . Den følelsen en selv sitter igjen med etter å ha vært på jobb før de som trenger oss .  Er god godt å kan vite at en har tilbringet tiden sammen med de som oppriktig trenger en ekstra stund med de som bryr seg å kan gi det lille ekstra i form av gode ord, eller bare holde i en hand.

Humor for meg e viktig , en kan ikke alltid ta seg selv høytidelig en må by på litt god humor , hva er i grunn det ? En kan i grunn spøke om det meste så lenge en ikke går langt over streken , å hva er så det ?  ikke alltid lett å vite før en kaster ordene utover , men du vi merker godt om de en gir en spøk til forstår den eller om de misoppfatter den eller de ikke skjønner poenget.

I morrest ble jeg kjørt heime av en god flott kollega , turen vi hadde ble så gøy vi har samme gode humor , latteren satt løst på oss begge, litt godt å bare sitte på å la andre styre . Så kommer det en mann , så sier sjåføren hvor kom han i fra ? Det ble mye latter rundt det, litt trøtt i øye begge to også ikke alltid like lett å observere alltid men gøy  var det .

Den gode energien en får da en er sammen med folk som en snakker det samme språket som , det betyr mye for oss alle . Vi vet ikke alle hva dagen bringer , men vi kan sørge for at vi har det bedre en andre bare ved at vi har et godt humør å sprer glede litt mer en bare litt . Fordi det betyr så mye for oss å vite at vi er viktig for andre , at vi er savnet også at noen trenger å høre stemmen vår.  Det hadde vært mer en trist om en hadde vært ensom å ikke hatt noen som en kunne ha fått gitt omsorg til , også bare det å få omtanke behøver ikke å være all verden , en god klem også gode ord med mening er mer en nok for å smelte et hjerte.

Vi må starte med å vise andre mer omtanke ikke bare oss selv også være stolt over det vi gjør da. Vi må tanke litt lenger en bare på oss selv å di rundt oss. Ofte så kan en lure litt på hva som feiler folk ved at de er så egoistisk , de samme går alltid igjen hvorfor ?

Det å inkludere alle en vil være sammen med om en skal å noe , så er det hyggeligere en å bare velge ut noen få…. mange som opplever at de blir utestengt , eller det kan virke slik da en ikke blir inkludert i det som kunne ha vært meget hyggelig .

Dessverre er det mye av det som skjer opptatt  å opptatt  igjen å igjen , tror enkelte de ser det ikke selv men det en bare må gjøre er at en finner sin egen sti , så baner en vei som er lett å gå .

 

 

 

Dette måtte jeg selføgelig gjør tel sjefen min på jobb i mårrest men hun skulle ha sett meg i går kveld da jeg hadde så god tid å trodde at alt var i det skjønneste orden , før jeg plutselig ser telefonen ringer hysterisk , tenker det er sikkert bare en kunde som skal booke en time til Gruben Massasje ingen stress , da fikk forståelsen at jeg skulle ah vært på jobb før nesten 1 og 1/2 time siden så fikk jeg det sykt travelt , men det syntes godt da jeg kom på jobb ? hadde nesten sprunget maraton her hjemme …uff det ble vel stresset , flaks at jeg husket å få med meg alt i en feil .

 

Det er ingen skade ved å glemme men jeg lærte meg en lekse her , en må følge mer med ikke så lett alltid å holde styr på nattskiftene når de begynner å når de slutter , men nå husker jeg det i alle fall til neste gang .

 

 

 

Yes så klart jeg har det a , enn du ?

Jentungen kom innom en kjapp tur her i går , så spurte hun meg hvordan går det fru jensen , jo takk svarer jeg går fint med meg .

 Det å bli apet litt med av ungdommen er bare gøy , de e så høy på livet jeg med , fordi jeg har skapt de så ble de som mæ ædda bædda .

 

Du aner ikke hvor sykt høy motivasjon jeg har nå , hadde jeg hatt alle artiklene som jeg selger i gågata hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde solgt alt, så  hadde jeg sikkert blitt en “plagsom Selger ” som enkelte karakterer påstår vi er da vi kommer med et tilbud som de bare ikke klare å si nei til , så e selgerne plagsom , alltid gøy å legge skylden på det som ikke er grunnen til at enkelte synes ting kan bli plagsomt, men kvar sin smak .

 

Det er så avgjort at en har høy motivasjon også klarer å se forbi de som ikke setter pris på den plagsomme selgeren som kanskje  de misunner litt fordi selgeren får til tross for aldri å helt vite hva hun eller han tjener en mer interessant jobb også er det i allefall spennende en å bare sitte på et kontor å furte.

En må hele tiden ha mål også ambisjoners , det er vel så viktig for å nå de drømmer som en har sett for seg – En må aldri gi opp selv om det kan se mørkt ut så er det alltid lyspunkt der en ser en ny åpning , så fortvil aldri.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , Takknemlig .

 

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg