Flokken min tar jeg rede på den følger jeg også , så følger den meg !

Hei !

Er så godt med helg det er ingen som vet hvor godt jeg setter pris å disse helgene som jeg selv kan disponere akkurat som jeg vil selv , det er magisk nesten ikke helt til å tru at jeg faktisk gjør det. Selv om det blir mindre av penger også gods på denne måten så er det også frihet som tiltaler meg mer en store lønninger . Selv om en kan fokusere på de utgiftene som en har så må en også avgrense for det en ikke må gjøre, en må ta valg også stå i de beslutninger som en tar . En behøver ikke å være med på alt, det er kun gode opplevelser som betyr mest , gode relasjoner mellom gode venner også familie som er en nødvendighet .

Flokken min tar jeg rede på den følger jeg også følger flokken meg . Det er slik det fungerer vi følger de vi blir tiltrekk av også de vil skal være i , de vi skal lære ifra eller vi skal lære bort til .

Vi behøves hele tiden en eller annen plass , jeg e blitt mer glad i å være alene , hadde noen sagt dette til meg før mange år siden så hadde jeg sikkert ikke helt trodd på de . Fordi da var det viktig at jeg hele tiden hadde folk rundt meg , vi forandrer oss for hva som er viktig , men det som er viktig objektivt er at vi er sosial altså ikke blir folk stygg , å det føler jeg ikke at jeg er i nærheten av , derfor så konkluderer jeg med at min alene tid er min egen tid . Den tiden jeg kun er meg selv uten at jeg enten må imponere for noen eller at jeg må prestere noe jeg kun gjør det jeg selv har mest lyst til der å da, ikke for å heve meg men kun for å ha det godt for meg selv. Disse stundene er viktig for oss alle, vi trenger alene tid , det å lytte til hjerte , lytte til oss selv , til hva kroppen sier , haster vi slik av sted så vil også ikke kroppen vår klare å følge med , fordi vi tar oss ikke tid til å fordøye de opplevelser eller det vi går igjennom vi reflekterer ikke vi kun konkluderer eller vi forhaster oss .

 

 

Per Fugelli  som har vært meget mye i media pga av hans flotte engasjement for  menneskeheten for hvordan vi alle i grunn har det her . Det at ta vare å flokken ble så populært et utrykk var at da han var på et arr. pga at han var ærlig med å prate om døden , Per dør fordi han hadde fått en kreftsykdom som ikke sto til å redde, men han levde med den til tross for alt med sykdommen i 7 år før det pga av mange tøffe behandlinger også at kroppen hans også tålte all denne behandlingen medikamenter som en kreftpasient får for å klare å holde kreften i sjakk .

I går kveld fikk jeg se et program på tven Per Fugelli Dør , den siste reisen i et liv som både har gitt han masse gleder , med det største målet å formidle et viktig budskap at vi tar vare på hverandre . At en som har en slik høy også flott posisjon som han har , det å sette verdien på livet , gi av seg selv ikke mure seg inne. Det å formidle selv da han var på det sykeste , en kan se også høre at mannen er dødene syk , men allikevel så opprettholder han den visjonen han har for å formidle et budskap om at vi alle må ta vare på kvarandre , ikke ta alt for gitt , gi livet ditt liv også spre mer glede. Det å se han som burde ha slappet av , holdt sengen  – skrive bok for å formidle om døden , hvordan han opplever den , er en sterk men samtidig viktig formidling . De som jobber med døden vet hvordan det er også de som har det tett å kroppen kan føle å det, men at en dødene person , formidlere hvordan det føles å være dødene er også sterkt selv om en har selv jobbet med døden å hatt den tett inn på meg i mange mange år.

 

Det å se programmet minnet meg  hvor en flott mann han var , var så heldig å fikk møte han i 2013 , en levede mann som da også formidlet til oss alle som var på foredrag med han å Gilbert i Bodø en magisk dag å få høre på ord som ikke bare var velmente men de var korrekte , de lever enda i dag selv om de var for nå 5 år siden .

 

Det å leve enkelt ta vare på mennesker rundt oss er det som er livet , det er ikke de tingene vi har som er livet det er mennesket bak fasadene som er hele livet.

 

 

Når kreften henter pasienten igjen , så er det også merkbart for oss andre at den som alltid har vært frisk også hatt det bra i livet , vært et god medmenneske å gitt av seg selv så er det alltid sterkt å se en kreftsyk holde foredrag helt i siste året han lever , det å være med på å bli filmet slik at du å jeg kunne få se hva som oppriktig betyr masse for han , hva som han ser på som gode leve verdier også hva vi andre dødelige bør se på , som er viktigst for oss selv.

 

Han kontaktet selv de som filmet at han ikke lengre kunne være med på filmen lengre ga av at han hallusinerte på natten , hadde enda dårligere livskvalitet også var mer dødende , det var sterkt å høre den siste setningen , minnet om den siste samtalen jeg selv hadde med mamma, før hun også døde.

Vi kan ofte sett oss opp i situasjoner som ikke betyr noen ting , men det som er viktig renner ut om vi ikke bruker det ikke la hevn bli din partner i livet da mister du mange gode venner også relasjoner som trekker seg snart fra deg .

Det å se en dødene Per Fugelli formidle så viktig et budskap , til alle han engasjerte seg i alle sosiale lag , var godt likt av store å små , alle ville ha en bit av han , alle ville også gi han det lille ekstra Hvorfor tror du de ville gi han mer ? Fordi han var seg selv , lege tittelen også professor Rollen var ikke det han representerte i sin helhet, selv om han var dyktig i sitt fag å viste så snart kreften hans hadde kommet lengre så kunne han snart ikke prate mer , men selv da det var metastaser til hjernen som spredde seg meget raskt , lillehjernen er berørt som igjen gjør at taleevnen vår også mange andre funksjoner blir endret om den ikke fungerer.  Da han holdte det foredraget å sa at han var dødene også hadde kreft , formidlet det budskapet for de elevene om et viktig budskap så var det svært mange i salen som ikke klarte å holde tårene tilbake .

Da han fikk dommen , så var det en han hadde hatt som student for 15 år siden , det å få høre at det er ikke lenge igjen er også noe vi aldri vil høre.

Den beskjeden den vil vi ikke høre, jeg kan ta meg tilbake til mamma , da jeg fikk beskjeden   det er ikke lenge igjen nå…

 

Magisk øyeblikk da han var her nord , der han har hytten sin så var han i kirken da hadde koret ønsket å overraske han med en hyllest til han som er dødene, dette ble et meget sterkt øyeblikk der han selv ikke klarte å holde tårene tilbake .

 

Selv om en har den høyeste tittelen eller den lavesete  tittelen så har det heller ingen betydning i forhold til hvordan vi er som mennesker , Per Fugelli er et meget flott forbilde for mange, som likte å reflektere over viktige problemer som er i livet, mange problem kan virke store om vi ikke prater om de, men om vi følger de rådene som han lærte oss med denne reisen i hans liv også hans virke så er det å være et godt medmenneske som er det som er livet , det omhandler ikke fasade , forid da vi dør så går vi tomhendt her i fra , like tomhendt som vi kom til jorden , så lær deg å leve et godt liv å være for de andre , se ikke bare deg selv også dine problemer ,  se andre også .

På denne reisen oppleveer han a konen hans får hjerte infarkt , dette bekymrer han veldig men det forteller han også en annen ting nå skjønte han også hvordan hans kone hadde det da han hadde formidlet i alle disse årene at han var dødene . 

Vi trenger venner , vi trenger at noen tar seg tid til å lytte å sist men ikke minst gir oss tid. Det vi gir det får vi også igjen . 

 

0 kommentarer

Siste innlegg