Livet vårt blir fattig om vi er så gjerrig på livet !

Hei !

 

En nydelig dag å våkne opp til , det å stå opp å ha sovet så godt betyr også at dagen i går den leverte veldig bra , det er slik for oss ved å gjøre gode gjerninger så blir det også godt ut av det .

 

Været i dag er ikke det aller beste , har vært flere ganger å altan før å prøve sitte , men det er litt kaldt enda men før all del godt  sitte inne også , å reflektere se ut i verden å bare være. Du kjenner kafe duften komme sigende i fra kjøkkenet en herlig duft som en bare må ha. Noen ganger så kan det bli for meget med kaffe er en drikk som e nydelig til alle andlendinger . Eneste en kan aldri kjøpe billig kaffe , altså billigste utgave uff den e så stygg , en må koste på oss litt så kommer den gode kaffe smaken bedre fram. Derfor kjøper jeg aldri noen form for billig kaffe, pga av at den smaken en får da er så stygg at , er en slik stygg ettersmak at en ødelegg hele selskapet eller jobben om en skal be noen på en avtale , så serverer vi en dårlig kaffe , det gjør jo at vi ødelegger for oss selv ved at vi kjøper det billigste alternativet , i alt det vi gjør så må vi ikke bare framstå som bra , vi må vise det også å alt vi gjør . Det kommer tydelig fram om det er noe som halter.

Kaffe er ferskvare ikke glem det bort !

 

Livet det er her å nu vi må være flinkere til å leve til å gjøre det vi vil , sette grenser for andre om det behøves også sette de rette grensen for oss selv.

Det eneste vi må være er å tenke over hvordan vi er overfor andre, vi behøver ikke å vise stygg siden vår før å formidle hva vi mener , men vi kan si det å en fin måte.

Vi som lytter også er i det nærværet vi opplever det også så mye bedre da folk ikke tenker over hvordan de serverer det de har på hjertet sitt.

 

Noen gang så opplever vi at ting ikke alltid er slik det skal , vi trekker oss unna å verner oss selv mot støy jeg er nok en slik karakter , jeg hater bråk å støy så jeg verner meg mot det , det er så godt å slippe fordi dette tar bare energi det gir oss ingen ting , jeg føler da jeg har vært i noe negativt , så er jeg dårlig i mange dager etterpå , jeg hater slike situasjoner , fordi det gjør ikke noe bra , det eneste det gjør er at en trekker seg unna det som gjør støy .

Vi blir mer bestemt med årene for hva vi vil være i også hva vi trekker oss unna , ikke alle som er ekte i noe , de bare sier ting også blir de plutselig sur å ingen andre skjønner noe , dette er noe som ligger skjult , men hadde kunnet vært unngått om den som i utgangspunktet er sur eller misfornøyd å kom med det den eller de synes er ok . vi må formidle i starten hva vi synes om det aktuelle tingen eller om det er noe annet som ikke helt faller i rett smak.

 

Hvorfor blir en dårlig i mange dager etter at noen har frøst ut ? Vær mer på kanten en jeg synes er greit ?

 

Vi blir det fordi vi har følelser en legger følelser i alt vi gjør , jeg er nok den karakteren som bryr meg , men jeg ser alltid på begge synsvinklene før jeg konkluderer , jeg ser alltid begge sider før jeg konkluderer . Uansett om jeg å en annen er uenige , så oppfør jeg meg , jeg har ikke til hensikt å heve meg forid jeg mener noe annet , det er en menneske rett å få lov til å ha meningen sin , men en trenger så opplagt ikke å skap seg selv om .  Da blir den som hevder seg , den som jeg synes driter seg mest ut , selv om den karakteren kan ha mer rett en de andre , så er det den som så opplagt feiler mer en de som lytter .

Mor sa alltid til meg tale er sølv men tie er Gull , hun hadde så rett i det , jeg har lært med årene at å rope ut er ikke nødvendig , skal folk lytte til meg så må jeg snakke lavt også må jeg være presentabel fordi skal vi få igjennom vårt mål , de tankene som vi har i oss , så må vi også være litt mer smart ved å tenke før vi handel , det er ikke som å kjøpe på krita men en må tenke , fordi de handlinger vi gjør det representerer hvordan vi også er innvendig , vi kan framstå som den divaen men så er det bare søppel innvendig  . Det kommer så tydelig fram da vi åpner kjeften for å formidle et budskap som ikke holder mål .

 

 

Jeg har vel aldri før vært så lite bekymret for framover som jeg er nå , jeg ser jo også at jeg lykkes med mine mål også er det mer jeg ser fram til å få gjort .  Det er alltid det jeg har bestemt meg for å kutte mer i enkelte kontakter , en trenger å verne seg mer i forhold til å kan ha hodet kaldt , vi kan ikke være i det som tar i fra deg energi , jeg klarer ikke slike karakterer for mye . Jeg må trekk meg unna for å verne meg selv mot det som jeg kaller gift , det er gift å tilbringe tid med mennesker som kun er ute etter å skape dårlige hensikter . Så de en har i en krets som en kjenne at en tappes for energi ved å være sammen med de , så må en ta avstand .

En merker det så godt da en har det bra i hele seg , en vet at en har kun gode hensikter også ser en at det en bygger opp er så bra , det å vente på kunder , det å planlegge mer ved å være i ulike grupper på fb så , lærer vi mer også løfter vi også blikket vårt mer . Det å gi andre gode råd , så er det en glede at jeg kan gjøre det , glede at de lytter også at de også ser mine råd som nyttig , da er også mitt nye prosjekt som er under planlegging et nytt mål som kan gi meg en ny også en annen utfordring , vi mennesker vi trenger det . vi må lære å være i en lærings kurve for å ikke helt stagnere.

 

Vi må ikke se oss tilbake hele tiden , vi må heller ikke vente til de andre har våget det vi selv kan tro blir til noe , vi må våge å realisere oss selv . Livet vårt blir fattig om vi er så gjerrig på livet ,  på opplevelser også det som gir livet vårt mer næring ,  oppleve nye ting også lære oss mer , vi stagnerer ved å stenge døra for livet, for erfaring også det å være mer leken til nye utfordringer har heller ingen alder på det å ha det godt ,eller det å lære nye metoder.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

2 kommentarer
    1. Gooo gla dag, sjøl om ikke sola ☀️ skinner. Å NYYYYT kaffen ☕ din sweetie 💖💋

    2. Tusen takk snuppa 💜💜💜
      Ja gjør det , ønsker deg en nydelig dag du også 😍😍😍😍

Siste innlegg