Nemlig !

Hei !

 

En nydelig dag å våken opp til , da dagen i går ble så perfekt må jo også dagen i dag bli likens , vi avgjør selv hvordan alt skal bli så derfor avslutt alltid morgen dagen på en fin måte.

 

Det å våkne opp til Sol å nydelig vær er så godt, har fått sittet litt ute , en må kjenne vind pusten , kjenne sola ta også bare være en stakkars stund. Bare det å dufte sommer , ny klippet gress å ta inne alle duftene som er sommer er magisk øyeblikk.

 

Etter alle nattskiftene så sliter jeg nå litt med å henge med , hvilken dag det er , en blir litt døgn vil sikkert flere som kjenner seg igjen i det. Det å ha kommet oss midt i uka allerede også vite av vi også er snart ferdig med juni er meget spesielt , i fjor på denne tiden så planla jeg å min eldste sønn tur til San Diego på denne tiden , litt rart å tenke på at fjoråret skapte så mye med utfart også blir dette året mer et jobbe år , selv om jeg jobbet sykt masse i fjor, jobbet 40 til 60 timers uke alle uker , da jeg var hjemme i Norge. Også blir dette året et annet år , med også en del variasjon mot i fjor.

Det å ha lukket så mange dører i år , er godt en har stengt for drama også situasjoner som en ikke ønsker å være i. Det å jobbe målrettet å ikke være avhengig av andre eller av hjelp i fra nav er også  noe jeg setter pris på , selv om jeg må jobbe mer for min lønn enn de som jobber privat .

 

Det betyr ingen ting for meg at jeg må jobbe mer , jeg elsker å jobbe målrettet , jeg elsker å knekke koder, jeg elsker å se nye muligheter framfor å må ha nav som mitt tempel. Nav er for de som oppriktig behøver hjelp til de som er syke og lignende. ikke til oss som har helsa også alt i behold. Dessverre alt for mange som må slite med å få hjelp der , de har jobbet i en manns alder også får de ikke det de har krav på. Det at jeg reflekterer rundt dette er fordi jeg alltid aldri har likt folk som snylter på et system , der de graver til seg alt , i stede for å kunne jobbe å tjene pengene selv på ærlig vis.

Systemet er lagt opp til at de som oppriktig ønsker å ikke jobbe de klarer også å finne en løsning på penger , de som er syke å søker på uføretrygd eller annen trygde ordninga de får det ikke , de må vente , men er du en enslig mor så har du dessverre alt for mye som du kan sitte igjen med ,  synes oppriktig det ikke er rettferdig , systemet er skjevfordelt etter mitt syn.

Har mange kunder som sliter med nav systemet å vet hva de snakker om , da blir det trist å høre at noen finner smutthull i systemet , det å se at de aldri ser seg mett heller er for meg en gåte ?.

Systemet skulle ha vært likt for alle enslige mødre okke som ,  men systemet som det er i dag , så er det så opplagt at kvinnen vil ha barna på 100% derfor får de mer en vi som har barna våre på 50 % vi får ikke de godene vi kunne ha tilført oss også barna , jeg er glad jeg er raus mot barnefaren , at vi deler jeg er takknemlig for jeg er glad i å jobbe , jeg er også glad for jeg ikke gjør meg avhengig av andre sine penger en stakkars stund. De pengen som kommer fort de drar like fort sies det.

 

Hadde jeg kommet inn i politikken så vet jeg så opplagt hva jeg hadde kjempet for , at det skulle ha blitt likt fordelt de pengene , fordi det er ingen rett at alene mødre de skal ha det bedre en de som er på avklaring penger i påvente med å vente på en trygd om 5 til 10 år , synes oppriktig at systemet vårt er for godt til de enslige mødrene .

Slik jeg også har fått vite så er det en heldags jobb å lete etter alt, i systemet så værsegod stå på , blir null pensjon av slikt.

Håper at systemet kan bli bedre , at vi menneskers kan påvirke det på valg også ytre våre meninger, bør jo være en selvfølgelig at enslige mødre de jobber som andre dødelige ? de er vel ikke syke selv om de er enslig ?

Jeg er selv enslig mor på 10 året har aldri søkt om en eneste stønad som vet finnes der ute , vil tjene mine egen penger selv også vil jeg at pengene skal gå til de som oppriktig trenger de. De som er syke , er på avklarings penger , osv de som har en sterkere grunn en at de er enslig mor.

Jeg var 4 turer i USA i fjor fikk ikke nav til å betale halle  beløpet , hmm lurer på om jeg skal gå innom å høre med de hvordan dette fungerer kanskje jeg får noe igjen neida vet det er ingen vits men hadde jeg hatt alle mine barn på 100 % så hadde det selføgelig gått fint …tror ikke det er så mange som vet om denne tingen men den finnes , for de som er enslige foreldre , forstå det de som kan .

 

Det er sikkert mange som lurer på hvorfor mener du dette du er jo enslig mor selv. Har alltid ment dette , da jeg var sammen med barnefaren så mente jeg dette, hadde aldri kunnet tenkt meg å flå barnefaren heller med store beløp heller hadde ikke falt meg inn. Det er så unødig på alle vis også skaper det også et større skille mellom samarbeid mellom oss foreldre da pengene er mer viktig en barna som vi faktisk skal ha som hovde fokus. De er kun en brikke fordi alene mødrene skal ha mer penger , hadde det ikke vært for bana , så hadde de måtte jobbe like mye som du å jeg . Nemlig !

Hadde alle som venter på svar på avklarings penger , på uføretrygd alle de som får avslag hadde de bare vist hvor mye enkelte alene mødre får i mnd så hadde de blitt like rasistisk mot de som de er mot innvandrer .

Dette er noe en må få politikere til å revidere dette kan ikke fortsette på denne måten som det er nå .

Dette ble dagens refleksjon , dette er et viktig tema .

 

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig . 

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad

 

2 kommentarer
    1. Vær så snill å ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Hilsen ei alenemor

    2. Anonym:

      Jeg er alene mor jeg også , ja jeg vet hva jeg snakker om !
      Ellers hadde jeg aldri aldri skrevet det jeg skriver .
      Om du leser så skriver jeg så klar ikke om alle , men noen å hvis du ikke er den jeg referer til så er det best at du ikke kommenter ser helst at du ikke gjør det.

      Fordi da er ikke dette innlegget ment til deg , så da bør du også styre unna å kommentere ting du ikke vet.

      Det er jo så dumt å kommatere da du ikke vet ….hva enkelte klar å få ut av systemet å det er nemlig det jeg skriver om .

Siste innlegg