Motgift mot slike karakterer !!

Hei !

 

Deilig å ha fått ordnet med litt salg etter endte nattskift,  også fått gått igjennom varer så har jeg fått gjort litt mer produktivt enn bare å late meg , det er alltid slik da en jobber med sitt eget så kan en heller ikke bare ta kveld også la alt passere.

En må hele tiden jobbe målrettet for å lykkes ,  en må heller ikke gi opp drømmen også se de nye mål som ligger der en plass også bare venter til å få bli satt i blomst , vi er litt slik vi kreative vi ser løsninger vi ser muligheter også ser vi ingen hindringer vi ser kun de muligheter som dukker opp som kan bidra til mer en bare en kontakt.

 

Det å aldri gi opp er et godt tegn , ofte tenker jeg på de som hele livet har hatt det for lettvint , de har fått hjelp hele veien aldri fått et nei , hvordan skal det gå et helt liv , å bare kjøre på også  ikke se seg tilbake å gi noe tilbake ?

Ofte så ser de karakterene som hele tiden har hatt det så lettvint de ser ikke det , selv dessverre de ser bare at vi andre er til hinder for de .

Det å være i deres sinn en dag eller to tror jeg vi andre hadde fått sjokk vi hadde ikke klart det egoistiske mønstret som de følger , derfor er det min oppgave å ikke lage mine barn som noen egoistiske dritt sekker. De skal være gode rollefigurer for andre, de skal ha nok guds til å se også kan løse oppgaver uten at de hele tiden å renne hjem for å få hjelp , det handler om å lære også ta ansvar selv.

 

Det å ha til gode å misbruke mine egene på deres tid også deres hjelp er jeg glad for at jeg ikke har på mi samvittighet ser bare det at jeg klarer meg meget godt selv om enkelte dager kan være en utfordring ,  men en utfordring er også bare sundt for oss alle ,vi skal ikke ha lagt opp alt på et sølvfat også er det bare å gønne på å ikke tenke over verken konsekvensen av det vi gjør . Fordi det er ikke bare å be om hjelp hele tiden , om en ikke selv er smidig å er til hjelp selv .

 

De karakterene som hele tiden er vandt med å få et JA hele tiden , gir seg ikke før de får Ja alle andre plasser, det som også kjennetegner de er også at de lett blir provosert om de ikke får viljen sin , de kan komme med ubekvem ord også gir de seg ikke helt til motparten sier JA, fordi de forventer at alle responderer på Ja bare de spør oss andre. Det som er vi som har vokst opp i et miljø der vi har lært Nei og Ja om kvarandre ,  så har vi lært å respektere andre som sier Nei til oss , vi har også lært oss å godta at vi må vente osv.

 

 

Vi må bare stoppe de som ikke kan tåle ordet nei så klart , en må heller bare vise de motstand ved at vi stenger døra for de , vi trenger ikke å omgås mennesker som kun har meg eller deg kun for å bruke oss for de mål som de har satt på dags agendaen . Jeg er nok sikkert blitt for gammel til å synes at slike karakterer de kan vi bare se mellom fingeren å la de passere som et lite barn som ikke forstår bedre stakkars. Det som er jeg opplever mine egen barn som mer ansvar fulle en mange av disse karakteren at jeg foretrekker å holde meg mer unne de en å være nær de.

Så jeg konkluderer meg at det å stenge døra er også det som er beste .

Fordi slike karakter de tar kun energi de er noen energi tyver som ikke selv ser at de er et problem men vi som er rundt de ser det så tydelig .

Derfor så tar jeg avstand i fra slike karaterer , fordi de gir meg ingen positiv energi , de bare tilfører meg irritasjons eller fyrstasjon å ingen av de tingene er jeg interessert å tilføre meg. Motgift mot slike karakterer er at en ikke bruker tid på de , så kan mange si ja min beste kompis min beste venninne er slik , ja også ? Hva har du så tenkt å gjøre ? Vil du ha de i livet ditt , så velger du også støyen , vil du ikke det så velger du å ha harmoni. Da velger du også å lukke en dør for et vennskap for å bevare gleden også ha harmonien i seg for å ha det godt i livet vårt.

Livet er for kort til å kun skal omhandle intriger eller negative relasjoner , så derfor er det alltid det beste at vi trekker oss unna det.

Det vi velger må også gjøres på bakgrunn av våre egene verdier som tyngder mest , fordi å følge etter alle som en ikke er i harmoni med er heller bare unødig . Det medfører bare støy også unødig hodebry .

 

 

Vi kan skape alt vi vil , bare vi vil det vi ønsker å skape så er det i oss .

Vi må heller ikke være redd for å gjøre mer utradisjonelt i forhold til jobb også karriere, da jeg var på kraft konferansen så fikk jeg masse gode ider som en fikk til seg, ved å være i rett forum for å utvikle oss så kommer det vi også mest ønsker i livet vårt. Om det er privat eller om det er karriere . Vi må heller gi det vi drømmer om en sjanse til å bli til noe mer enn bare en drøm , ofte kan jeg selv føle at jeg har mye på vent, men det kommer da det skal bli en realitet.

– Viktig at vi ikke haster av sted i alt vi ønsker skal skje , vi må være der også modnes det over tid. Jeg ser bare Gruben Massasje jeg har lyst til å tilføre mer i det enn jeg har i dag, har tatt et kurs innen for olje , for å bli flinkere i faget også kan jeg tilby kundene mine noe som ikke de andre av mine konkurrenter har så er gøy å kan utvikle meg mer .

 

Da  en er mest produktiv på gode ider er i grunn da en har så mye å gjørere at en ikke helt har tid til å realisere de , men en har eller ikke tid til å ikke realisere så yes , blir digg nå framover .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg