Forandre det du ikke kan akseptere

Hei !

 

Dagen vår den blir akkurat hva vi gjør den til , gårdagens positive handlinger beviser at dagen i dag høster frø i fra i  går. Det er lett å vise raushet over for andre, vise tid også gi andre en oppmerksomhet som ikke alltid hadde forventet det, det som skjer er at det åpner seg nye dører for oss andre.

 

Ved å gi andre så får vi tilbake , derfor gi mer av din tid , være sosial med mennesker som trenger oppbakking eller bare din tid.

Det å våken gry tydelig høre fuglene kvitre er noe jeg elsker , sommer følelse selv om varmen har latt vente på seg , en stakkars stund . Vi får det i neste uke ikke fortvil dere .

Det å lykkes med det en tror på er også det som er vår drivkraft, i år så har jeg vel aldri hatt mer usikker inntekt enn alle andre år , ved at jeg jobber mest i mitt eget. Derfor så er det også mye jobb som en må ta tak i slik at en får nådd ut til mange flere kunder som en klarer å utvikle seg , ikke bare ved Gruben Massasje .Takknemlig for at jeg har flere ben å stå på , derfor må en hele tiden promotere det en selger ellers er det vel ingen som spør om jeg selger det de ønsker å kjøpe. 

Det er slik selv om vi vet at andre selger mye produkter i ulike sjangere så er det mange som ikke tar turen eller bryderiet å spør en opplever det dag støtt men det er også noe en bare må leve med. Derfor kan min jobb ofte virke tyngre en de som får ræva full av penger i fra andre sosiale goder også andre stønader . Det får ikke vi grundere da vi faktisk er litt i en annen jobb. Det er ikke bare å søke på stønader eller sykemelde seg det er masse å sette seg inn i . Det er ikke noe som tilsier at jeg skal gjøre det , men en ser de som jobber i det private eller offentlige hvor lettvint de har det om de går lei eller trenger en sykemelding . Det er nok alt for mange som misbruker denne rettigheten dessverre , at de kan heve dette over så lang tid . De som oppriktig er syke er det synd i men jeg referer til de nå som ikke er det , alika vel er sykemeldt å det er det mange av dessverre som håver inn enkle innsats for å få inn måneds lønnen , en vi andre dødelige som hele tiden må jobbe for å jobb målrettet . De har faktisk mer en meg som jobber mer en de ? suspekt !

Dessverre er det alltid de som skal snylte på andre , greve til seg masse stønader på ulike grunnlag, så har de så mye penger i fra barnefaren at de kan glatt reise på flere ferie turer i året. Slike karakterer de streber ikke , de har det lettvint i dagens samfunn , hadde dette vært på 70 tallet så hadde disse karakterene vært noe å se opp til , men ikke i dag.

De som oppriktig kunne ha trengt hjelp de får det ikke , selv om deres sak er så god , forstå det den som kan , systemet er lagt opp til snyltere å jug på oss en sykdom som en ikke ser . Derfor så er det de som oppriktig plages blir de som aldri får innvilget det de skal til rett tid, men de har bidratt til at samfunnet har fått skatt til tilbake , de har heller ikke vært unnalurer , derfor så synes jeg det er trist å se at de må lide mens de som har så mye mer glatt kan passere i stønads rus en stakkars periode.

 

 

 

Dette illustrerer mitt budskap meget godt , i min situasjon så er målet også mottoet å aldri kom i en situasjon der jeg må være avhengig av andre, fordi det egner til svakhet da en må gjør seg avhengig av andre . Penger som kommer lettvint til oss , de drar like fort også så fortvil ikke dere som synes at enkelte har for masse gryn i hendene å dere vet at de har fått det på lettvint  måte… så drar de like lettvint i fra de .

Flytt fokuset på det som gir oss mening , det gir oss energi til å vokse oss større , det som også er sant sykepenger eller andre trygde ordninger de gir ingen pensjons poeng . Det er litt viktig å tenke over hva en bruker penger på å hvordan en bruker de , ikke bli en karakter som kun fokuserer på nå å ikke framover ta eie forhold i livet ditt å skape et rikt liv som gir deg gode opplevelser.

Det å skape minner å sosialisere seg med andre som har andre verdier en enn selv , er like viktig som å sosialisere oss med mennesker som drar oss litt høyere en vi hadde trodd vi skulle dra.

Vi må aldri være redd for forandringer, det åpner bare opp nye muligheter for oss.

Det å finne den rette balansen mellom er noe som alltid er viktig å huske på , gi masse til andre av tid , omtanke også gode handlinger så får du igjen det du selv har gitt . Det lønner seg å være raus mot andre, det tjener vi på . Det har aldri lønnet seg å  være gjerrig , da blir du heller fattig på det om betyr mest i livet vårt gode relasjoner som ikke kan kjøpes for penger . Ingen som vil være sammen med mennesker som kun avler intriger eller andre negative holdninger.

 

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig !

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad .

0 kommentarer

Siste innlegg