Noe å tenke på , dagens refelksjon !

Hei !

 

En nydelig dag å våkene opp til , godt å kan pusle her hjemme og fiks i grunder jobben min , det å jobbe med kunder også forefallende jobb er for meg veldig godt .

Sommeren lar vente på seg, jeg lager sommer her hjemme , vil ha solskinn også godt klima så må jeg også lag det jeg ønsker å være i nærvær ved . Det er litt slik med oss mennesker vi kan skade hverandre , ved å bruke urene ord, vi kan gi hverandre opptur ved å framsnakke hverandre. Det vi velger er også det omdømme vi også får til oss , hvem støter vi bort hvem støter vi til oss , altså hvem tiltrekker vi oss , hvem drar i fra oss? Ofte har jeg lurt på hva er det med oss mennesker da vi ikke ønsker at andre skal ha det bra ? Hva er det som bor i slike mennesker som kun er ute etter å lage kvalme eder også galle ?

Hva er det de vil oppnå ?  Det de ønsker å oppnå er å ødelegge andre sitt omdømme , de ønsker å framheve seg selv , ved å la andre mennesker får svi før andre sine dårlige ord valg.

 

Det er ofte slik at en ikke helt bestandig ser seg selv oppi alt,  en vil verne om alt som er ditt eget , men jeg oppfordrer  alle til å se hvordan er jeg i stede for hele tiden beskytte feile folk som ikke trenger en beskyttelse ? De er så kåt på å få en bekreftelse for å snakke andre ned, det må liksom være deres næring for deres eksistens at de skal ødelegge omdømme til andre en stakkars stund.

Det som er i slike tilfeller er at de ødelegger mest for seg selv , vi andre vi får øyene opp for hva som er riktig også hva som er galt, du vet en leser godt ansikt utrykk også kropps språket, vi prater via det nonverbale kropps språket også via kommunikasjon også muntlig tale. Det å lytte til tone fallet å lese på kropps språket vil også fortelle oss en større betydning i forhold til hva som stemmer også hva som ikke stemmer . De avslører seg lett ved at en er flink til å lese mennesker sin adferd.

 

Må si jeg er alltid takknemlig da jeg får høre , eller ser noe jeg lærer av , skal jeg vike unna eller skal jeg gi gass. En må aldri være før hastig i alt en vil oppnå her i livet , en må heller gi livet den næringen som skal til før at en er i harmoni . Det som er følger vi bare det overfladiske å må kamuflere alt vi gjør , så følger vi ikke vårt hjerte, vi følger en makt for å bli tilfredsstilt , en må gi den tiden som skal til for å se om alt stemmer. Alltid kjekt at andre sier sin mening , fordi alle råd en får på veien er bare positivt , hvorfor skal en oppleve negative opplevelser igjen i livet , om andre bare ønsker deg ve og vel også tar du ikke å lytter til velmente råd ? Ofte har dette forundret meg at enkelte ikke ser galskapen , men de kan se hvordan andre skal leve sitt liv ? dette har alltid forundret meg veldig.

 

 

 

 

Det er aldri for sent å snu heter det , fjell vett regler kan en bruke i så mangt , derfor lytt , observer også se i dine omgivelser hvordan alt er , ikke ta alt for gitt at ting er så bra.

Det å kamuflere en flott fasade gjør også at jeg mener det er mye som er galt av sted, speiselt da alt er så kamuflert at en ikke vet lenger hva som er sant eller hva som er løgn ?

Jeg må si det å ha det son passe perfekt , ikke ha for høye forventninger til meg selv eller andre , gjør at jeg har det veldig godt. Det å vise om meg at jeg bryr meg om andre viser jeg ved at jeg lytter , sier ifra også at en verner om de en oppriktig bryr seg om .

 

Skal vi oppnå noe her i livet , må vi verne om oss i fra falskhet også mennesker som kun ønsker å oppnå intriger, jeg tar så avstand i fra slike karakter at jeg har ikke ord , en kan sikkert blir framstilt som at en ikke tørr stå i vanskelige situasjoner , men hvorfor skal en bruke tid på mennesker som framstår som søppel ?

En kan sikkert bli oppfattet som konflikt sky men jeg vil heller framstille det som det rette en gjør at en overser også ikke gir  mer energi til slike karakterer.

 

 

Det å opparbeide seg god motivasjon er noe som alltid er viktig , dette i forhold  på alt en ønsker å oppnå . For å oppnå noe må en alltid ha gode hensikter , en tjener aldri noe på at en spenner ben på andre, eller at en gjør alt en kan for at andre ikke skal lykkes med noe. Vi klarer en stakkars  stund å skape en fasade en stakkars stund men den er også lett å se igjennom , folk trekker seg unna , de som framstår som uekte.  

Derfor så er det så lett å vær den karakteren som jeg er , vær ekte , ha gode hensikter fordi da når vi også lenger en de som spenner ben på andre .

Min motivasjon har alltid vært å være ærlig, gjøre jobben min bedre en andre forventer, fordi det skaper en trygghet at en jobber opp det en tror på . Ved å framstå som redelig å kun ønsker andre det godt her i livet , betyr også at vi er mennesker som har ærlige hensikter. Vi vinner mer fram , andre ser opp til oss på en meget spesiell måte som igjen gjør at vi vinner løpet som vi selv ikke helt forstår at vi hadde vært med på. Fordi vi bare gjør det som er mest naturlig for oss , å være for andre da de trenger det som mest . Derfor vær alltid for de du bryr deg om , å vis din omtanke .

 

Tusen takk fordi at du leser bloggen min , Takknemlig nemlig !

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad. 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg