Blå kopier av Både Skarstad og Hanssen klanen Nemlig ! Stolt yes !

Hei !

 

Deilig å få morgen med seg , en begynner vel å bli godt voksen da en våkner av seg selv kl 05,00 om morgenen ? Deilig er det i alle fall , jentungen er kommet seg på jobb , synes hun er en meget flott jente som har sunne verdier, ser hva som skal gjøres også er det også gøy å se at blåkopien av meg , bare utvikler seg  mer til en flott kvinne .

Hun er mellom barn også voksen nå , bare et år igjen til hun er myndling , helt sykt hvor tiden går , vi foreldre vi blir bare yngre eller vi må holde tritt med ungdommen , ikke alltid like lett å følge med de , fordi de er så kjappe i vendingen .

 

Det å ha en flott trekløver som alltid har gode valg de har tatt på veien mot voksen livet, jeg ser at de er gode rollemodeller for andre alle 3 . Det er mye også være stolt over da en ser på de også vet hva andre kunne ha gjort bedre bare ved å se å disse ungdommene .

Som mamma til de så er min hoved oppgave at jeg lytter til deres valg , også støtter de selvfølgelig tenk deg at en skal ut i livet å aldri ha en god støtte for de beslutninger som vi tar selv. Det gjør ikke noe godt med oss mennesker om andre hele tiden skal pirke i alt vi bestemmer oss for å gjøre , om det er privat ,studie eller jobb også karriere. Vi må mange ganger få lov til å bestemme veien framover selv . Fordi vi modens i de valg vi også tar .

 

Jeg vet at jeg lett hadde kunne ha manipulert alle mine barn til å gjøre akkurat det jeg hadde hatt lyst til at de skulle gjøre. Da var det heller ikke deres valg, kun mitt da ble veivalget som de tok i livet feil , pga av at jeg som manipulerte de på den måten for at jeg selv skulle kunne fortelle alle andre hvor stolt jeg var over de. På bakgrunn av at jeg selv hadde bestemt deres kurs i livet . Det er for meg selvfølgelig helt feil også noe jeg aldri kunne tekt meg å gjøre.

Jeg har en trekløver som er veldig trygge i seg selv , de er moden alle tre også ser de nå mer tydelig hva som er bra også det de ikke selv ønsker å være i , de er alle tre voksne individer også har en stemme som skal høres .

Tenk at de er alle tre mine stoltheter som jeg ser oppriktig opp til , det å dele tiden min med de er også for meg en stor gave. Det er alltid hyggelig å bytte ord med de. Fordi de alle har gode indre styrke som kommer så godt ut . Hva som betyr noe for de, det er så tydelig at jeg som mamma har gjort den oppgaven ved å veilede de rett opp igjennom årene , på en god å trygg måte. – Det kommer nå i dag så tydelig fram at de er blåkopier av både Hanssen og Skarstad klanen , veldig takknemlig fordi at det en ser er en stolt over , de er alle trygge i de valg de selv tar også er det ikke slurv det er kloke å velmente valg de også har besluttet seg for å ta , alle 3 det er ikke annet å se at jeg har lov å være stolte .

 

 

 

Været her nord er ikke helt med oss, ofte så ser en på være kartet men det er jo i grunn bare å gløtt ut , været er som det er lite vi kan gjøre med det . Vi kan heller gjøre masse med vårt inne klima , la sommeren være inne også være solskinn til alle som kommer innom . Like så til deg selv , gi deg god omtanke for alt du gjør fordi så lenge vi fokuserer på positive tanker , så sår vi også mye positivt rundt oss.

Vi kan merke oss hvem som vi tiltrekkes av , vi tiltrekkes oss av de karakterer som er på samme frekvens som vi selv , så bestem deg fort for å være på den positive frekvensen , så vil enkelte si men er det ikke lov til å være sur da ? Alle ganger som vi bruker vårt negativt ordvalg så bryter vi også ned oss selv , vi fokuserer lettere på negative løsninger .

Det å starte dagen med å fokusere på i dag skal bli en magisk dag, jeg skal hente opp det beste i meg selv , det er også de dagene som vi også har det mye bedre med oss selv i tillegg. Folk vil ikke ha noe med negative karakterer å gjøre, så vi trekker oss unna de, er det så rart i grunn ? Synes ikke at det er det fordi en ønsker ikke å bli energi løs bruk tid på det som ikke gir livet mening . Det å fokusere på det du ikke kan gjøre noe med det gjør heller til at vi stagnerer oss selv.

Det å få helg å ha ro rundt alt er godt , få mårran litt for seg selv , det å drøfte å reflektere er godt vi trenger alle sammen stunder for oss selv. Det å bare våken opp å reflektere litt se på dagen , hva skal vi begynne med ? En trenger ikke gape over for store mål men det jeg synes er godt det er å kobbel ut sammen med ungene , å gi tiden til gode venner og familie.

Ofte er det godt å kan lage en bedre middag sammen alle oss, i dag så skal den ene av tre kløveren på personal fest sammen med kollegaer, litt gøy å se at denne snertene mora har fått en voksen sønn som skal hygge seg.

Det er alltid nok å gjøre her hjemme eller i min egen bedrift , det er ofte tiltaket kan være litt av og på mange som ofte kjenner seg igjen men er det ikke slik vi alle er ? Noen ganger så er det sosiale stunder som løfter helt opp i taket som gir oss den ekstra energien for å gjøre det lille ekstra. Det bidrar også ofte til at ungene de bidrar lettere da inne klimaet er å topp, så små forandringer gjør stor forskjell ved at vi har det gøy sammen med alt vi gjør. Selv om vi kan ta opp alvorlige temaer så er det på saklig nivå.

Slike stunder er magisk , ikke annet å si på det !

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , Takknemlig!

 

Mvh

 

Elin – Weronika.

 

0 kommentarer

Siste innlegg