Meget sterkt og tøft av henne !

Hei !

 

En nydelig dag, Fredag er en flott dag fått kjørt ut litt varer også gjort mye gøy i dag.

Dagene de blir også til , akkurat som vi selv skaper den, derfor så er det så godt at en bevilger tid til flotte folk som igjen bidrar til at dagen min blir fin. Uka har levert så til de grader i Gruben Massasje , jeg er overveldet å kjenner på kroppen at jeg gleder meg til videre. Deilig å kjenn at en er på rett vei, selv om det er godt med variasjon .

Været det gjør vi så avgjort lite med , men humøret vårt det kan vi sa avgjort gjøre mye med hvordan vi er mot hverandre det kan vi selv bestemme helt klart, derfor så er det godt å kjenn at en har gitt andre min tid , da får en også mer igjen selv .

 

Det å promotere meg selv i Gruben Massasje merker jeg gir resultater da en får mange henvendelser i fra  kunder som ønsker å booke ny tid , jeg er så takknemlig , har bare lyst til å promotere meg enda mer , fordi det er så avgjørende at  flere får vite om min eksistens å bare det å gjøre andre sin kvardag mye bedre gjør mye før meg .

 

 

Det å finne gnisten igjen etter å ha hatt helt avbrudd med bokprosjekt mitt , gir meg en enorm energi til å utvikle meg mer , det å jobbe det ut mer , er så kult. Det er ikke alltid like lett å få tiden til å strekke til alt jeg ønsker å utrette, må si som mange på min alder må erkjenne at vi er blitt voksen .

Før var jo fredag en fest dag der party å gode venner sto på timeplanen , nå er det en god bok , en kaffe kopp en sofa som står på time planen å dataen for å skreve ned de ord som en kommer på , før å skape en god bok .

Boken omhandler et levd liv , jeg hadde en prat med en av mamma sine venninner , veldig godt å få pratet med henne , det er rart med det , igjennom bilder så lever mamma , igjennom mammas venner så lever hun igjennom de .

 

Det å reflektere over , å samtidig våge å være ærlig mot det en står for mener jeg er en menneske rett, ikke alle som synes at det er på sin plass å meddele en historie om mammas skjebne , men jeg mener oppriktig at den har livets rett. Jeg har snakket med flere forlag som synes jeg må skrive boken ferdig , jeg har pratet med flere om prosjektet , sikkert mange som kjenner seg igjen at de står fast , ikke så mange å snakke med , spesielt da mange bånd i en familie er brutt. Også er det ingen telefon nr til himmelen , det er litt sårt at det ble slik at livet ebbet ut i fra den kraft fulle kvinnen , som var min eie gode mamma. Det står respekt av alt hun led av opp igjennom årene ,  det er ingen som helt forstår hvordan hun klarte å holde hodet over vann , bare henne selv som fikk erfare alt , strålte om kapp med solen , hun var så for de som trengte henne. Hun ga andre så mye kjærlighet også tid. Det som hun selv oppriktig trengte mer en mest, at andre tok seg god tid til henne .

Det er ofte slik livet er , de som oppriktig trenger omtanke det er de som gir , de som sitter å får omtanke er dem som burde gi mer av seg selv . Dette er en tanke vekker for mange , at en klarer å sett seg selv på sidelinjen å heller ha fokuset på andre som oppriktig trenger deg.

 

 

 

Det å snakke med mamma sine venner så opplever jeg at jeg får en forståelse på hvordan de opplevde henne , det å skjule en sannhet over så mange år , måtte være meget sterkt , å tøft for henne .

Det å høre at mammas venner oppfattet at hun hadde det tøft var sterkt å høre , det er alltid det når du hører at dine ikke har det bra, så rører det noe i deg som menneske. Vi er født med følelser vi klarer ikke alltid å være kald også steinhard , mamma klarte det selvfølgelig ikke hun heller.

Sikkert derfor en selv blir så beveget å synes oppgaven er spennende , fordi jeg analyserer i grunn det som mamma ble oppvokst i , alt i dette omfanget dreide seg om tvang også misbruk , det å la det gå så langt som dette gjorde , gjør at boken blir mer å mer viktig for meg. Det å få skrive sperre , etter alt en selv har styret med er også en grunn. En må ta vare på helsen sin å gjøre det som igjen bidrar til at vi får mer livskvalitet , påfyll med andre ord.

Gode latterkule er viktig , da en sitter fast i det som en holder på med. Husker så godt at mamma bevarte galgen humoren ,  vi kunne le av de samme dumme tingene , vet at jeg hadde kunnet ringt henne midt på natten , å vi lett hadde kunnet snakket med hverandre i flere timer, vi hadde alt å prate om , vi lo for det meste, fordi vi så alltid løsninger der andre så problemer , så om mamma sto fast så kunne jeg se løsningen , å le av den , så kunne mamma neste gang se løsningen også le godt av den . Vi hadde en latter som sammen var smitte effekt for de fleste som var rundt oss. Vi hadde det magisk sammen .

 

Det å ikke ha henne bland oss lenger er et dypt savn , det å kunne fortelle henne hva jeg hadde fått til i Gruben Massasje så hadde hun strålet av glede  , å bedd meg ut at dette må vi feire med et bedre  måltid også en cafe tur.  Mamma var slik at hun ville sette pris på de hun brydde seg om . Derfor så får jeg heller minnes de gode stundene vi hadde sammen , mange av de heldigvis.

 

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , Takknemlig !

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg